راههای پیشگیری از آلزایمر در سالمندان

افزایش سن با تغییرات روحی و جسمی زیادی همراه است. درک سالمندی و داشتن آمادگی های لازم دوران جوانی و میان‌سال به شما کمک می‌کند تا آن را بهتر بشناسید و در مراقبت از سالمند در منزل موفق تر عمل کنید. تغییرات فیزیکی در این دوره که معمولاً با آتروفی عضلانی و ضعف بدن همراه است، می‌تواند باعث رنجش و ناراحتی سالمندان شود. دراین دوران برخی از افراد مسن دچار افسردگی و گوشه گیری می‌شوند. به همین دلیل سالمند شما نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد. حال برای برخی از ما این سؤال پیش می‌آید که با آلزایمر در سالمندان چه کنیم؟

آلزایمر یکی از بیماری‌هایی است که در دوران سالمندی بروز می‌کند و اولین بار توسط «الویس آلزایمر» شناسایی شد. این بیماری که زندگی سالمندان و اطرافیان را پیچیده می‌کند، در ابتدا با اختلالات حسی شروع می‌شود. با گذشت زمان، بیماری آلزایمر می‌تواند اثرات مخرب‌تری داشته باشد که در زیر در مورد این بیماری و راههای پیشگیری از آلزایمر در سالمندان بحث می‌کنیم.

راههای پیشگیری از آلزایمر در سالمندان

آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر یک اختلال در عملکرد مغز است که در آن توانایی های ذهنی بیمار به تدریج کاهش می‌یابد. بیماری آلزایمر در نتیجه تأثیر متقابل پیچیده عواملی مانند سن، ژنتیک، محیط، شیوه زندگی و سایر شرایط پزشکی و همچنین بیماری‌های فردی ایجاد می‌شود.

در حالی که برخی از عوامل خطر مانند سن یا ژنتیک را نمی‌توان تغییر داد، سایر عوامل بیماری مانند فشار خون بالا و عدم ورزش را می‌توان کنترل کرد. برخی از شرایط پزشکی شناخته شده برای افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی (مانند فشار خون، دیابت و کلسترول بالا) نیز خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهند. برخی از مطالعات کالبد شکافی نشان داده است که حدود 80 درصد از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر به بیماری‌های قلبی عروقی نیز مبتلا بوده‌اند.

ذهن نیز مانند بدن با ورزش و فعالیت قوی می‌شود. عاداتی که ذهن را تحریک می‌کند می‌تواند در پیشگیری از آلزایمر در سالمندان مؤثر باشد. تمرین ‌دادن مغز ممکن است در جلوگیری از تشکیل رسوبات بتا آمیلوئید مؤثر باشد. رسوبات آمیلوئید بتا پروتئین های مخربی و از علائم بیماری آلزایمر هستند.

اگر می‌خواهید ارتباط میان توهم،آلزایمر و هذیان را متوجه شوید پیشنهاد می کنیم مقاله آن را مطالعه کنید.

نشانه‌های بیماری آلزایمر در سالمندان

بسته به شرایط، سبک زندگی و محیطی که فرد در آن زندگی می‌کند، بیماری آلزایمر و علائم آن می‌تواند متفاوت باشد. بیماری آلزایمر معمولاً با اختلال حافظه شروع می‌شود. حافظه بلند مدت در افراد مبتلا به آلزایمر بهتر از حافظه کوتاه مدت عمل می‌کند. به همین دلیل، افراد مسن مبتلا به آلزایمر، خاطرات دور را بهتر به یاد می‌آورند.

یکی از علائم اصلی بیماری آلزایمر ناتوانی در انجام کارهای جدید (مثلاً به یاد آوردن آدرس جدید) و ناتوانی در یادآوری گذشته است.

نشانه‌های بیماری آلزایمر در سالمندان شامل چند علامت کلی است که به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. از دست دادن توانایی به خاطر سپردن اطلاعات باعث می‌شود بیمار سؤالات و مکالمات را تکرار کند، وسایل شخصی خود را گم کرده، در مسیرهای آشنا گم شود و رویدادها و قرار ملاقات‌ها را فراموش کند.
  2. اختلال در استدلال، قضاوت و وظایف پیچیده، مانند ناتوانی در برنامه ریزی، ناتوانی در اتخاذ تصمیمات حیاتی، ناتوانی در انجام عملیات متوالی یا پیچیده، ناتوانی در مدیریت پول و ناتوانی در درک خطرات ایمنی از نشانه‌های دیگر این بیماری به شمار می‌رود.
  3. اختلال در گفتار، نوشتن و خواندن مانند تردید هنگام صحبت کردن، یافتن کلمات هنگام حرف زدن، اشتباهات املایی را می‌توان در این سالمندان مشاهده کرد.
  4. اختلال تجسمی ناشی از مشکلات بینایی مانند ناتوانی در استفاده از وسایل ساده مانند پوشیدن لباس، ناتوانی در یافتن اشیا در دید مستقیم، تشخیص اشیا ساده و صورت را هم در بررسی این بیماری اطرافیان به طور واضح می‌بینند.
  5. تغییرات شخصیتی و رفتاری، پرخاشگری، بی تفاوتی، انگیزه و هدف، رفتار ضد اجتماعی و غیره از نشانه‌های بارز دیگر آلزایمر در سالمندان است.
  6. از دیگر علائم بیماری آلزایمر می‌توان به کاهش قدرت تصمیم گیری و تفکر انتزاعی اشاره کرد. این افراد متأثر از ماهیت افراد پرخاشگر هستند، مشکلات عاطفی و عدم تعادل روحی در آنها برجسته است. افراد مسن مبتلا به زوال عقل اغلب فاقد توانایی بیان درست خود هستند. این مشکل باعث افزایش مشکل افراد این گروه می‌شود. چون با اطرافیانشان ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند.
  7. سایر علائم رایج در بیماران آلزایمر شامل مشکل در عملکردهای شناختی، مشکل در یافتن چیزها، توهم در سالمندان، هذیان، افسردگی و تغییر در برنامه خواب آنها است. این مشکلات می‌تواند جدی تر باشد و به این معنی باشد که فرد نمی‌تواند فعالیت‌های شخصی مانند حمام کردن و لباس پوشیدن را انجام دهد. با گذشت زمان با پیشرفت این بیماری، بیمار حتی بستگان خود را هم نمی‌شناسد.

علت ابتلا به آلزایمر در سالمندان

در سال‌های اخیر، دانشمندان گام‌های مهمی در درک بیماری آلزایمر برداشته‌اند و این حرکت همچنان در حال رشد است. با این حال، دانشمندان هنوز نمی‌دانند چه چیزی باعث بیماری آلزایمر در افراد مسن می‌شود. در افراد مبتلا به آلزایمر زودرس، جهش‌های ژنتیکی ممکن است علت این بیماری باشد. اما آلزایمر سالمندان نتیجه تغییرات پیچیده مغزی است که می‌تواند در طول چندین دهه رخ دهد. علل احتمالی را می‌توان ترکیبی از عوامل محیطی، ژنتیکی و شیوه زندگی دانست. اهمیت هر یک از این عوامل در افزایش یا کاهش خطر ابتلا به آلزایمر در سالمندان، می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

تأثیر ژنتیک بر بیماری آلزایمر در سالمندان

سابقه ژنتیکی و خانوادگی فرد از مهم ترین عوامل بروز انواع بیماری‌ها در انسان است. معمولاً قبل از زایمان آزمایش‌های متعددی برای بررسی سلامت جنین انجام می‌شود. اگرچه بیماری آلزایمر را نمی‌توان در رحم تشخیص داد، اما مسلم است که ژنتیک و سابقه خانوادگی فرد تا حد زیادی بر خطر ابتلا به این بیماری تأثیر می‌گذارد.

آلزایمر در اثر جهش های ژن و تغییرات پروتئینی ایجاد می‌شود. این جهش مشکلی است که از والدین به فرزندان منتقل می‌شود. این بیماری در میان‌سالی و اغلب در سنین بالا ظاهر می‌شود. آنچه در این بیماری و به طور کلی بیماری‌های ژنتیکی شایع است این است که ممکن است والدین بیمار سالم باشند و فقط بیماری را به فرزندان خود منتقل کنند. به این ترتیب سابقه خانوادگی برای مبتلایان به بیماری‌های مختلف مهم می‌شود.

تاثیر ژنتیک در سالمندان

راه‌های جلوگیری از الزایمر

بسیاری از محققان در سراسر جهان به دنبال راه حل های مختلفی برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر در سنین بالا هستند. در حال حاضر هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر وجود ندارد اما با انجام برخی موارد می‌توانید از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنید:

بازی های مناسب برای جلوگیری از الزایمر

تمرینات ذهنی سرگرم کننده و جالب هستند. بازی های ذهنی توانایی شناختی را بهبود می‌بخشد و همچنین در پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل مفید است. تحقیقات نشان داده است که فعالیت‌هایی که مغز را تحریک می‌کنند، می‌توانند مهارت‌های حافظه را بهبود بخشند و پلاک‌ها را در مغز کاهش دهند. (پلاک از تجمع پروتئین‌هایی به نام بتا آمیلوئید تشکیل می‌شود و عامل اصلی بیماری آلزایمر است.)

بازی های فکری از جدول کلمات متقاطع و سودوکو تا برنامه هایی که به طور خاص برای بهبود حافظه و عملکرد شناختی طراحی شده‌اند می‌توانند در پیشگیری از زوال عقل در سالمندان مؤثر باشند. برخی از بازی هایی که می‌توانید انجام دهید عبارت‌اند از:

  • پازل کلمه

کتاب یا جدولی در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید انتخاب کنید یا مجله ای بردارید و دانش خود را از این بازی کلاسیک با تکمیل جدول آزمایش کنید!

  • سودوکو

سودوکو یک بازی بسیار جالب برای کسانی است که اعداد را دوست دارند. در این بازی شما باید مغز خود را تمرین دهید؛ بنابراین بازی بسیار مناسبی برای پیشگیری از بیماری آلزایمر در سالمندان است.

  • اسکربل (Scrabble)

این بازی رومیزی کلمه سازی یک تمرین عالی برای حل مسئله است.

  • بازی‌های کارتی

بازی های کارتی بسیار و متفاوتی مانند بازی های بریج و غیره وجود دارند که از مغز شما استفاده می‌کنند. به علاوه این بازی ها معمولاً به صورت گروهی انجام می‌شود و می‌تواند در پیشگیری از آلزایمر و کاهش شدت آن مؤثر باشد.

  • بازی های ویدئویی آنلاین و سایر بازی های دیجیتال

این بازی مغز را درگیر می‌کند و انجام آن بسیار آسان و بی دردسر است. شما می‌توانید به راحتی روی مبل خود (هر جایی) بنشینید و این بازی را روی گوشی یا دستگاه تلفن همراه خود انجام دهید.

ترک مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی 

افرادی که سیگار می کشند و الکل می نوشند بیشتر از  افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر هستند بنابراین وقت آن رسیده است که سیگار را ترک کرده و مصرف الکل را در حد اعتدال انجام دهید و اگر در این مسیر دچار مشکل شدید بهتر است با یک پزشک در این زمینه مشورت کنید تا این عادت های مخرب و آسیب زا را زودتر متوف کنید.

مواد غذایی مفید برای جلوگیری از آلزایمر

امگا 3 موجود در ماهی های چرب، گردو، روغن زیتون و دانه های کتان از جمله مواردی هستند که می‌توانند به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کنند.

قرص های لاغری حاوی امگا 3 و روغن ماهی نیز می‌توانند در پیشگیری از بیماری آلزایمر بسیار مفید باشند.

توت فرنگی، بادام زمینی سرشار از آنتی اکسیدان و غنی از ویتامین C و E هستند که با خنثی کردن رادیکال های آزاد خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. همچنین ثابت شده است که غذاهای غنی از اسیدفولیک نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر دارند.

این ویتامین در جگر، کله پاچه، گوشت بدون چربی، حبوبات (لوبیا قرمز، نخود، سویا)، گندم، سبزیجات (اسفناج، کلم پیچ، کاهو، مارچوبه) و میوه ها (آب پرتقال تازه، موز) و به مقدار کم در تخم مرغ و شیر است و از مکمل‌های اسیدفولیک می‌توان برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر استفاده کرد.

رژیم مدیترانه ای یکی از رایج ترین راه های پیشگیری از بیماری آلزایمر است و شامل بسیاری از غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، نان و غلات، سیب زمینی، حبوبات و دانه ها می‌شود.

فعالیت‌های فیزیکی برای پیشگیری از آلزایمر

حتما بارها این جمله معروف را شنیده‌اید که “ذهن سالم در بدن سالم است”. فعالیت بدنی یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بیماری آلزایمر است. محققان دریافته‌اند که ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 65 درصد کاهش دهد.

ورزش خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد، تنفس را بهبود می‌بخشد و به بقای سلول‌های سازنده بدن و مغز کمک می‌کند. ورزش می‌تواند با افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز به طور مستقیم به سلول‌های مغز کمک کند. ورزش همچنین التهاب مزمن را کاهش می‌دهد و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد که هر دو عامل خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

در نتیجه بسیاری از مطالعات، محققان دریافته‌اند که فعالیت بدنی قوی ترین سلاح در برابر بیماری آلزایمر است. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایلینوی، خطر ابتلا به آلزایمر حتی در افرادی که سابقه خانوادگی دارند، اما حداقل سه بار در هفته و هر بار حداقل 15 تا 30 دقیقه ورزش می‌کنند، کمتر بود.

شروع یک برنامه ورزشی که ترکیبی از تمرینات کاردیو و قدرتی به مدت حداقل 30 دقیقه و 5 بار در هفته (یا 150 دقیقه در هفته)، می‌تواند به مغز شما کمک کند تا ارتباطات قدیمی را حفظ کرده و ارتباطات جدید ایجاد کنید. برای داشتن فعالیت بدنی می‌توانید:

  • تمرینات کششی انجام دهید.

حرکات کششی ساده را بخشی از برنامه روزانه صبحگاهی خود قرار دهید.

  • پیاده روی

پیاده روی روزانه، حتی اگر فقط 15 دقیقه باشد، بسیار مفید است.

  • یوگا یا تای چی انجام دهید.

این تمرینات با داشتن تأثیر کم برای ذهن، بدن و روح شما نیز مفید هستند. (فعالیت‌های کم‌تأثیر آن‌هایی هستند که تأثیر منفی کمی بر طبیعت و مردم دارند.)

مهارت هایی که به پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند

وقتی با مهارت های جدید به چالش کشیده می‌شوید ذهن شما فعال و سالم می‌ماند. مغز خود را از منطقه راحتی خود خارج کنید و با انجام کارهای زیر چیزهای جدید یاد بگیرید:

  • در کلاس ویژه شرکت کنید.

در بیشتر محله ها کلاس های مقرون به صرفه و ارزانی وجود دارد. می‌توانید برای یک کلاس آشپزی ثبت نام کنید. شاید همیشه دوست داشتید گیتار بزنید. شما همچنین می‌توانید در کلاس موسیقی شرکت کنید.

  • یک زبان جدید یاد بگیرید.

شما می‌توانید از آموزش های آنلاین، نوار زبان، فلش کارت یا کتاب برای یادگیری زبان ها و یادگیری زبان های جدید در خانه خود استفاده کنید.

  • فناوری های جدید را یاد بگیرید.

نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر به سرعت تغییر می‌کند، بنابراین همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد. البته چیزی که یاد می‌گیرید نباید سخت باشد. این می‌تواند چیزی به سادگی خواندن ایمیل‌های روزانه یا تایپ یک پیام در تلفن همراه هم در نظر گرفته شود.

هر کجا که بروید، می‌توانید لپ تاپ، آی پد یا هر دستگاه تلفن همراه دیگری را با خود ببرید. برای دسترسی آسان، وب سایت های مورد علاقه خود را نشانه گذاری کنید. برنامه های زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای کارهای زیادی استفاده کرد. به عنوان مثال، اخبار را بخوانید یا از وضعیت آب و هوا به صورت آنلاین مطلع شوید.

فعالیت‌های اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

فعال نگه داشتن مغز می‌تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را در سنین بالا کم کند. برای پیشگیری از بیماری آلزایمر، سالمندان می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را افزایش دهند و برای ایجاد تنوع از موزه ها، سینماها، کتابخانه ها و فضای باز دیدن کنند.

اگر فعال و درگیر فعالیت‌های زندگی باشید، مغز شما نیز فعال خواهد شد. برخی از مکان‌هایی که می‌توانید بروید و کارهایی که می‌توانید برای فعال نگه داشتن ذهن خود انجام دهید:

  • موزه

موزه ها، گالری های هنری و نمایشگاه های ویژه زمینه ای را برای تحریک ذهن و فعال کردن مسیرهای عصبی فراهم می‌کنند.

  • سینما و تئاتر

رفتن به سینما و تئاتر هم سرگرم کننده است و هم ذهن و همه حواس ما را تحریک می‌کند.

  • کتابخانه

اغلب به کتابخانه بروید. سرگردانی در قفسه‌های کتاب یک ماجراجویی عالی است که مغز شما را هوشیار نگه می‌دارد.

  • ملاقات با همسایگان و دوستان

سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کنید؛ مثلاً برای صرف چای یا گپ زدن در خیابان یا به خانه آنها بروید.

  • کار داوطلبانه

در سازمان یا گروه یا کتابخانه محلی خود شرکت کنید. به دانش‌آموزان خردسال آموزش دهید، برای بچه‌ها مطالعه کنید یا کار دیگری را انجام دهید که به آن علاقه دارید.

ویتامین جلوگیری از الزایمر

ویتامین های B نقش مهمی در روی سیستم عصبی و مغز انسان دارند. ویتامین B-12 به حفظ سلول های عصبی یا گلبول های قرمز سالم کمک می‌کند. کمبود ویتامین B-12 می‌تواند علائم و نشانه‌های مختلفی از جمله از دست دادن حافظه را ایجاد کند. در چنین مواردی، مکمل های ویتامین B-12 می‌توانند به بهبود حافظه کمک کنند.

به غیر از درمان کمبود ویتامین B-12، هیچ مدرک روشنی مبنی بر بهبود حافظه در افراد مبتلا به آلزایمر وجود ندارد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که سطوح پایین ویتامین B-12 ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. اما به یقین نمی‌توان گفت که مصرف ویتامین های B برای بهبود عملکرد شناختی و علائم زوال عقل مفید است. ویتامین B-12 علی‌رغم نقشی که در بهبود حافظه دارد، هنوز بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می‌دهد.

ویتامین B-12 به طور طبیعی در غذاهای با منشأ حیوانی مانند ماهی، گوشت و مرغ یافت می‌شود. بسیاری از غلات صبحانه با ویتامین B-12 غنی شده‌اند. اگر نگران این هستید که سالمند شما در تغذیه خود ویتامین B-12 کافی یا سایر مواد مغذی خاص را دریافت نمی‌کند بهتر است با پزشک او مشورت کنید؛ به خصوص اگر گیاهخوار باشد.

ویتامین B12 برای ساخت و حفظ سلول های عصبی ضروری است. ویتامین های B3 و B9 برای ساخت و ترمیم DNA استفاده می‌شوند و ویتامین B6 برای ساخت مواد شیمیایی مورد استفاده برای ارتباط بین نورون ها مورد نیاز است.

راههای پیشگیری از آلزایمر در طب سنتی

بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی پیش‌رونده است که باعث کوچک شدن و مرگ سلول‌های مغز می‌شود. این عامل زوال عقل با کاهش مداوم مهارت های تفکر، رفتار و اجتماعی بر عملکرد مستقل بیمار تأثیر می‌گذارد. طبق آمار، از حدود 50 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل در جهان، بین 60 تا 70 درصد به بیماری آلزایمر مبتلا هستند.

علائم اولیه شامل از دست دادن حافظه، فراموشی رویدادها یا مکالمات اخیر است. در ابتدا، فرد مبتلا به آلزایمر ممکن است در به خاطر سپردن چیزها و سازماندهی افکار دچار مشکل شود. در مرحله بعد، معمولاً یکی از اعضای خانواده یا دوست متوجه بدتر شدن علائم می‌شود. با پیشرفت بیماری، فرد مبتلا به آلزایمر از اختلال شدید حافظه رنج می‌برد و توانایی انجام کارهای روزمره را از دست می‌دهد.

شاید به جرئت بتوان گفت که علت دقیق بیماری آلزایمر تا امروز به طور کامل شناخته نشده است. اما در یک سطح اساسی، پروتئین های مغز عملکرد طبیعی خود را از دست می‌دهند، که سلول های مغز (نورون ها) را مختل می‌کند و باعث ایجاد یک سری رویدادهای سمی می‌شود. نورون های آسیب‌دیده، ارتباط خود را با یکدیگر از دست می‌دهند و در نهایت ممکن است از بین بروند.

دانشمندان بر این باورند که بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی، سبک زندگی و محیطی است که در طول زمان بر مغز تأثیر می‌گذارد.

هیچ درمان روشنی برای آلزایمر با طب سنتی یا تغییر مسیر بیماری در مغز وجود ندارد. با این حال، مصرف دارو می‌تواند به طور موقت پیشرفت علائم را بهبود یا کاهش دهد. این درمان‌ها گاهی اوقات می‌تواند به افراد مبتلا به آلزایمر کمک کند تا عملکرد خود را افزایش دهند و استقلال خود را برای مدت کوتاهی حفظ کنند.

راههای پیشگیری از آلزایمر در طب سنتی

آسانیسم ارائه ‌دهنده خدمات پرستاری در منزل برای سالمندآلزایمری

سالمندان مبتلا به آلزایمر باید با معاینات منظم، مراقبت‌های منظم و ورزش برای پیشگیری از این عارضه به زندگی عادی و آرام خود ادامه دهند. در چنین مواردی توجه منظم به رژیم غذایی و حمایت‌های روانی صورت می‌گیرد که به شدت بر سلامت سالمندان تأثیر می‌گذارد. برخی از خانواده‌ها سالمندان خود را به دلیل مشغله کاری به خانه سالمندان می‌برند. آنها استدلال می‌کنند که هزینه یک خانه سالمندان بسیار کمتر از وقت و حوصله‌ای است که باید برای یک بیمار آلزایمری بگذارند.

در هر فردی، بسیاری از شرایط می‌تواند منجر به از دست دادن حافظه یا سایر علائم زوال عقل شود. اگر در مورد وضعیت حافظه یا سایر مهارت های فکری خود نگران هستید، برای ارزیابی کامل به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. بروز هر گونه علائم بیماری آلزایمر می‌تواند خطرناک باشد و باید در مراحل اولیه مدیریت شود.

خوشبختانه طب مدرن در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری آلزایمر پیشرفت های زیادی داشته است، اما برای تسریع روند بهبودی خود می‌توانید به طب سنتی اعتماد کنید. تأثیر تغذیه و ورزش را در پیشگیری از بیماری آلزایمر نادیده نگیرید.

با استخدام پرستار سالمند در منزل، عزیزان شما می‌توانند از خدمات پرستاری و مراقبتی خوبی بهره‌مند شوند. مطالعات نشان می‌دهد که سالمندانی که مراقبت‌های خانگی دریافت می‌کنند نسبت به کسانی که در خانه های سالمندان زندگی می‌کنند، اعتماد به نفس بیشتری دارند.

ما مشتاقانه منتظر ارائه بهترین خدمات مراقبت از سالمندان در پلتفرم آسانیسم هستیم. مرکز ما انواع خدمات مراقبت در منزل و مشاوره را برای کودکان و سالمندان ارائه می‌دهد. تمام پرستاران تیم ما برای ارائه بالاترین سطح مراقبت آموزش دیده و با تجربه هستند. اگر کارایی و قابلیت اطمینان یک پرستار برای شما مهم است و به دنبال یک پرستار مناسب هستید، می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به صورت رایگان در وب سایت و یا از طریق تلفن های درج شده با ما در ارتباط باشید.

8 پاسخ

    1. پرستار بیمار در منزل وظایفی را بر عهده دارد که عملکرد خوبی داشته باشد. مشاغل پرستاری در منزل بسیار زیاد است و نیاز به دانش و تجربه دارد، بنابراین ما این کار را برای شما آسان کرده ایم. زیرا می توانید به راحتی به کار و امورات زندگی خود بدون هیچ نگرانی برسید. همچنین از سلامت و وضعیت مراقبتی سالمند عزیز خود نیز مطمئن باشید.

  1. سلام مادر من هر از گاهی چیزای کوچیک یادش میره. بردیم دکتر گفته اول راه و بعد مدتی آلزایمر میگیره. خیلی وقت ها تو خونه تنهاست. تصمیم گرفتیم زمان هایی که ما نیستیم براش پرستار بگیریم. خاستم ببینم این مرکز پرستار مهربون و دلسوز برای بیمار الزایمری داره که ازش نگهداری کنه؟

    1. با سلام دوست عزیز. ما به شما این اطمینان را میدیم که پرستارای ما مهربانی با سالمند عزیز شما رفتار می کنند. شما برای درخواست پرستار با شماره درج شده در بالای صفحه تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنماییتون کنند.

  2. سلام من از دارو های ضد تشنج استفاده میکنم و الان حدودا 4 ماهی میشه که گاهی اوقات چیزهایی رو فراموش میکنم که کجا گذاشتمش این قضیه مربوط به این هست که من دارم دچار آلزایمر میشم یا خیر ؟ لطفا جواب بدید

    1. خیر این موضوع برای خیلی از افراد ایجاد میشود ولی برای معاینه دقیق تر میتوانید به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

  3. سلام وقت به خیر ایا الزایمر برگشت هم داره
    بهبودی و بهتر شدن داره یا اینکه نه پیش رونده است ؟

    1. سلام، متأسفانه تا کنون هیچ درمان دائمی برای الزایمر بوجود نیامده. آلزایمر یک بیماری مزمن و پیشرونده است که به تدریج باعث تخریب سلول‌های عصبی در مغز می‌شود و تاثیرات آن بر ذهن و عملکرد روانی فرد بسیار جدی است.

      اگرچه بعضی از درمان‌ها و داروها می‌توانند برخی از علائم الزایمر را کنترل کنند و برای مدتی تأخیر در پیشرفت بیماری ایجاد کنند، اما هیچ درمانی نمی‌تواند آلزایمر را کاملاً درمان کند یا باعث بهبود بیماری شود. الزایمر به طور معمول تدریجی بر پیشرفت می‌یابد و می‌تواند به طور تدریجی بدتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *