فیزیوتراپی پا در منزل

اغلب افراد در طول زندگی، درد پا یا آسیب‌دیدگی آن را تجربه کرده‌اند. این تجربه ناخوشایند اگر با افزایش درد ‌و عدم درمان همراه شود، می‌تواند برای مدت‌ها شما را گوشه نشین کند. راه رهایی از درد پا و درمان مناسب این آسیب‌ها فیزیوتراپی است. اما با توجه به درد در ناحیه پا و تشدید درد با طی کردن مسیر طولانی برای مراجعه به کلینیک‌های درمانی پیشنهاد نمی‌شود. شاید بپرسید اگر برای درمان مشکلات پا به مطب فیزیوتراپی مراجعه نکنیم، پس چگونه آن را درمان کنیم؟

پیشنهاد ما استفاده از خدمات فیزیوتراپی پا در منزل است. درصورت آسیب دیدگی پا تا زمانی که بهبود یابید، پلتفرم آسانیسم درکنار شما عزیزان است. شما می‌توانید از حضور متخصصان با تجربه آسانیسم برای فیزیوتراپی پا در خانه، در افزایش روند بهبود پاهایتان بهره ببرید.

خدمات فیزیوتراپی پا در منزل
فیزیوتراپی پا بعد و قبل از عمل جراحی
چه خدماتی نیاز دارید؟

انواع آسیب‌های ناحیه پا

مشکلات مربوط به پا برای همه افراد با سنین متفاوت ممکن است اتفاق بیفتد؛ اما ورزشکاران که ورزش‌هایی با درگیری زیاد پا انجام می‌دهند و سالمندان جزء افرادی هستند که بیش‌تر از سایرین دچار آسیب دیدگی پا می‌شوند‌. از راه‌های بی‌خطر برای درمان آسیب‌های پا، فیزیوتراپی در منزل است. قبل از فیزیوتراپی در منزل پا باید آسیب‌های پا که به فیزیوتراپی نیاز دارند را بشناسید. در ادامه به بررسی انواع آسیب‌های وارده به پا می‌پردازیم.

  • خارپاشنه

یکی از عوامل درد پا می‌تواند رشد استخوان غیر طبیعی در پاشنه پا باشد که با نام خارپاشنه شناخته می‌شود. خارپاشنه به دلایل مختلفی مثل پوشیدن کفش‌های نامناسب، ایستادن، راه رفتن و یا حتی دویدن نادرست ایجاد می‌شود.

  • پای پرانتزی

پای پرانتزی به دلایلی مثل نرم بودن استخوان، نشستن نادرست و تغذیه نامناسب رخ می‌دهد. در پای پرانتزی شاهد فاصله بیش‌از حد معمول در دو پا هستیم. فاصله معمولی پای افراد به یکدیگر معمولا بین 2 تا 4 سانتی متر است. هنگامی که در فردی فاصله میان دو پا از این اندازه بیش‌تر باشد دچار پای پرانتزی است. 

پای پرانتزی معمولا در کودکان اتفاق می‌افتد و برای درمان آن فیزیوتراپی و بریس می‌تواند مفید باشد. در صورتی که میخواهید از کودکتان با پای پرانتزی مراقبت شود می‌توانید از خدمات پرستار کودک ارائه شده توسط آسانیسم استفاده کنید.

  • قوس کف پا

قوس کف پا یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود در ناحیه پا درد داشته باشید. به این صورت که اگر قوس کف پا از بین رفته باشد، پاشنه و پنجه پا از هم فاصله گرفته، موجب قرار گرفتن ناصحیح پا روی زمین و در نهایت درد می‌شود، از طرفی اگر قوس کف پا از حالت عادی بیش‌تر شود فاصله پنجه و پاشنه پا نزدیک‌تر شده و انگشتان به سمت داخل کشیده میشوند که در این صورت نیز احساس درد پا خواهید داشت.

تمرینات برای قوس کف پا در منزل

  • پیچ خوردگی پا

از دیگر آسیب‌های پا که برای درمان آن باید از فیزیوتراپی بهره گرفت، پیچ خوردگی پا است که در ناحیه مچ یا انگشتان پا اتفاق می‌افتد. منظور از پیچ خوردگی پا، کشیدگی یا پاره شدن تاندون‌های مچ و انگشتان پا در اثر چرخش نادرست مچ، برخورد ناگهانی جسمی به پا و جمع شدن انگشتان پا تحت فشار است.

  • شکستگی در ناحیه‌های مختلف پا

در شکستگی قسمت‌های مختلف پا ابتدا باید با مراجعه به پزشک روند درمان شکستگی طی شود. معمولا برای درمان شکستگی با استفاده از روش‌های مختلف، پا را به صورت ثابت نگه‌ می دارند. بی‌حرکت ماندن پا باعث ضعف عضلات شده و برای بازگشت توانایی‌ها تمرینات فیزیوتراپی توصیه می‌شود.

  • فلج ناحیه‌ای از پا

فلج ناحیه پا به دلایل مختلفی مثل سکته مغزی، ناراحتی‌های عصبی و… ایجاد می‌شود که از فیزیوتراپی برای درمان این عارضه استفاده می‌شود. فیزیوتراپی در این انواع فلج پا به شیوه‌های مختلف، به بهبود توانایی حرکتی پا کمک می‌کند.

  • آرتروز

در بیماری آرتروز، غضروف بین مفاصل پا آسیب دیده و درد، اشکال در حرکت و تورم را به همراه دارد. عواملی که ابتلا به بیماری آرتروز را افزایش می‌دهند شامل اضافه وزن، کهولت سن، ضعف عضلات و … هستند. فیزیوتراپی در منزل پا به میزان قابل توجهی از درد آرتروز می‌کاهد.

  • پارگی رباط و تاندون

رباط‌ها و تاندون‌ها عامل ارتباط دهنده استخوان‌ها به عضلات هستند که فشار زیادی را تحمل می‌کنند؛ اما به دلایل مختلفی مثل آسیب به مچ پا، ضربه مستقیم، فرود آمدن نامناسب و ایستادن ناگهانی ممکن است دچار پارگی شوند. در این صورت کمک گرفتن از یک فیزیوتراپیست می‌تواند به درد ناشی از پارگی تاندون کمک شایانی بکند.

  • درد در ساق پا

راه رفتن فعالیتی ‌است که در طول روز به صورت مکرر انجام می‌دهیم. به‌ طوری که تعداد آن قابل شمارش نیست. اما انجام فعالیت‌های تکراری به صورتی که باعث فشار آمدن به ساق پا شود، موجب درد ساق ‌پا می‌شود. نمونه آن انجام تمرینات و ورزش‌هایی است که به ساق پا فشار می‌آورد. در این شرایط فیزیوتراپی برای درد پا که معمولا با دستگاه فیزیوتراپی پا انجام می‌شود، بسیار موثر است.

درتمام مواردی که گفته شد می‌توانید فیزیوتراپی را جایگزین درمان‌های سخت و پر هزینه کنید. پلتفرم آسانیسم با ارائه انواع خدمات پرستاری در خدمت شما است. متخصصان ما با بررسی وضعیت بیمار با روش‌های مختلف مثل فیزیوتراپی پا با دستگاه، ورزش، فیزیوتراپی با لیزر و … را برای انواع مشکلات درد ساق پا، خارپاشنه، شکستگی، پیچ خوردگی و فیزیوتراپی پای پرانتزی در منزل و… را به‌کار می‌گیرند.

فیزیوتراپی بعد از شکستگی پا

فیزیوتراپی بعد از شکستگی پا

در شکستگی، معمولا گچ و آتل باعث بی حرکت ماندن عضلات و مفاصل به مدت طولانی و در نهایت سفت شدن و ضعف عضلات می‌شود؛ در این هنگام فیزیوتراپی به افزایش دامنه حرکت در قسمت‌های آسیب دیده کمک کمک می‌کند. به طور کلی فیزیوتراپیست مراقبت‌ ها و تمرینات بعد از شکستگی پا را به صورت مراحل زیر انجام می‌دهد.

  1. پس از درمان یا در طول درمان شکستگی برای توانبخشی پا، استفاده از فیزیوتراپی تجویز می‌شود. 
  2. پس از حضور پزشک در منزل، پزشک شدت آسیب دیدگی‌ پا و ضعف عضلانی پا را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  3. در مرحله بعد متخصص فیزیوتراپی، با جمع بندی، مدت زمان درمان را تعیین و برنامه مناسبی برای درمان می‌چیند. او می‌تواند از روش‌های مگنت تراپی، سرما و گرما درمانی، الکتروتراپی، ورزش درمانی و … برای درمان استفاده کند.

فیزیوتراپی پا چگونه انجام می شود؟

شاید تصور کنید با یادگیری آموزش فیزیوتراپی پا در منزل، در بستر اینترنت دیگر نیازی به حضور فیزیوتراپیست ندارید؛ اما روش صحیح انجام تمرینات و به نتیجه رسیدن آن مستلزم نظارت و برنامه‌ریزی دقیق فیزیوتراپیست برای درمان است. متخصص فیزیوتراپی همچنین، آموزش فیزیوتراپی پا در منزل را به بیمار و خانواده او می‌دهد تا در نبود متخصص، درمان متوقف نشود. درمان فیزیوتراپی تنها منحصر به حرکات ورزشی و تمرینات نیست؛ بلکه متخصص برای درمان بیمار از متد‌ها و روش‌های متفاوتی بهره می‌گیرد . در ادامه تعدادی از روش‌ها و تعدادی از حرکات فیزیوتراپی پا در منزل را معرفی می‌کنیم. روش‌های فیزیوتراپی پا در منزل که توسط متخصصان آسانیسم به شما ارائه می‌شود، شامل:

  • سرما درمانی 
  • گرما درمانی 
  • مگنت تراپی 
  • الکتروتراپی 
  • صوت درمانی 
  • لیزر درمانی

تمرینات فیزیوتراپی پا در منزل که توسط متخصصان آسانیسم به شما ارائه می‌شود شامل:

  • بلندکردن پنجه، بالا کشیدن آن 
  • کشش انگشت شست پا
  • راه رفتن روی شن
  • باز کردن پنجه 
  • کشش پنجه 
  • غلتاندن توپ زیر پا 
  • ماساژ پلانتر فاشیا و…

فیزیوتراپی مچ پا در منزل

یکی از اندام‌های مهم تحتانی مچ پا است که فشار زیادی را متحمل می‌شود. این ناحیه از پا به دلایل مختلف مثل ضربه، تصادف و عوامل متعدد دیگر می‌تواند صدمه ببیند که این اتفاقات با درد همراه است‌. آسیب مچ پا شامل همه افراد و مخصوصا ورزشکاران می‌شود. درصورت آسیب دیدگی بهترین درمان فیزیوتراپی مچ پا در خانه است؛ زیرا پس از آسیب دیدن مچ پا و درمان به شیوه‌های دیگر، به دلیل فشار بالایی که مچ پا تحمل می‌کند، امکان آسیب دیدگی مجدد آن وجود دارد؛ اما درمان فیزیوتراپی از روش‌هایی استفاده می‌کند که بازگشت بیماری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. آسیب‌های وارده به پا که نیاز به مراجعه فیزیوتراپی دارند به صورت کلی به شرح زیر هستند.

  • شکستگی مچ پا

صدمات ناشی از ورزش و تمرینات ورزشی، پیچ خوردن مچ پا، ضربه دیدن مچ پا و زمین خوردن همگی از صدماتی است که می‌تواند منجر به شکستگی مچ پا شود. در حقیقت زمانی که استخوان‌های یک یا دو طرف مچ پا بشکند، شکستگی مچ پا به ‌وجود آمده است.

  • نقرس

زمانی که در قسمت مفاصل، بلور‌های نوک تیز اسید اوریک تشکیل شوند دچار نقرس خواهید شد. نقرس بیماری از نوع آرتریت التهابی است. قرمز شدن، ورم کردن و خشکی ناحیه حرکتی نمونه‌هایی از علائم نقرس است که با فیزیوتراپی مچ پا در خانه می‌توان به درمان آن‌ها پرداخت. فیزیوتراپی مچ پا با دستگاه و لیزر درمانی از روش‌هایی است که در فیزیوتراپی برای درمان نقرس استفاد می‌شود.

  • در رفتگی مچ پا

زمانی که به پا فشار زیادی وارد شود بافت نرم پاره یا جراحت پیدا کرده و مچ پا در جهتی غیر از جهت عادی که حرکت می‌کرده، خم می‌شود. فیزیوتراپی مچ پا در خانه می‌تواند به درمان در رفتگی کمک کند.

  • کشیدگی مچ پا

این عارضه هم می‌تواند در اثر پیچ خوردگی و هم بر اثر کشیده شدن یکی از عضلات پا یا تاندون اتفاق بیوفتد. اگر در طولانی مدت حرکات تکراری سنگین انجام می‌دهید یا با بلند کردن اجسام سنگین، فشار زیادی به عضلات مچ پا وارد می‌کنید، مستعد آسیب کشیدگی مچ پا خواهید بود.

  • پیچ خوردگی مچ پا

زمانی که مچ پا به صورت ناگهانی می‌چرخد، پیچ خوردگی پا یا همان آسیب دیدگی رباط پا اتفاق می‌افتد. این اتفاق شامل کشیدگی رباط پا یا پارگی آن شده و با درد زیادی همراه است. رگ به رگ شدن مچ پا و کشیدگی مچ پا دو نمونه از آسیب‌هایی است که بر اثر پیچ خوردگی مچ پا، به‌ وجود می‌آیند.

در ادامه به تمریناتی جهت آموزش فیزیوتراپی مچ پا در منزل اشاره می‌کنیم.

  1. خم کردن کف پا و مچ 
  2. وارونه کردن و پیچش مچ پا به طرف خارج
  3. شکک گاسترو
  4. کشش سولئوس
  5. مقاومت در برابر خم شدن کف پا 
  6. مقاومت در برابر خم شدن مچ پا 
  7. مقاومت در برابر وارونه کردن خارج از مرکز

فیزیوتراپی مچ پا و انگشتان پا در منزل

فیزیوتراپی زانو در منزل

زانو مفصلی بزرگ است که اگر دچار آسیب و مشکل شود کم‌ترین هزینه برای آن ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزمره است. سالیانه افراد زیادی به آسیب‌های زانو دچار می‌شوند. در ادامه با آسیب‌های مربوط به زانو و برخی از تمرینات و حرکات فیزیوتراپی که در درمان آن نقش تاثیرگذاری دارد را بررسی می‌کنیم. آسیب‌های مربوط به زانو شامل:

  • پارگی رباط صلیبی

رباط صلیبی وظیفه اتصال بین درشت نی و استخوان ران را به عهده دارد، همچنین چرخش و حرکت زانو را کنترل می‌کند؛ به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است. حرکات ناگهانی، پیخ خوردگی زانو، تصادف و ضربه شدید به زانو از دلایل آسیب به این رباط مهم در زانو هستند که با در نظر گرفتن درجه آسیب دیدگی توسط پزشک، روشهای درمانی متفاوتی برای شما تجویز خواهد شد. صدا دادن زانو، درد شدید زانو، تورم و عدم توانایی در راه رفتن نشانه‌های پارگی رباط صلیبی است.

  • آرتروز

زمانی که غضروف بین دو زانو آسیب ببیند، حین حرکت زانو دو استخوان به هم ساییده شده و در نهایت منجر به درد و کاهش عملکرد مفصل زانو می‌شود. آرتروز معمولا در افراد در سنین بالا و در زنان بیش‌تر از مردان ظهور می‌کند. اگر علائمی مثل خشکی، التهاب، قرمزی، صدا دادن و کاهش دامنه حرکتی در زانو داشتید، احتمالا به آرتروز زانو مبتلا شده‌اید. 

آرتروز زانو معمولا باعث زانو درد در سالمندان می‌شود و کیفیت زندگی افراد مسن را کاهش می‌دهد. برای همین مراقبت از سالمند اهمیت زیادی دارد پس در صورت نیاز پرستار سالمند تهران درخواست دهید.

  • ورزش‌های پرشی

تحقیقات نشان داده که حدود 2 تا 5 میلیون از آسیب دیدگی‌های مربوط به زانو‌ها در اثر ورزش رخ می‌دهد.

  • نشستن نادرست

نشستن‌ و ایستادن‌های طولانی مدت و نشستن نادرست می‌تواند مشکلات زیادی از جمله دیسک کمر، گودی کمر و مشکلات ستون فقرات و در نهایت آسیب‌های مربوط به زانو را به‌ وجود می‌آورد.

  • شکستگی

منظور از شکستگی زانو، ترک یا شکستگی در یک یا چند استخوان مفصل زانو است که با درد و کاهش عملکرد در مفصل همراه است.

  • ضربه‌های شدید

گاهی ضرباتی که به زانو وارد می‌شود می‌تواند باعث دررفتگی، شکسستن و … شود.

روش‌های درمانی درد زانو شامل:

مگنت تراپی

در مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی، با استفاده از امواج مغناطیسی که به صورت پالس به موضع درد وارد می‌شود، درد زانو را درمان می‌کند.

امواج مافوق صوت

اولتراسوند یا همان امواج مافوق صورت روشی در فیزیوتراپی است که با وارد کردن گرما به صورت عمقی در بافت نرم زانو، باعث افزایش سرعت بهبود می‌شود.

TENS

دستگاه تنس دستگاهی است که روشی برای مدیریت درد در فیزیوتراپی به وجود می‌آورد. این دستگاه با استفاده از جریان الکریکی ملایمی که به وسیله الکترود‌ها (پد‌های چسبنده که در ناحیه درد چسبانده می‌شوند) به بدن و ناحیه درد انتقال می‌یابد و سیگنال‌های درد را تعدیل می‌کند.

آب درمانی

آب درمانی

آب درمانی در فیزیوتراپی به این صورت است که برای درمان آسیب‌های زانو، بیمار در یک استخر آب گرم با درجه 33 تا 36 تمرینات مخصوص فیزیوتراپی را انجام می‌دهد.

سرما و گرما درمانی و…

در زمان آسیب‌دیدگی‌های شدید زانو که معمولا با تورم و التهاب در این ناحیه همراه است، فیزیوتراپیست از روش سرما درمانی استفاده می‌کند؛ همچنین برای درمان گرفتگی عضلات و درد و سفت شدن عضلات و مفصل زانو از روش گرما درمانی بهره می‌گیرد. این دو روش درمان روش‌هایی ارزان و مقرون به صرفه هستند.

تمرین درمانی

یکی دیگر از روش‌های درمان تمرین درمانی است. اما بهتر است با دستور متخصص فیزیوتراپی تجویز شود تا کار آمد باشد. در ادامه برخی از تمریناتی که به بهبود آسیب‌های زانو و کاهش درد کمک می‌کنند اشاره می‌کنیم.

  • بالا بردن پا

  1. صاف بایستید
  2. پا را از ناحیه زانو به پشت خم کنید.
  3. سپس به حالت اول بازگردانید.
  • کشش همستریک

  1. به پشت روی زمین دراز بکشید.
  2. دست‌هایتان را پشت ران قلاب کنید. 
  3. پا را به سمت بالا بکشید. 
  4. به حالت اول بازگردانید.
  • بالا بردن زانو

  1. در موازات یک صندلی صاف بایستید. 
  2. با دست مقابل زانوی آسیب دیده، تعادلتان را با استفاده از صندلی برقرار کنید. 
  3. پا را بدون شکست زانو به سمت جلو و بالا حرکت دهید. 
  4. به حالت اولیه باز گردانید.
  • کششی نشسته

  1. روی یک صندلی بنشینید. 
  2. پای آسیب دیده را روی یک صندلی در مقابلتان به صورت صاف قرار دهید. 
  3. خود را به سمت مچ پا، بدون شکست زانو متمایل کنید. 
  4. سپس به حالت اول بازگردید.

فیزیوتراپی زانو در منزل

درمان زانو درد در منزل

درد زانو، از مشکلاتی است که در همه سنین می‌تواند به سراغتان بیاید. شکستگی، بورسیت، التهاب تاندون، کشیدگی، در رفتگی و … از دلایل درد زانو هستند. فیزیوتراپیست پس از تشخیص علت درد روش‌های متفاوتی برای درمان درد زانو در منزل بهره می‌گیرد. روش‌های رفع درد زانو و آسیب دیدگی‌های آن با استفاده از فیزیوتراپی زانو در خانه شامل:

الکتروتراپی

الکتروتراپی یکی از روش‌های فیزیوتراپی زانو درد سالمندان است که با استفاده از دستگاه TENS و قرارگیری پد‌های الکتریکی روی پوست، صورت می‌گیرد. کاهش درد، افزایش دامنه عملکرد زانو و افزایش سرعت روند درمان از فواید استفاده از این روش است.

ورزش درمانی

در فیزیوتراپی برای زانو درد، در این روش از تمرینات و حرکاتی استفاده می‌شود که با کاهش فشار بر روی مفاصل از درد زانو کاسته و دامنه حرکت آن را افزایش می‌دهد.

مگنت تراپی

در روش مگنت تراپی که روشی بدون درد است، از امواج الکترومغناطیسی برای درمان زانو استفاده می‌شود.

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو در منزل

گاهی مفاصل آسیب جدی می‌بینند به طوریکه قابل درمان با روش فیزیوتراپی نیستند. در این زمان بیمار نیاز به عمل جراحی پیدا می‌کند. پس از انجام عمل جراحی مانند هر زخم دیگری از ناحیه زانو درد و تورم وجود خواهد داشت که در این مرحله برای کاهش تورم، درد و افزایش روند بهبود، فیزیوتراپی تعویض مفضل زانو در منزل را پیشنهاد می‌کنند.

سایر خدمات فیزیوتراپی پا در منزل

برای آسایش بیماران، راحتی در برقراری ارتباط با فیزیوتراپیست و راحتی در انجام تمرینات تمام خدمات فیزیوتراپی، توسط بهترین فیزیوتراپیست‌های خانم و آقا و با توجه به درخواست بیمار، انجام می‌شود. در ادامه به دو مورد دیگر از انواع فیزیوتراپی ران پا و ساق پا در منزل خواهیم پرداخت.

فیزیوتراپی ران پا در منزل

در ناحیه کشاله ران عضلات زیادی وجود دارد و هرکدام وظایف متفاوتی دارند. گاهی شاهد آسیب‌های مختلف دراین ناحیه هستیم. پارگی و کشیدگی عضلات در اثر فعالیت بدنی زمانی که بدن آمادگی انجام آن فعالیت را ندارد رخ می‌دهد. درد مربوط به الیوپوساز، درد ناحیه شرمگاهی، درد ناشی از عضله نزدیک کننده، درد وابسته به کشاله ران یا درد در ناحیه لگن، 5 دسته از درد‌ها با توجه به نوع تاثیرگذاری روی ماهیچه هستند. تمریناتی که در بهبود این آسیب مفید است شامل:

کشش عضلات نزدیک کننده ران

  1. روی زمین به پشت بخوابید. 
  2. هر دو زانو را خم کرده به طوری که کف پاها روی زمین و در کنار هم قرار گیرد. 
  3. دو زانو را به صورت آهسته از هم دور کنید تا در کشاله ران احساس کشش کنید. 
  4. 15 تا 30 ثانیه در همین حالت بمانید. 
  5. به آرامی به حالت اول بازگردید.
  6. این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

کشش همستریک روی دیوار

  1. نزدیک به یک در به پشت بخوابید (باسن باید نزدیک در قرار بگیرد) و پا‌هایتان را صاف روی زمین قرار دهید.
  2. یکی از پا‌ها را به آرامی بلند کرده و نزدیک به قاب، روی دیوار به صورت عمودی قرار دهید تا درکشاله ران احساس کشش کنید. 
  3. 15 تا 20 ثانیه در همین حالت بمانید.
  4. به آرامی به حالت اول بازگردید. 
  5. حرکت باید 3 بار تکرار شود.

دور کردن پا برخلاف مقاومت

  1. در مقابل یک در به گونه‌ای بایستید که پای آسیب دیده دورتر باشد. 
  2. کشی را به صورت حلقه در آورده و دور پای آسیب دیده بیندازید. 
  3. طرف دیگر کش را گره زده، گره را لای در قرار داده و در را ببندید. 
  4. به آرامی پای آسیب دیده را از پای نزدیک به دیوار دور کنید. 
  5. سه مرتبه و هر مرتبه 10 بار این کار را تکرار کنید.

 بالا آوردن مستقیم پا

  1. به پشت روی زمین بخوابید و پا‌ها را صاف روی زمین نگه‌ دارید.
  2. پای سالم را خم کنید و کف پا را روی زمین قرار دهید. 
  3. پای آسیب دیده را به آرامی، به اندازه یک وجب بالا ببرید. 
  4. چند ثانیه در همین حالت نگه داشته به حالت عادی باز گردید.
  5. این حرکت را به تعداد 3 مرتبه و در هر مرتبه 3 بار انجام دهید.

فیزیوتراپی ساق پا در منزل

فیزیوتراپی ساق پا در منزل

مشکلات ساق پا برای همه افراد می‌تواند اتفاق بیوفتد، اما بین افراد ورزشکاری که ورزش‌هایی مثل دو و میدانی، پرش، شمشیر بازی یا فوتبال انجام می‌دهند شایع‌تر است. این مشکلات در اثر برخورد مستقیم ضربه به ساق پا، حرکت ناگهانی مثل استارت ناگهانی در ورزش دو و میدانی، پرش ناگهانی و.. به صورت کشیدگی و پارگی عضلات پا و سایر آسیب‌ها خود را نشان می‌دهد. روش‌های درمانی ساق پا شامل:

  • سرما درمانی 
  • تمرین بالا آوردن پا

برخی از مزایای فیزیوتراپی پا در منزل

فیزیوتراپی پا در منزل نسبت به مراجعه به کلینیک مزایای بیش‌تری دارد و همین باعث شده است که افراد زیادی به آن روی آوردند. در ادامه تعدادی از مزایای فیزیوتراپی در منزل را بیان می‌کنیم.

  • آموزش حرکات توسط پزشک به فرد و خانواده 
  • استراحت پس از جلسات 
  • حذف زمان رفت و آمد به کلینیک
  • حذف هزینه رفت و آمد
  • تطابق آسان برنامه با برنامه فیزیوتراپی 
  • توجه فردی به عزیزان شما

قیمت فیزیوتراپی پا

هزینه فیزیوتراپی در منزل پا یک قیمت ثابت و مشخص نیست؛ زیرا هر ساله سازمان وزارت بهداشت تعرفه جدیدی برای فیزیوتراپی پا در نظر می‌گیرد؛ از طرفی شدت آسیب دیدگی، نوع آسیب دیدگی، تعداد جلسات، شیوه درمان و… که در قیمت تاثیر مستقیم دارد، متفاوت است. جهت اطلاع دقیق از نرخ و تعرفه قیمت‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در آسانیسم تماس گرفته و همچنین از خدمات مقرون به صرفه فیزیوتراپی پا در منزل بهره‌مند شوید.

آسانیسم پا به پای شما تا بهبودی کامل

سامانه هوشمند آسانیسم به همراه متخصصان فیزیوتراپی، توانسته است به افرادی که توانایی خروج از منزل ندارند،کمک بزرگی بکند. جهت رفاه حال شما عزیزان ساکن تهران و کرج ، فیزیوتراپی در منزل تهران و کرج به خدمات ما افزوده شده است. در نظر داشته باشید، فیزیوتراپی پا در منزل تنها یکی از خدمات فیزیوتراپی در منزل است که توسط پلتفرم آسانیسم ارائه می‌شود. 

شما همچنین می‌توانید از فیزیوتراپی دست در منزل، فیزیوتراپی سالمند در منزل، فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی در منزل، و فیزیوتراپی بیماری‌های ریوی درمنزل را با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و فیزیوتراپیست‌های ماهر بهره‌مند شوید.

دیگر خدمات آسانیسم اعزام پرستار سالمند برای شهرهای تهران و کرج است که یکی از محبوب ترین خدمات ما پرستار سالمند در کرج بوده، برای ثبت سفارش کافی است سفارش خود را در سایت ثبت کرده یا با شماره 02191304433 تماس حاصل فرمایید.

سئوالات متداول

این سوالات را شما در مورد فیزیوتراپی پا در منزل از ما پرسیده اید. اگر نیاز به توضیحات بیشتر بود، با ما تماس بگیرید.

  فیزیوتراپی پا در منزل تنها منحصر به حرکات ورزشی و تمرینات نیست بلکه ممکن است فیزیوتراپیست از روش‌هایی مانند سرما درمانی، گرما درمانی، مگنت تراپی، الکتروتراپی، صوت درمانی و لیزر درمانی نیز استفاده کند.

شدت آسیب دیدگی، نوع آسیب دیدگی، تعداد جلسات، شیوه درمان و… همگی از عواملی هستند که بر روی قیمت تاثیرگذار خواهند بود. جهت اطلاع دقیق از نرخ و تعرفه قیمت‌ها می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تعداد جلسات فیزیوتراپی به نوع و میزان آسیب دیدگی پا و روشی که برای درمان انتخاب می‌شود بستگی دارد؛ اما مهم‌ترین عامل در درمان به روش فیزیوتراپی تداوم جلسات و تمرینات می‌باشد.

فیزیوتراپی در محل از خدمات آسانیسم است. شما در منزل یا محیط کار می‌توانید از تمام خدمات فیزیوتراپی بهره‌مند شوید.

4 پاسخ

  1. آیا بعد از گذراندن دوره درمان فیزیوتراپی امکان انجام ورزش وجود داره؟

    1. ناهید عزیز سلام، بله. اگر فیزیوتراپیست تشخیص دهد که درمان پا به خوبی انجام شده است و باعث بازگشت بیماری نمی‌شود به شما اجازه انجام ورزش را می‌دهد. البته باید به صورت واقع بینانه و با توجه به شرایط فیزیکی بدن خود تمرینات ورزشی داشته باشید و بدون اطلاع فیزیوتراپیست آن را افزایش ندهید.

    1. دوست عزیز، در شرایط تورم زانو، بهتر است از پزشک فیزیوتراپ کمک بگیرید تا علت آن را بیابد و سپس آن را درمان کند. اما با انجام یکسری نکات نیز می‌توان ورم زانو را کاهش داد. پرهیز از فعالیت شدید زانو، پوشیدن زانوبند، یخ درمانی و کمپرس یخ، کاهش ایستادن طولانی مدت و… نمونه‌هایی از این نکات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *