هزینه فیزیوتراپی در منزل

با توجه به بالا بودن هزینه مراجعه به کلینیک یا بیمارستان برای خدمات فیزیوتراپی، پیشنهاد میکنیم خدمات مورد نیاز فیزیوتراپی را در منزل دریافت کنید.

قبل از شروع فیزیوتراپی در منزل، مطمئن شوید که دقیقاً هدف از فیزیوتراپی شما چیست؟ نیاز شما کاهش درد و بهبود تحرک است؟ چرا در این شرایط دوست دارید حرکت کنید؟ آیا تا به حال تمرین خاصی را انجام داده اید و می خواهید آن را ادامه دهید؟ آیا می خواهید به راحتی از پله ها بالا بروید و بدوید؟! همه اینها را بار اول به فیزیوتراپیست خود بگویید.

برای اطلاع دقیق از قیمت فیزیوتراپی در منزل با ما تماس بگیرید یا از طریق فرم زیر ثبت سفارش انجام دهید.

هزینه فیزیوتراپی در منزل
قیمت فیزیوتراپی

عوامل مؤثر بر هزینه فیزیوتراپی

پس از مراجعه فیزیوتراپیست به منزل بیمار، بسته به پارامترهایی مانند وضعیت بیمار، تعداد جلسات فیزیوتراپی، نوع دارو تجویز شده، میزان آسیب وارد شده و… می تواند هزینه های مورد نظر را به بیمار اعلام کند.

بنابراین نمی توان برای همه افراد هزینه کلی و دقیقی در نظر گرفت؛ چرا که پس از ویزیت بیمار و مشخص شدن وضعیت وی می توان هزینه را تعیین کرد.

برخی از مراکز درمانی فیزیوتراپی را با هزینه بسیار کم در اختیار عموم قرار می دهند. هدف آنها جذب بیماران است تا با توجه به قیمت پایین، افراد بیشتری را برای این کار وادار کنند.

اما باید توجه داشت که این مراکز درمانی ممکن است خدمات خوبی به بیماران ارائه ندهند. در برخی از این مراکز از متخصصین استفاده نمی شود و ممکن است از این نظر برای بیمار مضر باشد یا بیمار پس از چندین جلسه احساس بهتری پیدا نکند و از روند بهبودی ناراضی و مأیوس شود. بنابراین، باید در این مورد کاملاً مطلع باشید و بدانید که همه هزینه های پایین نشان دهنده تخصصی بودن فیزیوتراپی نیست.

قیمت فیزیوتراپی در منزل بر اساس عوامل زیر تعیین می شود:

1- تعداد جلسات

تعداد جلسات فیزیوتراپی به ویزیت پزشک و همچنین ارزیابی فیزیوتراپیست از بیمار در اولین جلسه درمانی بستگی دارد. در نظر داشته باشید که تعداد جلسه های مورد نیاز برای فیزیوتراپی عامل بسیار مهمی است که تأثیر بسزایی در هزینه فیزیوتراپی دارد، بدیهی است که هر چقدر تعداد جلسات شما بیشتر باشد به همان میزان هزینه بالاتر می رود.

کسانی که شروع به فیزیوتراپی می کنند باید بدانند که اگر بیماری برای مدتی درمان نشود، آسیب به اصطلاح قدیمی و نادیده گرفته شده نیاز به فیزیوتراپی بیشتری برای درمان کامل پیدا می کند و بهبودی آن دشوارتر است.

اگر بیماری را به حال خود رها کنید، به این امید که خود به خود بهبود یابد، آسیب و مشکلات ثانویه به وجود می آید که در نهایت بهبودی حاصل نشده ولی باید در تعداد جلسات بیشتری کار درمان را انجام داد.

2- تجهیزات

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که شرکت های مختلف خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارائه می دهند و نرخ این شرکت ها بسته به عوامل زیادی متفاوت است.

به عنوان مثال، هر شرکت هزینه ها را بر اساس تجهیزاتی که برای فرد در منزل به کار می برد، محاسبه می کند. به خاطر داشته باشید که هزینه فیزیوتراپی در منزل با توجه به تعداد کارکنانی که شرکت به خانه شما برای سرویس می فرستد تعیین می شود و در برخی موارد شاهد همراهی فیزیوتراپیست با دستیار پزشک و پرستار برای انجام وظیفه هستیم که در این موارد هزینه آن بالاتر می رود.

مقدار دقیق قیمت فیزیوتراپی در منزل, انجام فیزیوتراپی در منزل

3- محل اقامت

برخی از شرکت ها هزینه حمل و نقل را از قبل در روی فاکتور دریافت می کنند و دیگر برای انجام این کار هزینه جداگانه ای از شما نمی گیرند.  اما برخی از شرکت ها هزینه ایاب و ذهاب را جداگانه محاسبه می کنند که در این صورت اگر فاصله منزل شما از محل اعزام فیزیوتراپیست بیشتر باشد به همان میزان روی مبلغ نهایی اضافه می شود.

تصور کنید در کرج زندگی می ‌کنید و می ‌خواهید از شرکتی که خدمات فیزیوتراپی در تهران دارد خدمات بگیرید. اگر شرکت موافقت کرد که برای شما فیزیوتراپ بفرستد، علاوه بر قیمت تجهیزات و موارد دیگر فیزیوتراپی در منزل کرج،  شما باید هزینه حمل و نقل را جداگانه پرداخت کنید و این واضح است. زیرا شرکت ها باید برای ارائه خدمات در شهرهای دیگر هزینه دیگری هم بپردازند که تقریباً در مورد همه شرکت ها این مطلب صادق است.

4- میزان آسیب وارد شده

هر چه یک فرد بیشتر آسیب دیده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که نیاز به درمان کامل و با تعداد جلسات بیشتری باشد، در نتیجه نرخ فیزیوتراپی به تدریج افزایش خواهد یافت.

همچنین تعداد جراحات نیز می تواند بر هزینه فیزیوتراپی تأثیر بگذارد، در غیر این صورت باید توجه داشت که هر چه آسیب بیشتر به فرد وارد شود، تجهیزات و تکنیک های پیشرفته تری برای درمان مورد نیاز است و این عوامل باعث رشد هزینه فیزیوتراپی در منزل می شود. پس به موارد فوق توجه ویژه ای داشته باشید تا در محاسبه هزینه نهایی دچار مشکل نشوید.

5- میزان تخصص فیزیوتراپیست

 به طور کلی، اگر تجربه پزشک شما بیشتر باشد فیزیوتراپی شما بهتر به پایان خواهد رسید و برای هر درمانی هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. به عبارت دیگر، به افرادی که مهارت و تجربه کافی در این زمینه ندارند و تنها سلامت شما را تهدید می کنند به هیچ وجه اعتماد نکنید.

افراد به دلیل تخصص بالا ممکن است میزان هزینه های دریافتی دوره های فیزیوتراپی را افزایش دهند اما به این نکته توجه کنید که مانند هر شغل دیگری فیزیوتراپی هم از نرخ ویژه ای برخوردار است و به هیچ قیمتی نباید مبلغ خودسرانه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

کلیه فیزیوتراپیست های معتبر می بایست با توجه به درجه و سطح تخصصی خود از تعرفه های ارائه شده در مرکز اصلی فیزیوتراپی در ایران استفاده کرده و هزینه های خود را بر این اساس در نظر بگیرند.

پس بیماران عزیز حتماً به فیزیوتراپیست ماهر مراجعه کرده و از سایر بیماران وی در مورد تجربه و تخصص  او جویا شوند. پیشنهاد می کنیم حتماً  هزینه‌های فیزیوتراپی را از قبل بررسی کنید تا وقتی به پزشک مراجعه می ‌کنید همه موارد برایتان شفاف و واضح باشد.

قیمت فیزیوتراپی در منزل, مقایسه قیمت فیزیوتراپی در منزل و کلینیک

6- استفاده از داروهای خاص

برای درمان می توان از داروهای خاصی استفاده کرد که یکی دیگر از عوامل مؤثر بر هزینه فیزیوتراپی در منزل است.

قیمت درمان فیزیولوژیک سالانه توسط وزارت بهداشت تعیین می شود. البته هزینه نهایی بستگی به دستور پزشک، تجربه فیزیولوژیست و تعداد جلسات دارد.

7- نوع و روش درمان

یکی از عوامل مؤثر بر هزینه فیزیوتراپی روش درمان و نوع استفاده از دستگاه های فیزیوتراپی است . بخشی از درمان شامل تمرینات ورزشی انجام شده توسط فیزیوتراپیست و قسمت دیگر شامل فیزیوتراپی با روش های لیزر، طب سوزنی، ماساژ دست و … است.

برخی تجهیزات و درمان ها گران تر هستند. گاهی اوقات فیزیوتراپی با آموزش همراه است و این آموزش برای نزدیکان بیمار و در منزل انجام می شود و فیزیوتراپیست هزینه این آموزش ها را در روی کل هزینه فیزیوتراپی محاسبه می کند.

مقایسه هزینه فیزیوتراپی در منزل و مراکز درمانی

هزینه خدمات فیزیوتراپی در منزل با هزینه خدمات در مراکز درمانی متفاوت خواهد بود و البته باید بگوییم که کمی بالاتر است. هرچند این موضوع واضح و طبیعی است، زیرا ما برای خدمات فیزیوتراپی در منزل همه تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز را به محل اعزام می کنیم. پس هزینه هایی به غیر از استهلاک مانند هزینه حمل و نقل هم برای مرکز دارد.

حتی اگر در ابتدا این هزینه برای شما زیاد به نظر برسد اگر بخواهید این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی کنید، نتایج چندانی نخواهد داشت. و تفاوت قیمت زیادی ندارد ولی در عوض در خانه راحت تر خواهید بود.

توجه داشته باشید که هنگام مراجعه به مرکز درمانی باید هزینه های خاصی از جمله کرایه تاکسی یا آژانس یا هزینه سوختی پرداخت کنید و البته باید مدت زیادی در مرکز درمانی منتظر بمانید.

خدمات فیزیوتراپی در منزل آسانیسم خدمت شما

ورزش و فعالیت بدنی باعث شادی و امید می شود. حرکت می تواند ما را به سمت اهداف و خواسته هایمان هدایت کند. پس چرا خود را از این تجربه شیرین محروم کنیم؟ حرکت می تواند هر چیزی باشد، خواه حرکت فیزیکی یا حرکت ذهنی. دریغ کردن این تجربه شیرین از خودمان منجر به رکود و افسردگی می شود، انسان را ناامید می کند و او را از تلاش برای رسیدن به خواسته هایش باز می دارد.

ما در خدمات آسانیسم تلاش می کنیم به خانه های شما بیاییم و تجربه ای شیرین را در طول درمان برایتان فراهم کنیم. شما بدون مراجعه به مراکز درمانی می توانید از فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوید.

آسانیسم یکی از برندهای پرطرفدار در زمینه مراقبت و پرستاری در منزل در شهرهای تهران و کرج می باشد و طیف وسیعی از خدمات از جمله خدمات پرستاری، تزریقات در منزل، تعویض سوند در منزل و … را ارائه می دهد. در صورتی که تمایل به استفاده از خدمات برای خود یا یکی از اعضای خانواده را دارید، فرم ثبت نام جهت سفارش در سایت آسانیسم را تکمیل نموده و درخواست خود را ارسال نمایید و یا با شماره تلفن 02191304433 تماس گرفته و از هزینه فیزیوتراپی در منزل و قیمت فیزیوتراپی سالمندان مطلع شوید. کارشناسان آسانیسم پس از ثبت درخواست جهت هماهنگی بیشتر در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و پس از انجام اقدامات لازم نیروهای خود را به منزل اعزام می کنند.

سخن آخر

فیزیوتراپی را می توان نوعی فیزیک درمانی دانست، روشی مؤثر و مثمر برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی و در مواردی اختلالات عصبی که با تجهیزات مختلف مکانیکی، جریان های الکتریکی و ورزش انجام می شود.

فیزیوتراپی نقش مهمی در بسیاری از توانبخشی ها دارد که به دلایل مختلفی مانند تصادفات رانندگی رخ می دهد؛ بنابراین نقش زیادی در کاهش زمان بستری، بهبودی و عوارض ناشی از آن دارد.

در صورت نیاز به خدمات فیزیوتراپی، می توانید آن ها را در محل دریافت کنید. از مزایای جالبی که فیزیوتراپی در منزل دارد  می توان به حذف هزینه های اضافی، جلوگیری در اتلاف وقت و …اشاره کرد.

اگر شما هم به دنبال مراکز تخصصی برای انجام این کار هستید می توانید برای اطلاع دقیق از هزینه‌ های فیزیوتراپی با سامانه هوشمند خدمات پرستاری آسانیسم تماس حاصل کند، سپس بعد از این‌ که مشخصات و بیماری خود را ذکر کردید، هزینه ها برای شما توضیح داده می شود و در پایان درخواست فیزیوتراپی در منزل برایتان ثبت می گردد.

4 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز، معمولا هزینه اصلی فیزیوتراپی در منزل از سوی وزارت بهداشت تعیین می‌شود؛ اما مواردی مثل مدت زمان درمان، تعداد جلسات، شدت بیماری، روش‌های درمانی به کار رفته و… همگی از عوامل تاثیرگذار در هزینه فیزیوتراپی درمنزل‌اند. به همین دلیل با توجه به وضعیت فرد قیمت نیز متفاوت خواهد بود. برای محاسبه هزینه نهایی با کارشناسان ما در آسانیسم تماس بگیرید.

  1. سلام. دور بودن منزل با فیزیوتراپیست روی قیمت تاثیر داره؟

    1. سلام دوست عزیز، بله یکی از پارامتر‌های محاسبه هزینه فیزیوتراپی، فاصله منزل بیمار تا محل فیزیوتراپیست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *