مقایسه هزینه خانه سالمندان با پرستاری از سالمند در منزل

همه ما می‌خواهیم که خودمان یا عزیز سالمندمان در این دوران زندگی خودشان راحت باشند و از این دوران لذت ببرند. اما متاسفانه شرایط زندگی مدرن، مشاغل سنگین و نیازهای خانواده امکان مراقبت از سالمند را از فرزندان سلب کرده است. برای همین خیلی ها به دنبال خدمات پرستاری در منزل یا خانه سالمندان برای عزیزشان هستند. ولی کدام از این گزینه‌ها بهتر است؟ آیا افراد مسن واقعا به خدمات مراقبتی نیازمند هستند؟ هزینه کدام بیشتر است؟ برای پاسخ به این سوالات می‌توانید مقاله تهیه شده را مطالعه کنید.

پرستار سالمند در منزل یا خانه سالمندان کدام بهتر است؟

اگر در دوراهی استخدام پرستار سالمند در منزل و فرستادن او به خانه سالمندان مانده‌اید، کافی است به چند نکته توجه کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. شما باید کیفیت ارائه خدمات، هزینه‌ها و نظر خود سالمند را به عنوان معیار اصلی بررسی کنید.

هزینه خانه سالمندان

هزینه‌ها

یکی از نگرانی خانواده‌ها در تعیین شیوه مراقبت از سالمند، هزینه‌هایی است که باید بپردازند. با استخدام پرستار سالمند در منزل، امکان انتخاب ساعات و روز‌های ارائه خدمات وجود دارد. در نتیجه هزینه‌ها متناسب با خدمات و نیاز‌های سالمند خواهد بود. این درصورتی است که در خانه سالمندان خواسته یا ناخواسته مراقبت از سالمند به طور مداوم و همه در همه ساعات روز و همه هفته است در نتیجه هزینه خانه سالمندان بیش‌تر از قیمت پرستار سالمند خواهد بود.

کیفیت ارائه خدمات

با وجود این‌که در هر دو روش، با کمک گرفتن از مراکز معتبر، خدمات ارزنده‌ای دریافت خواهید کرد اما با استخدام پرستار، پرستاری از سالمند، در منزل تنها بر روی یک یا دو فرد انجام می‌شود این درصورتی است که در خانه سالمندان به دلیل تعداد محدود پرستاران امکان معطوف کردن توجه پرستاران تنها به سالمند شما وجود ندارد. از طرفی سالمند در منزل با قوانین مختلف روبه رو نیست و آسایش بیش‌تری دارد.

بنر پرستار سالمند

خواسته سالمند

پس از ارزیابی هزینه خانه سالمندان و استخدام پرستار، کیفیت ارائه خدمات و… نظر سالمند را بپرسید. افراد با روحیات متفاوت انتخاب‌های مختلفی خواهند داشت. به انتخاب سالمند احترام بگذارید تا به افزایش کیفیت زندگیشان کمک کرده باشید.

هزینه خانه سالمندان

شماره تماس و آدرس خانه سالمندان در تهران جهت استعلام قیمت

آسایشگاه سالمندان

آدرسشماره تماس
خانه سالمندان شبانه روزی نورابلوار فردوس شرق، خیابان حسن آباد كوچه نهم پلاك302144020082
خانه سالمندان صبابلوار آفریقا (نلسون ماندلا)، بلوار گل آذین، پلاک ۳۸02122022060
خانه سالمندان موج نوخیابان اصفهانی ۱۸۴ شرقی، پلاک 3202177873595
خانه سالمندان الهاماستان تهران، پلاک۴۶، جردن، خیابان گل افشان02126201781
سرای سالمندان کیمیافلکه اول تهرانپارس، خیابان 148 غربی، پلاک 1302177747120
آسایشگاه سالمندان نگارمنطقه ۲، خیابان آزادی خیابان شادمهر روبه روی مسجد حمزه کوچه فعالی پلاک 3، خیابان شادمهر02166512806
خانه سالمندان ایران مهرشهرک غرب، هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی خیابان دهم، فرعی فروردین، پلاک ۶۰۲۱۸۸۳۶۸۹۹۴
آسایشگاه سالمندان توحیدخیابان نصرت غربی کوچه زاهدی پلاک 13702166942178
سرای سالمندان مهربانمنطقه ۵، خیابان فهیمی02144012062
خانه سالمندان یاس زریننیاوران، بعد از سه راه یاسر، خیابان مقدسی (مژده)، کوچه مهدی، پلاک ۵

۰۲۱ ۲۲۷۰ ۶۲۹۸

 

اهمیت مراقبت از سالمند و هزینه نگهداری از او

پدر و مادر سالخورده شما و خیلی از افرادی که دوره پیری را سپری می‌کنند به عنوان سالمندان جامعه، نیاز به مراقبت و پرستاری دارند. آن‌ها روزی نیروی جوان و تازه نفس جامعه بوده و علاوه بر ارائه خدمات شایان به جامعه، سال‌ها از فرزندان خود به بهترین نحو مراقبت کرده‌اند.

اما امروز و با گذشت زمان در رده سنی سالمند قرار گرفته و کاهش توانایی‌های بدن از جمله کاهش ضریب هوشی، مشکلات مغزی، فشار خون بالا، مشکلات دیداری و شنیداری و… در آن‌‌ها پرواضح است. پس صرف هزینه برای افزایش کیفیت زندگی آن‌ها از جمله هزینه خانه سالمندان و استخدام پرستاران در منزل، جزو وظایف دولت و فرزندان آن‌ها است.

مقایسه هزینه خانه سالمندان و پرستار سالمند

پرستاری از سالمند در منزل

شاید تصمیم بگیرید خودتان از پدر و مادر سالخورده‌تان مراقبت کنید. اما مشغله کاری، عدم تخصص و زمان کافی این اجازه را به شما ندهند. اصلا شاید بخاطر دور بودن خانه عزیزانتان، از تصمیم خود منصرف شوید. در این شرایط به جای پرداخت هزینه خانه سالمندان می‌توانید از پرستار سالمند در منزل کمک بگیرید.

پرستار سالمند شخصی است که در قبال دریافت هزینه از عزیزان سالخورده شما در منزل شما یا منزل خود سالمند نگهداری می‌کند. قبل از اینکه بدانید قیمت پرستار سالمند چقدر است بیایید مزایا و معایب استخدام آن را بررسی کنیم.

مزایای پرستاری از سالمند در منزل

برخی از سالمندان در همه ساعات روز نیاز به پرستار ندارند اما با فرستادن آن‌ها به خانه سالمندان، باید هزینه نگهداری شبانه روزی از او را بپردازید. اگر برای آن‌ها پرستار در منزل استخدام کنید، به دلیل امکان تعیین خدمات و ساعات مراقبت، هزینه‌ها به میزان زیادی کاهش می‌یابند.

با استخدام یک پرستار خوب، سالمند می‌تواند بدون دغدغه و مانند گذشته در خانه خود زندگی کند، به انجام کار‌های دلخواه بپردازد و با آشنایان و دوستان معاشرت کند. این مسئله موجب حفظ استقلال و عزت نفس او خواهد شد که ارزشی بیش از قیمت پرستار سالمند دارد.

هزینه خانه سالمندان چقدر است؟

هنگامی که سالمند در خانه خود می‌ماند، دوستان و آشنایان به راحتی می‌توانند با او ارتباط برقرار کرده و هر زمان که بخواهند به دیدارش بروند؛ این در صورتی است که در خانه سالمندان باید طبق مقررات خاص و ساعات مشخصی سالمند را ملاقات کرد.

از طرفی می‌توانید پرستار سالمند را با دست بازتری انتخاب کنید. این انتخاب می‌تواند با توجه به نیاز‌ها و وضعیت سالمند و شرایط خودتان باشد.

توجهی که با استخدام پرستار سالمند، شامل حال عزیزانتان می‌شود با فرستادن آن‌ها به خانه سالمندان برایشان مقدور نیست زیرا در آسایشگاه تعداد سالمندان زیاد است و امکان معطوف کردن توجه به صورت فردی به هر سالمند وجود ندارد. این درصورتی است که پرستار سالمند در منزل، تمام امور خرید مواد غذایی، همراهی با سالمند جهت مراجعه به پزشک، نظافت، استحمام، برنامه‌ریزی برای دارو‌ها و… را انجام می‌دهد و درتمام مدت کاری خود تنها در اختیار سالمند شما است. در نتیجه هزینه خانه سالمندان نسبت به پرستار سالمند و خدماتی که ارائه می‎‌دهد قابل مقایسه نیست.

معایب پرستاری از سالمند در منزل

با وجود اینکه قیمت پرستار سالمند نسبت به هزینه خانه سالمندان کم‌تر است اما در صورتی که نیاز به تجهیزاتی مانند بالابر، صندلی چرخدار، رمپ و… داشته باشید باید خودتان آن‌ها را تهیه کنید.

در مواردی پرستار ترجیح می‌دهد در کنار هم سن و سالان خود به سر برده و با حضور یک فرد غریبه به عنوان پرستار در منزل راحت نباشد. بهتر است نظر او را درباره خانه سالمندان جویا شوید.

پرستاری از سالمند در خانه سالمندان

در مواردی اعضای خانواده تصمیم می‌گیرند سالمند را به خانه سالمندان ببرند تا در آنجا تحت مراقبت قرار گیرد. در واقع خانه سالمندان برای سالمندانی که تنها هستند و به مراقبت‌های اضافی و خاص احتیاج ندارند درنظر گرفته شده است. در مواردی که سالمند نیاز به مراقبت‌های ویژه و تخصصی بیمارستانی دارد، پس از درمان در بیمارستان، به خانه سالمندان باز می‌گردد.

بنر پرستار سالمند

شاید برایتان سوال به‌وجود آید که خانه سالمندان بهتر است یا استخدام پرستار در منزل؟ هزینه خانه سالمندان بیش‌تر است یا استخدام پرستار؟ برای یافتن  پاسخ سوال‌های خود بهتر است درباره مزایا و معایب خانه سالمندان بیش‌تر بدانید و آن را با استخدام پرستار در منزل مقایسه کنید.

مزایای پرستاری از سالمند در خانه سالمندان

اگر سالمندتان تنها زندگی می‌کند و یا امکان مراقبت از او در خانه وجود ندارد؛ خانه سالمندان انتخاب خوبی است. با وجود اینکه اغلب سالمندان خانه خودشان را ترجیح می‌دهند اما در صورتی که امکان استخدام پرستار وجود نداشته باشد خانه سالمندان برای سالمند محیط امن و قابل اعتمادی است. در این مکان تمام امکانات لازم برای زندگی وجود دارد و مسئولیت زیادی روزی دوش سالمند نیست.

پرسنل خانه‌های سالمندان، همواره در اختیار سالمند هستند و به او در جابجایی، انجام کار‌های شخصی، رفتن به سرویس بهداشتی و … کمک می‌کنند. آن‌ها دارو‌های مورد نیاز سالمند را تهیه و در ساعات مقرر به او می‌دهند.

مقایسه قیمت پرستار سالمند و خانه سالمندان

خدمات و مراقبت‌های پزشکی همواره در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد. فرقی ندارد در چه روزی از هفته و یا چه ساعاتی از شبانه روز باشد؛ هرگاه سالمند به خدمات پزشکی فوری احتیاج پیدا کند می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد که البته روی هزینه خانه سالمندان تاثیرگذار خواهد بود.

بعضی از زوج‌های سالمند نگرانند که پس از رفتن به خانه سالمندان از یک‌دیگر دور شوند. اما این مراکز به سالخوردگان متاهل، اجازه می‌دهد تا مانند گذشته در کنار یک دیگر بمانند.

اغلب خانه سالمندان برنامه‌های تفریحی یک روزه و سفر‌های سیاحتی و زیارتی ارائه می‌دهند. آن‌ها برای شادابی و افزایش روحیه امید به زندگی سالمند، برنامه‌های تفریحی در داخل مرکز هم در نظر می‌گیرند.

معایب پرستاری از سالمند در خانه سالمندان

خانه سالمندان نیز مانند هر محیط دیگری ممکن است معایبی برای سالمند داشته باشد. بد نیست قبل از سپردن عزیزان سالخورده خود به این مراکز درباره معایب آن بدانیم.

در مواردی سالمند در روز‌های متفاوتی احتیاج به مراقبت داشته دارد و یا نیاز است چند ساعت ساعات در روز از او مراقبت شود. اما در خانه سالمندان امکان مراقبت ساعتی و پاره وقت وجود ندارد و مراقبت‌ها شبانه‌روزی و به‌صورت مداوم است. در نتیجه می‌توان گفت که هزینه خانه سالمندان از قیمت پرستار سالمند بیش‌تر است.

هنگامی که سالمند را به خانه سالمندان می‌فرستید، با هم سن و سالان خود سرگرم می‌شود اما به دلیل زندگی جمعی در این محیط برای آن قوانینی در نظر گرفته که پذیرفتن و سازگاری با این قوانین ممکن است برایش سخت باشد و احساس کند که استقلال از او سلب شده است.

هزینه خانه سالمندان بیشتر است یا پرستار سالمند

در خانه سالمندان امکان ملاقات نیز طبق قوانین و مقررات خاصی تعیین می‌شود که سالمند و آشنایان او را محدود می‌کند. این در شرایطی است که اگر سالمند در خانه خود می‌ماند آشنایان  و فرزندانش در هر زمان از روز می‌توانستند به او سر بزنند. هنگام انتخاب خانه سالمندان باید به مسافت و دوری آن از منزل خود توجه داشته باشید زیرا سرزدن و ملاقات را سخت میکند.

تفاوت پرستاری از سالمند در منزل و خانه سالمندان

از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در کنار تفاوت هزینه‌ خانه سالمندان با قیمت پرستار سالمند می‌توان نام برد، مراقبت‌های بیش‌تر و کیفیت ارائه خدمات است. با استخدام پرستار سالمند در منزل، از یک مرکز معتبر، امکان مراقبت خصوصی و تخصصی از سالمند را در منزل خود فراهم آورده‌اید؛ این درصورتی است که کیفیت مراقبت از سالمند در خانه سالمندان باتوجه به نوع مرکز و درجه آن می‌تواند متفاوت باشد.

تفاوت مهم دیگری که میان خانه سالمندان و مراقبت از سالمند در منزل توسط پرستار وجود دارد، امکان تعامل با سایر سالمندان در خانه سالمندان است.

قیمت پرستار سالمند برچه اساسی تعیین می‌شود؟

هرساله هزینه استخدام پرستار سالمند در منزل، توسط وزارت بهداشت و نظام پرستاری تعیین می‌شود؛ اما عوامل مختلفی وجود دارد که این قیمت را دستخوش تغییر می‌کند. قطعا هزینه مراقبت و نگهداری از سالمندی که تنها نیاز به یک همدم دارد، با سالمند بیمار یا پوشکی متفاوت است.

مقطع زمانی پرستاری و نگهداری از سالمند در منزل، محل زندگی پرستار، ساعات ارائه خدمت و وضعیت سالمند تعدادی از عوامل تاتیرگذار هستند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از هزینه خدمات پرستاری در منزل با همکاران ما در آسانیسم تماس بگیرید.

هزینه منصفانه استخدام پرستار در منزل آسانیسم

خیلی از افراد تصور می‌کنند هزینه خانه سالمندان کمتر از استخدام پرستار در منزل است. این درصورتی است که با استخدام یک پرستار مجرب در منزل، از خدماتی بهره‌مند خواهید شد که هیچ‌گاه با سپردن سالمندن به خانه سالمندان میسر نخواهد شد. از طرفی با یک تیر چند نشان زده‌اید و علاوه بر بازگرداندن آرامش به خانه، رضایت و خرسندی اعضای خانواده از بابت وجود سالمند در خانه، عزت نفس سالمند، امکان رسیدگی به امور شخصی و خیلی موارد پر اهمیت دیگری را به دست آورده‌اید.

پلتفرم آسانیسم یکی از معتبرترین مراکز در لیست مراکز پرستاری در تهران در زمینه ارائه خدمات مراقبتی و اعزام پرستار در منزل است. ما در آسانیسم انواع خدمات پرستاری را با منصفانه‌ترین هزینه در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیش‌تر، با شماره 02191304433 تماس حاصل کنید.

8 پاسخ

  1. تعرفه های مرکزتون بر چه اساسی نوشته شده و آیا برای خودتون صنفی دارید؟

    1. بله. هرساله هزینه استخدام پرستار سالمند در منزل، توسط وزارت بهداشت و نظام پرستاری تعیین می‌شود.

  2. دوستان کسی از شما سالمند خودش برده خانه سالمندان بعد پشیمون بشه بخواد توی خونه نگهداری کنه؟ میخوام بدونم کدومش بهتره؟

    1. سلام بیتا جان.
      بله من سال پیش این کار کردم ولی واقعا پشیمونم. چون امکانات اونجا برای اون تعداد سالمند بعضی وقتا جوابگو نیست. درسته که سالمند توی جمع دوستاش اما بهتر توی خونه براش پرستار بگیری. هم هزینه هاش به صرفه هم می تونه کنار خانواده و توی خونه خودش باشه.

    1. پرستاری که برای نگهداری از کودک یا سالمند یا بیمار به منزل اعزام می شود از عزیزان شما به صورت ساعتی یا دائمی مراقبت می کند و خدمات مراقبتی و پزشکی مربوطه را در منزل به عزیزانتان ارائه می دهد.

    1. بله حتما! ابتدا شما با آسانیسم تماس می گیرید و ویژگی و نیازهایتان را اعلام می کنید. سپس ما با توجه به نیازهای شما شخص را برای ملاقات با شما اعزام می کنیم. بعد از اینکه شما با پرستار مصاحبه کردید، در صورت رضایت استخدام میشود و در صورتی که راضی نبودید پرستاری دیگر برای مصاحبه به منزل شما اعزام میشود تا فرد مورد نظرتون رو پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *