فیزیوتراپی دست در منزل

کیفیت مطلوب زندگی شما، بستگی به سلامتی و به ‌خصوص سلامتی دست‎‌هایتان دارد. درک این موضوع زمانی آسان‌تر است که بخواهید کار‌های روزمره را بدون استفاده از دست انجام دهید. آسیب‌دیدگی در تصادفات، شکستگی‌ها، اختلالات عصبی و… همگی از آسیب‌های دست است که عملکرد دست را محدود می‌کند و با درد همراه است. 

با این وجود هنوز افرادی وجود دارند که به دلیل دور بودن از کلینیک‌های درمانی، ترافیک، وسایل نقلیه نامناسب و کلی دلیل دیگر از درمان سر باز می‌زنند؛ غافل از اینکه به تعویق انداختن درمان می‌تواند درد در ناحیه دست را افزایش دهد. ما برای پیمودن روند درمان، به شما استفاده از خدمات فیزیوتراپی دست در منزل را پیشنهاد می‌دهیم.

آسانیسم در این راستا خدمتی ارائه داده است که بدون دردسر‌های مراجعه حضوری به کلیلنیک می‌توانید از فیزوتراپی دست درخانه، زیر نظر فیزیوتراپیست‌های مجرب بهره‌مند شوید.

فیزیوتراپی دست در منزل
انواع خدمات فیزیوتراپی دست در منزل

چه زمانی فیزیوتراپی دست در منزل توصیه می‌شود؟

شاید ندانید که با بروز کدام یک از آسیب دیدگی‌های دست نیاز به مراجعه به متخصص فیزیوتراپی در منزل دارید . به طور کلی موارد مورد نیاز برای انجام فیزیوتراپی دست شامل موارد زیر می‌شود:

  • شکستگی دست و مچ دست

اتفاقات مختلفی مثل زمین خوردن، تصادف، ضربه خوردن و… می‌تواند منجر به شکستگی دست و مچ دست شود. در این هنگام پس از طی شدن روند ترمیم شکستگی، نیاز به بازگرداندن عملکرد دست به روال عادی وجود دارد که بهترین روش، استفاده از فیزیوتراپی در منزل است.

  • شکستگی انگشتان دست

شکستگی انگشتان دست یکی دیگر از انواع شکستگی در اندام دست است که با درد شدید، کبودی و… همراه است. بیمار باید ابتدا مراحل ترمیم شکستگی را بگذراند و سپس برای به‌کار افتادن مجدد انگشتان دست به انجام فعالیت‌های فیزیوتراپی درخانه بپردازد.

  • آسیب دیدن تاندون‌های دست

تاندون‌های دست وظیفه اتصال عضلات به استخوان‌ها را برعهده دارند و با تغییر ناگهانی در سطح فعالیت جسمانی آسیب می‌بینند. این آسیب دیدگی شامل کشیدگی و پارگی تاندون می‌شود و هردو این موارد با درد همراه است. برای رهایی از این درد‌ها و افزایش دامنه عملکرد نیاز است از متخصص فیزیوتراپی کمک بگیرید.

  • دررفتگی مچ دست و انگشتان دست

دررفتگی دست، مچ دست و انگشتان دست در ورزشکاران شایع است. به طور کلی دررفتگی به معنای جابجا شدن استخوان‌ها است و در اثر فشار ناگهانی ظاهر می‌شود. جا انداختن مچ دست یا انگشت دست در گذشته توسط افراد غیر متخصص و اغلب با روش‌های غیر اصولی صورت می‌گرفت، اما امروزه فیزوتراپیست‌ها این کار را به شیوه اصولی و با استفاده از ماساژ انجام می‌دهند.

  • رگ به رگ شدن یا آسیب دیدن مفاصل دست

منظور از رگ به رگ شدن، آسیب دیدن تاندون‌هایی که دو استخوان را متصل می‌کنند یا آسیب دیدن کپسول مفصلی که بین دو استخوان قرار گرفته یا هردو است. معمولا رگ به رگ شدن فقط در موارد حاد نیاز به مراجعه به فیزیوتراپیست وجود دارد که جلسات آن زمان کمی طول می‌کشد.

  • سندروم تونل کارپال

وارد شدن فشار به یک عصب در مچ دست می‌تواند منجر به سندروم تونل کارپال شود. این سندروم با علائمی مثل سوزن سوزن شدن، بی حسی، ضعف و… همراه است. برای رفع این عارضه، درمان‌های فیزیوتراپی موثر است.

  • آسیب دیدگی هایی مانند تنوسینوویت، آرتریت روماتوئید، آرتروز دست و تاندینیت

تنوسینوویت، آرتریت روماتوئید، آرتروز دست و تاندینیت همگی بیماری‌هایی هستند که عملکرد دست شما و مخصوصا کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ زیرا با درد همراه بوده و انجام خیلی از کار‌هایی که قبلا انجام می‌دادید را مختل می‌کنند.

  • استفاده از پروتز

در صورت قطع شدن دست از روش پیوند دست و یا کاشت پروتز استفاده می‌شود. در این هنگام بیمار، برای بازیابی عملکرد عادی دست نیاز به کمک گرفتن از متخصص فیزیوتراپی دارد.

  • روماتیسم مفصلی

این بیماری یک بیماری خود ایمنی است. به این معنی که سیستم ایمنی با حمله به بافت‌های خود باعث درد، تورم و التهاب می‌شود. سه عامل جنسیت، سن و سابقه خانوادگی احتمال ابتلا به روماتیسم مفصلی را افزایش می‌دهند. بیمار برای جلوگیری از تغییر شکل و خشکی مفاصل خود باید تمرینات مناسب با این بیماری را انجام دهد. فیزیوتراپی راهکاری است که به افزایش قدرت و انعطاف پذیری و کاهش درد و در نهایت به جلوگیری از تغییر شکل و خشکی مفاصل دست می‌انجامد.

  • آرتروز دست

آرتروز دست که با نام‌های ورم مفاصل، سایش و پارگی شناخته می‌شود نوعی بیماری است که باعث تخریب غضروف مفصلی می‌شود. آرتروز با علائمی مثل سفتی مفاصل، از بین رفتن عملکرد عضلات و مفصل، درد، ناهنجاری در دست، انگشتان و مچ دست، التهاب و… همراه است. در این شرایط اگر از فیزیوتراپیست کمک بگیرید با استفاده از توصیه‌های آرگونومی و تمرینات تقویتی برای کنترل علائم آرتروز به شما کمک می‌کند.

فیزیوتراپی دست در منزل

فیزیوتراپی دست چگونه انجام می شود؟

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای درمان درد دست و آسیب‌های وارد شده به دست از فیزیوتراپی بهره بگیرید، بهتر است از فرد متخصصی برای انجام تمرینات و پیمودن روند درمان کمک بگیرید تا درمان کارآمد باشد. در فیزیوتراپی دست در منزل، فیزیوتراپیست پس از حضور در منزل شما، بیمار و علت درد دست را به خوبی بررسی می‌کند، تخمین می‌زند که بعد از چه مدت و گذشت چند جلسه، روند درمان کامل می‌شود. سپس تمرینات و متد‌های درمانی لازم برای بیمار را تجویز و اجرا می‌کند. متخصصان ما در آسانیسم آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی دست در منزل، فیزیوتراپی دست با دستگاه و اجرای جدیدترین متد‌های درمانی مورد نیاز بیمار به پیشگیری، کاهش درد دست به بازیابی سلامت عزیزان شما کمک می‌کنند. بعضی از تمرینات و تکنیک ‌های فیزیوتراپی در منزل شامل:

  • ورزش

همه ما می‌دانیم ورزش برای سلامتی مفید است اما درباره تاثیرات آن در درمان درد دست و فیزیوتراپی دست با استفاده از ورزش کمتر شنیده‌ایم. ورزش برای توانبخشی به همه ‌اعضای بدن و به خصوص درمان دست، نقش موثری ایفا می‌کند. شما با انجام ورزش‌هایی که فیزیوتراپیست تجویز می‌کند می‌توانید توان حرکتی و عملکردی دست خود را بازیابی کنید و به درد‌ دست‌هایتان پایان بدهید.

  • لیزر درمانی

فیزیوتراپیست در روش لیزر درمانی به صورت دقیق، به بافت هدف انرژی وارد می‌کند. روش بدون درد است و بسته شدت آسیب دیدگی می‌تواند درجلسات 10 تا 20 دقیقه‌ای و دو یا سه بار در هر هفته انجام شود.

  • شاک ویوتراپی

در این روش برای بهبود انگشت، دو نقطه هدف یعنی کف دست و انگشت‌ها، بافت‌های آسیب دیده و زائد تجزیه می‌شوند. این کار باعث حرکت تاندون‌ها در غلاف تاندون و کاهش درد می‌شود.

  • جریان الکتریکی

یکی از روش‌هایی که در فیزیوتراپی دست به‌کار می‌رود استفاده از جریان الکتریکی است که کاهش درد، اسپاسم عضلانی و بازسازی فیبر‌های عضلانی موثر است.

همکاران ما در آسانیسم با داشتن مهارت و تبحر بالا به انجام انواع خدمات فیزیوتراپی مثل فیزیوتراپی دست با دستگاه، فیزیوتراپی دست چپ در منزل، فیزیوتراپی مچ دست شکسته در منزل و… با استفاده از برترین متدهای روز دنیا می‌پردازند. برای ثبت سفارش کافی است با تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

چند ورزش فیزیوتراپی دست و انگشت در منزل

همانطور که گفته شد، یکی از تکنیک‌هایی که برای کاهش ضعف عضلات و افزایش دامنه عملکرد در فیزیوتراپی برای دست به‌کار میرود، ورزش است. شاید پس از مطالعه فکر کنید که به تنهایی از پس انجام آن برمی‌آیید اما تشخیص مشکل اصلی و آموزش فیزیوتراپی دست در منزل به شیوه صحیح، توسط متخصص فیزیوتراپی، از انجام نادرست تمرینات و عوارض آن جلوگیری می‌کند. متخصصان ما در آسانیسم با شناسایی علل درد و بیماری، تکنیک‌های مناسب و در نهایت در صورت نیاز ورزش‌های مربوط به فیزیوتراپی در منزل را به شما آموزش می‌دهند. در ادامه به بررسی چند ورزش فیزیوتراپی در منزل می‌پردازیم.

  • مشت و باز کردن دست

اولین حرکت پیشنهادی که با تقویت عضلات دست، دامنه حرکتی را افزایش و درد را کاهش می‌دهد، مشت و باز کردن دست است. این فعالیت باید حداقل 4 بار تکرار شود.

  1. انگشتان دست را کاملا باز و صاف نگه ‌دارید. به دلیل آسیب ممکن است با درد همراه باشد، پس به آرامی این کار را انجام دهید. 
  2. انگشتان دست را به آرامی جمع کرده و به حالت مشت در آورید. انگشت شست باید روی سایر انگشت‌ها قرار گیرد. 
  3. به مدت 30 تا 60 ثانیه انگشتان را به حالت بسته نگه‌دارید و سپس مرحله 1 را دوباره انجام دهید.
  • حرکات کششی انگشت شست

انگشت شست به شما در برداشتن اجسام مختلف به خصوص بطری‌ها و وسایل سنگین کمک می‌کند. برای تقویت آن از حرکات کششی انگشت شست بهره می‌گیریم. این تمرین را می‌توانید 2 تا 3 بار در هفته و با فاصله حداقل 48 ساعت بین هر تمرین انجام دهید.

  1. یک کش را دور دست و انگشت شست بیندازید.
  2. چهار انگشت خود را ثابت و در کنار هم نگه ‌داشته و به آرامی، سعی کنید شستتان را تا جایی که امکان دارد از چهار انگشت دیگر دور کنید. 
  3. حرکت را بین 10 تا 15 بار تکرار کنید.
  • لمس انگشت شست یا سایر انگشتان

این فعالیت، قدرت انگشتان شما را برای برداشتن چاقو، مداد، خودکار، مسواک و وسایل این چنینی افزایش می‌دهد.

  1. مچ و کف دست را صاف و عمود نگه ‌دارید.
  2. نوک انگشت شست و سایر انگشتان را یکی یکی به ‌هم بچسبانید، به صورتی که حرف (o) ایجاد شود. 
  3. در هر مرحله که نوک انگشت شست را به نوک هر یک از انگشتان می‌چسبانید، 30 تا 60 ثانیه نگه دارید.
  • فلکس انگشت شست

اگر بخواهید عضلات انگشت شستتان را برای انجام کار‌های روزانه تقویت کرده و دامنه حرکنی شستتان را افزایش دهید فلکس انگشت شست برای شما مناسب است و باید حد اقل 4 بار برای هر دست تکرار شود.

  1. دستتان را در راستای عمود به صورت صاف نگه‌دارید.
  2. انگشت شستتان را از بقیه انگشت‌ها فاصله دهید. 
  3. سپس آن را به آرامی خم کرده و سر آن را به انتهای انگشت کوچک بزنید.
  4. به مدت 30 تا 60 ثانیه در همین حالت نگه دارید و سپس رها کنید.
  • قوی کننده پنجه

قوی کننده پنجه و نیشگون هر دو تمریناتی هستند که با استفاده از یک توپ در نگه داشتن وسایل و باز کردن درب کنسرو‌ها یا چرخاندن کلید در قوی‌تر می‌کند.

  1. ابتدا یک توپ اسفنجی و نرم تهیه کنید که در دستتان جا بگیرد.
  2. برای قوی کردن پنجه آن را کف دست نگه داشته و به سختی فشار دهید. 
  3. برای قوی کردن انگشتان با سر انگشت فشار دهید. 
  4. 30 تا 60 ثانیه توپ را نگه‌ داشته و سپس رها کنید.
  5. این حرکات 10 تا 15 بار برای هر دست باید انجام شود.
  • کشش انگشت

این حرکت به شما برای بازیابی عملکرد دست که محدود شده است کمک می‌کند. همچنین در مواردی با استفاده از این روش باعث کاهش درد دستان شما می‌شود.

  1. دست و انگشتان دست را به آرامی باز کرده و روی یک سطح افقی قرار دهید. دست باید صاف و بدون مواجه شدن با مفاصل باز شده باشد. 
  2. دست خود را به مدت 30 تا 60 ثانیه در این حالت نگه داشته و سپس رها کنید. 
  3. حداقل 4 بار با هر دست تکرار شود.

فیزیوتراپی مچ دست در منزل

فیزیوتراپی مچ دست در منزل

یکی از مشکلات بین مردم آسیب دیدگی مچ دست است و به دلایل مختلفی مثل فشار به مچ دست، انجام ورزش دست، زمین خوردن، دررفتگی دست، شکستگی و… ایجاد می‌شود. .همچنین بعضی از بیماری‌ها عامل ایجاد درد در مچ دست هستند. انجام فیزیوتراپی بهترین روش برای درمان آسیب‌های مچ دست و جایگزین مناسبی برای جراحی مچ دست است. متخصصان ما در آسانیسم اماده ارائه خدمات فیزیوتراپی مچ دست در خانه شما، فیزیوتراپی مچ دست شکسته در منزل، فیزیوتراپی مچ دست با دستگاه و در نهایت آماده آموزش فیزیوتراپی مچ دست در منزل به خانواده بیمار و بیمار برای ادامه روند درمان، در صورت عدم حضور فیزیوتراپیست هستند. در ادامه به عواملی که باید برای درمان مچ از خدمات فیزیوتراپی مچ دست در منزل بهره ببرید را بررسی می‌کنیم.

  • اگر درد شدید در ناحیه مچ دست دارید

اگر مدتی است در ناحیه مچ دست احساس درد دارید و از شدت آن کاسته یا درد تمام نمی‌شود باید برای درمان آن چاره‌ای بیندیشید! درد دست به دلایل مختلفی به‌وجود می‌آید که تشخیص و درمان آن را بر عهده فیزیوتراپیست بگذارید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

  • اگر مچ دستتان خرد شده یا از چند ناحیه شکستگی دارد

پس از ضربه دیدن، افتادن وزن روی مچ و… علائمی مثل درد شدید و تورم در ناحیه مچ دست می‌تواند نشان دهنده شکستگی و خرد شدن مچ دست باشد. اگر متوجه شکستگی یا خرد شدن استخوان‌های مچ دست شدید، در مرحله اول باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید. پس از انجام درمان اولیه برای سرعت بخشیدن بازیابی توانایی‌ها کمک گرفتن از یک متخصص فیزیوتراپی به شما کمک فراوانی می‌کند.

  • آرتریت روماتوئید

از بیماری‌هایی که مچ دست را درگیر می‌کند، آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم مفصلی است که نوعی بیماری خود ایمنی به شمار می‌رود. در این بیماری، اختلال به‌وجود آمده در سیستم ایمنی، باعث حمله سلول‌های ایمنی به سلول‌های بدن می‌شود. درمان این بیماری با استفاده از تمرینات فیزیوتراپی دست در منزل امکان پذیر است.

  • ابتلا به سندروم تونل کارپال

زمانی که عصب مدیان تحت فشار قرار می‌گیرد باعث درد در ناحیه مچ دست می‌شود و از علائم آن می‌توان به گزگز کردن انگشتان و مچ دست، بی حسی، ضعف، درد مزمن و…. در ناحیه کف و مچ دست اشاره کرد.

  • شکستگی و جا به جایی استخوان مچ دست

درصورت شکستگی و جابجایی استخوان مچ، ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید، اما در حین درمان برای جا انداختن و بازگرداندن استخوان شکسته به ‌جای قبلی، شما را به متخصص فیزیوتراپیست ارجاع خواهد داد. فیزیوتراپیست با تجویز درمان مناسب به بیمار سعی می‌کند قطعات شکسته شده در وضع مناسبی جوش بخورند.

  • شکستگی بدون جابجایی استخوان

در این نوع شکستگی برخلاف شکستگی قبلی، شاهد هیچ نوع جابجایی در استخوان نخواهید بود. به همین دلیل باید پس از درمان شکستگی و فقط برای بازیابی دامنه عملکرد و مقابله با ضعف عضلانی از متخصص فیزیوتراپی کمک بگیرید.

فیزیوتراپی برای دست و مچ دست شکسته در منزل

علائم آسیب یا شکستگی مچ دست

دلایل مختلفی باعث آسیب ‌دیدگی مچ دست می‌شوند؛ اما برای شروع درمان ضروری است علائم این آسیب دیدگی‌ها را نیز بشناسیم. به‌طور کلی علائم و نشانه‌های آسیب در مچ دست که نیاز به مراجعه به متخصص فیزیوتراپی دارند، شامل موارد زیر است.

  • ورم

در بسیاری از موارد آسیب دیدگی شاهد تورم در مچ دست هستیم. التهاب تاندون، شکستگی، رگ به رگ شدن و … با نشانه تورم دست همراه هستند.

  • کبودی

یکی دیگر از نشانه‌های آسیب دیدگی، مشاهده کبودی در ناحیه مچ دست است که می‌تواند نشانه پیچ خوردگی یا کشیدگی عضلانی، شکستگی، پارگی تاندون‌های مچ دست، دررفتگی مفاصل و… باشد.

  • احساس صدا یا پارگی مچ

گاهی آسیب دیدگی با صدا همراه است. نمونه‌ای از این آسیب‌ها بیماری انگشت ماشه‌ای است که ساییده شدن استخوان ‌ها روی یکدیگر صدا ایجاد می‌کند.

  • درد

درد، گزینه مشترک بین آسیب دیدگی‌ها است. معمولا نشانه اولیه و اصلی هر آسیب دیدگی درد است که شما را از خطرات وجود آسیب دیدگی آگاه می‌سازد.

  • ایجاد گرما اطراف محل آسیب دیده و…

درصورت آسیب دیدگی، بدون دلیل در اطراف محل آسیب دیده احساس گرما خواهید داشت.

  • تغییر شکل مفاصل

درصورت شکستگی همراه با جابجایی استخوان‌ها، شکل مفاصل از حالت طبیعی خود خارج می‌شود که نشانه آسیب دیدگی است.

فیزیوتراپی آرنج دست در منزل

فیزیوتراپی آرنج دست در منزل

آرنج نیز به عنوان یکی از قسمت ‌های دست، در صورت آسیب دیدگی نیاز به فیزیوتراپی دارد. برای درمان این آسیب‌ها و مشکلات می‌توان از سرویس فیزیوتراپی آرنج در منزل آسانیسم بهره گرفت. فرقی نمی‌کند که بخواهید فیزیوتراپی آرنج دست راست انجام دهید یا فیزیوتراپی آرنج دست چپ یا هردو. در هر صورت نیرو‌های متخصص و آموزش دیده درکنار شما به افزایش سرعت درمان کمک می‌کنند. از دیگر سرویس‌های آسانیسم فیزیوتراپی درد آرنج و فیزیوتراپی آرنج دست شکسته در منزل است که می‌توانید از آن بهره بگیرید. در ادامه تعدادی از مشکلات آرنج که نیاز به فیزیوتراپی دارند را بیان می‌کنیم.

  • دررفتگی آرنج

دررفتگی دست معمولا در اثر افتادن به ‌وجود می‌آید و فیزیوتراپیست به روش‌های درمانی مختلف برای درمان این آسیب دیدگی تلاش می‌کند.

  • شکستگی آرنج

آرنج نیز مانند سایر قسمت‌های دست، پس از طی کردن درمان شکستگی نیاز به فیزیوتراپی برای بازیابی توانایی‌های خود دارد.

  • آرتروز آرنج

در صورت مشکلات غضروف در مفصل آرنج منجر به درد و التهاب در ناحیه آرنج خواهد شد که برای درمان نیاز به مراجعه به فیزیوتراپیست دارد.

تمرینات فیزیوتراپی آرنج دست

برای درمان آسیب دیدگی آرنج در فیزیوتراپی تمرینات متفاوتی وجود دارد .تقویت عضلات آرنج با استفاده از دمبل، اکستنشن آرنج روی میز و فلکشن آرنج دست توسط خود فرد نمونه‌هایی از حرکات فیزیوتراپی آرنج دست در فیزیوتراپی و تمرینات مناسب برای رفع مشکلات آرنج دست است. در نظر داشته باشید فقط یک منخصص فیزیوتراپیست، توانایی تشخیص و درمان درست آسیب دیدگی را دارد. انجام تمرینات به شیوه درست شرط درمان است که نظارت فیزیوتراپیست از خطاهای احتمالی انجام تمرینات جلوگیری می‌کند. نمونه‌ای از خدمات فیزیوتراپی آرنج در منزل آسانیسم شامل ورزش برای تقویت آرنج دست، تجویز حرکات فیزیوتراپی آرنج دست و استفاده از دستگاه فیزیوتراپی آرنج دست می‌باشد.

فیزیوتراپی شانه و بازو در منزل

فیزیوتراپی شانه در منزل

گاهی در ناحیه شانه احساس درد می‌کنیم که نشانه از آسیب دیدن شانه است. آسیب‌های شانه به دلایل مختلف اتفاق افتاده و باعث مراجعه به فیزیوتراپیست می‌شوند. فیزیوتراپیست برای درمان عارضه‌های ناشی از شکستگی، فیزیوتراپی شانه، برای بهبود دررفتگی شانه، فیزیوتراپی شانه در رفته، برای درمان شانه یخ زده از فیزیوتراپی شانه یخ زده استفاده می‌کند. تاندونیت، بورسیت، پارگی تاندون و… نیز از علل درد در شانه هستند که فیزیوتراپیست از سایر روش‌های فیزیوتراپی شانه و بازو و فیزیوتراپی ساعد دست برای درمان آن استفاده می‌کند.

فیزیوتراپی انگشت دست در منزل

فیزیوتراپی انگشتان دست درمنزل، روشی کاربردی و مفید برای درمان مشکلات دست است. عوامل و بیماری‌های مختلفی باعث ایجاد این آسیب‌ها می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • انگشت ماشه‌ای

عارضه‌ای است که با تورم، درد و کاهش دامنه عملکرد انگشتان همراه است. سختی در ناحیه پایین انگشت، صدا دادن حین حرکت انگشت، ناتوانی در راست کردن انگشت پس از خم کردن، نمونه‌هایی علائم انگشت ماشه ای است.

  • شکستگی

یکی دیگر از دلایلی که باعث مراجعه شما به پزشک می‌شود فیزیوتراپی انگشت دست شکسته است. تمرینات فیزیوتراپی برای انگشت شکسته به بازیابی قدرت و حرکت پذیری انگشتتان کمک می‌کند.

  • دررفتگی

این اتفاق اغلب برای ورزشکارانی که با توپ سرو کار دارند اتفاق می‌افتد. فیزیوتراپی انگشت شست دست و فیزیوتراپی دررفتگی انگشت دست نمونه‌ خدمات مرتبط با دررفتگی انگشت است؛ که در آسانیسم به شما عزیزان ارائه می‌شود.

متخصصان آسانیسم همچنین با آمورزش فیزیوتراپی انگشت دست در منزل آن‌ها را برای انجام تک نفره این تمرین‌ها درصورت عدم حضور آماده می‌کند.

فیزیوتراپی انگشت دست در منزل

عوارض فیزیوتراپی دست چیست؟

فیزیوتراپی دست در حالت عادی مشکلی را برای افراد ایجاد نمی‌کند و بسیار هم سودمند است؛ اما مراجعه به فیزیوتراپیست کم‌تجربه و انجام تمرینات نادرست یا انجام به شیوه نادرست می‌تواند با پیامد‌های منفی همراه باشد و به جای درمان بر شدت بیماری بیفزاید یا مشکلات بعدی به وجود آورد.

دستان خود را به کادر مجرب آسانیسم بسپارید

آسانیسم به عنوان پلتفرم خدمات پرستاری و مراقبتی در منزل در مراقبت و پرستاری عزیزانتان در کنار شماست. خدمات فیزیوتراپی و فیزیوتراپی دست در منزل از دیگر خدمات کادر متخصص ما در آسانیسم است. برای دریافت انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل کافی است با شماره 02191304433 تماس حاصل کرده و سفارش خود را ثبت کنید یا از طریق وب سایت یا اپلیکیشن آسانیسم فرم موجود در سایت جهت ثبت سفارش را پر کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

سئوالات متداول

این سوالات را شما در مورد فیزیوتراپی دست در منزل از ما پرسیده اید. اگر نیاز به توضیحات بیشتر بود، با ما تماس بگیرید.

فیزیوتراپیست با در نظر گرفتن مقدار آسیب دیدگی بیمار و شدت بیماری و ارزیابی که بر وضعیت جسمانی بیمار انجام می‌دهد ممکن است علاوه بر ورزش از روش‌هایی مانند لیزردرمانی، شاک ویوتراپی و جریان الکتریکی برای درمان استفاده کند.

استفاده از روش فیزیوتراپی جهت درمان بستگی به تشخیص پزشک دارد. ممکن است برای تسریع درمان یا کاهش درد و یا دلایل دیگر از روش فیزیوتراپی استفاده شود.

فیزیوتراپی دست معمولا عوارضی ندارد ولی اگر توسط فردی متخصص انجام نشود ممکن است عوارضی مانند درد شدید یا ایجاد عفونت در ناحیه شکسته شده داشته باشد.

قیمت جلسات فیزیوتراپی در منزل با توجه به میزان و شدت آسیب دیدگی و نوع روش درمانی بستگی دارد که پس از ارزیابی‌های اولیه توسط فیزیوتراپیست اعلام می‌شود. برای اطلاع از نحوه قیمت‌ گذاری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

4 پاسخ

    1. سلام پرهام عزیز، دست ورزی و ماساژ دست، یکی از روش‌هایی است که فیزیوتراپیست برای نرم‌تر شدن بافت ناحیه دست و کاهش درد از آن بهره می‌گیرد.

  1. سلام.آتل بستن هم جزوی از درمان فیزیوتراپی محسوب می‌شه؟

    1. فرزانه عزیز سلام، بله آتل بندی نیز جزو درمان‌های فیزیوتراپی به شمار می‌رود. این کار در از بین بردن سفتی دست و کاهش درد مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *