فیزیوتراپی در منزل کرج

فیزیوتراپی نوعی توانبخشی است که برای بازگشت توانایی‌ها، کاهش درد، افزایش کیفیت زندگی، افزایش قدرت و تحمل عضلات، توسط پزشک برای بعضی از بیماران تجویز می‌شود. در کلان شهر‌ها، با وجود امکانات و مراکز درمانی بیش‌تر، مراجعه به فیزیوتراپیست هنوز هم مشکلات خاص خود را دارد. برخی از این بیماران امکان راه رفتن و جابه‌جایی ندارند. خیلی از آن‌ها سالمندانی هستند که تحمل انتظار در ترافیک و مطب برایشان دشوار است.

ما از عزیزان ساکن شهر کرج دعوت به استفاده از سرویس فیزیوتراپی در منزل کرج می‌کنیم. در این سرویس که از طرف خدمات پرستاری آسانیسم به شما ارائه می‌شود، با مراجعه متخصص به منزل شما، دیگر نیازی به خروج از منزل یا گرفتن مرخصی برای همراهی بیمار تا کلینیک درمانی وجود ندارد.

فیزیوتراپی در منزل کرج
فیزیوتراپی کرج
چه خدماتی نیاز دارید؟

خدمات فیزیوتراپی در منزل کرج

از مواردی که روی درمان تاثیر بسزایی دارد، تعامل و برقراری ارتباط موثر بین پزشک معالج و بیمار است. با توجه به این که بعضی از خانم‌ها ارتباط بهتری با پزشک خانم برقرار می‌کنند، آسانیسم این امکان را برای این افراد ایجاد کرده، که بتوانند خودشان متخصص فیزیوتراپی خانم یا آقا را انتخاب کنند. کادر دلسوز آسانیسم متشکل از پزشکانی است که که همگی دارای مدرک تخصص فیزیوتراپی و تجارب زیاد در این زمینه هستند. انواع خدماتی فیزیوتراپی در منزل که توسط آسانیسم به شما ارائه می‌شود شامل:

فیزیوتراپی سالمند

انجام فیزیوتراپی برای سالمند مزایای زیادی دارد. با افزایش سن تغییرات جسمی و روحی زیادی برای افراد ایجاد می‌شود؛ برای مثال کاهش توانایی در انجام بعضی از کار‌ها و افزایش ابتلا به بیماری نمونه‌ای از تغییرات جسمی در سالمند هستند.کاهش تعادل، پوکی استخوان، افزایش خستگی و سستی از دیگر اتفاقاتی است که برای سالمند می‌افتد. به همین دلیل گاهی برای درمان، بازگرداندن توانایی‌ها و حتی برای کنترل این وضعیت باید از درمان فیزیوتراپی بهره گرفت. از مزایای فیزیوتراپی سالمند در منزل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افزایش استقلال و اعتماد بنفس 
  • افزایش انعطاف مفاصل 
  • افزایش دامنه عملکرد مفاصل و ماهیچه‌ها 
  • افزایش قدرت قفسه سینه و در نهایت بهبود عملکرد ریوی 
  • افزایش سوخت و ساز بدن 
  • افزایش تعادل 
  • جلوگیری از پوکی استخوان و…
بعضی وقت‌ها در کنار فیزوتراپ پرستار سالمند در کرج نیز درخواست داده می‌شود تا کاملا از سالمند نگهداری شود. 

فیزیوتراپی کودک

شاید فکر کنید فیزیوتراپی فقط برای افراد با سن و سال بالا مناسب است؛ اما راه درمان بعضی از مشکلات کودکان نیز استفاده از درمان توانبخشی است. فیزیوتراپی کودک به انواع روش‌های توانبخشی کودکان 0 تا 18 سال گفته می‌شود و برای درمان مشکلاتی مثل: تاخیر در رشد، مشکلات حرکتی، آسیب‌های ورزشی، اسکولیوز، کج گردنی، راه رفتن بر روی پنجه و… به کار گرفته می‌شود. شما می‌توانید برای درمان کودکانتان در شهر کرج، از فیزیوتراپی در منزل کرج بهره بگیرید.

فیزیوتراپی دست

دست‌ها به عنوان دو عضو مهم در طول روز کاربرد زیادی دارند به طوری که اگر مشکلی برای آن‌ها به وجود آید، قادر نخواهید بود تعداد زیادی از کار‌های روزمره را به تنهایی و بدون کمک دیگران انجام دهید. از طرفی به همین نسبت در معرض خطر هستند، انواع شکستگی، کیشیدگی عضلات، پیچ خوردن، آرتروز و … همگی از مشکلات مربوط به دست هستند که برای درمان آن‌ها می‌توان از خدمات فیزیوتراپی در کرج بهره گرفت. این خدمات شامل سرویس‌های زیر می‌شود:

  • درمان مشکلات مربوط به انگشتان دست 
  • درمان مشکلات ناحیه آرنج 
  • درمان مشکلات ساعد 
  • درمان مشکلات بازو و کتف و…

فیزیوتراپی پا در منزل کرج

فیزیوتراپی پا

ورزشکاران، فوتبا‌لیست‎‌ها، فوتسالیست‌ها، دونده‌ها و… افرادی هستند که بیش‌تر از دیگران دچار آسیب‌دیدگی پا می‌شوند. مشکلات پا می‌تواند در ناحیه مچ، ساق پا، زانو و حتی لگن باشد که در ‌همه این نواحی استفاده از درمان توانبخشی می‌تواند کارساز باشد. انواع آسیب‌های پا که با استفاده از تکنیک‌های فیزیوتراپی قابل درمان است شامل:

  • شکستگی

زمانی که به پا ضربه سنگین یا فشار بیش از حد وارد شود، در ساختار استخوان آسیب‌هایی با عنوان شکستگی یا ترک‌ خوردگی به ‌وجود می‌آید و با درد شدید همراه است. در این شرایط معمولا پزشک پا را برای مدتی گچ می‌گیرد. پس از باز کردن گچ به دلیل ثابت ماندن پا در زمان زیاد، دچار ضعف عضلات و یکسری ناتوانی‌ها می‌شود که از روش فیزیوتراپی در منزل برای درمان ضعف عضلانی ایجاد شده استفاده می‌کنند.

  • آسیب دیدگی رباط و تاندون

رباط پا که از استخوان فمور به استخوان ساق پا کشیده شده است، وظیفه کنترل مفصل زانو را برعهده دارد. وارد شدن ضربه محکم، حرکت یا دویدن با شتاب و چرخش ناگهانی از دلایلی است که باعث آسیب دیدگی رباط و تاندون می‌شود. متخصص ارتوپدی با انجام معاینات مربوطه این مشکلات را تشخیص داده و درصورت نیاز، دستور مراجعه به متخصص فیزیوتراپی می‌دهد.

  • پیچ خوردگی

زمانی که یک یا چند تاندون همزمان با هم آسیب ببینند پیچ خوردگی صورت می‌گیرد. پیچ خوردگی زانو و مچ پا نمونه‎‌هایی از پیچ خوردگی پا هستند.

  • قوس کف پا

صدمه به عضلات پا، دیستروفی عضلانی، بیماری شارکو ماری توث و اختلال‌های ارثی تعدادی از دلایل ابتلا به بیماری قوس کف پا هستند. در حقیقت در این مشکل قسمت قوس پا، بیش‌تر از حد معمول است. به‌طوری که فشار زیادی که به ناحیه پاشنه وارد می‌کند درد و ناراحتی در این قسمت را به همراه دارد. پزشک برای تشخیص گودی کف پا ممکن است از روش‌های زیر استفاده کند:

  1. بررسی سابقه خانوادگی در داشتن قوس کف پا 
  2. معاینه پا 
  3. بررسی راه‌ رفتن 
  4. استفاده از اشعه ایکس و عکس‌برداری 
  5. الکترومیوگرافی 
  6. ام ار آی ستون فقرات و …
  • خارپاشنه

خارپاشنه یکی از عوامل مهم در درد‌های ناحیه پاشنه است. زمانی که در قسمت پاشنه پا، رسوبات کلسیمی ایجاد می‌شود باعث ایجاد درد و التهاب خواهد شد.

  • پای پرانتزی

بعضی از نوزادان در بدو تولد دچار پای پرانتزی هستند که به تدریج این مشکل بر طرف می‌شود. البته در بعضی از افراد این مشکل برطرف نشده و پا به حالت طبیعی بازنمی‌گردد. شکستگی، راشیتیسم، بیماری بلانت و … نیز از دلایل دیگر ایجاد پای پرانتزی است. پزشکان برای درمان این بیماری روش‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌دهند که یکی از این روش‌های موثر، توانبخشی است.

فیزیوتراپی گردن در منزل کرج

فیزیوتراپی گردن

ستون فقرات دو وظیفه مهم محافظت از نخاع و ایجاد تکیه گاهی برای سر را به عهده دارد. قسمتی از این ستون را گردن، با 7 مهره تشکیل می‌دهد. شما نیز ممکن است مانند هر فرد دیگری دچار گردن درد شده باشید که به دلیل آسیب‌های گردن به‌وجود می‌آید. نمونه‌هایی از آسیب‌ها و دلایل درد گردن شامل:

  • آرتروز 
  • تومور 
  • دیسک گردن 
  • نشستن و ماندن در وضعیت نامناسب 
  • افزایش سن 

فیزیوتراپی کمر

درد کمر یکی از درد‌های شایع در جهان است. از علل کمردرد پارگی یا کشیده شدن لیگامان، دیسک کمر، تنگی کانال نخاع، پارگی دیسک، استئوآرتریت، سیاتیک و… را می‌توان نام برد. آسانیسم برای درد‌های ناحیه کمر، خدمت فیزیوتراپی در منزل کرج را برای ساکنین شهر کرج ارائه می‌دهد.

فیزیوتراپی بیمار سکته مغزی

سکته مغزی یکی از بیماری‌های مربوط به دستگاه اعصاب است که اغلب بین افراد 55 سال به بالا اتفاق می‌افتد. زمانی که یک لخته خون از رسیدن خون به مغز جلوگیری کند یا رگ خونی مغز دچار پارگی شود، اکسیژن رسانی به مغز صورت نگرفته و در نهایت موجب مرگ یکسری از سلول‌های مغزی می‌شود.

فیزیوتراپی بیماری‌های خاص

توانبخشی در منزل برای بیماری‌های خاص نیز امکان پذیر است. منظور از بیماری‌های خاص بیماری‌هایی با هزینه درمانی بالا، صعب العلاج و شیوع کم است. شما می‌توانید برای درمان عزیزانتان که به این بیماری‌ها دچارند از خدمت فیزیوتراپی در منزل کرج آسانیسم بهره بگیرید.

انواع فیزیوتراپی در منزل کرج

فیزیوتراپیست پس از معاینه بیمار و در نظر گرفتن شدت بیماری، شیوه درمانی متناسب با بیماری را اتخاذ می‌کند. این روش‌های درمانی شامل:

یخ درمانی

در این روش از سرما برای کاهش التهاب و درد استفاده می‌شود. در حقیقت زمانی که قسمت آسیب‌دیده تحت سرما قرار می‌گیرد، جریان خون در آن ناحیه کاهش یافته و پس از بازگشت دمای بدن به حالت عادی سلول‌های آسیب دیده جابه‌جا و شسته می‌شوند. در نتیجه این عمل تورم و التهاب کاهش یافته، همچنین سرما بر روی ارسال پیام درد به مغز تاثیر می‌گذارد و درد کمتری را حس خواهید کرد.

آب درمانی در استخر

آب درمانی معمولا در استخر انجام شده و برای افرادی که در ستون فقرات دچار آسیب‌دیدگی هستند بسیار مفید است. انعطاف پذیری عضلات و مفاصل، نرم شدن حرکت در اندام‌ها و تسکین درد از اثرات آب درمانی است.

گرمادرمانی

در روش گرما درمانی بر خلاف سرما درمانی عمل می‌شود، در این روش افزایش جریان خون در ناحیه هدف باعث نرم شدن عضلات، افزایش انعطاف و کاهش درد می‌شود.

اولتراسوند

درمان اولتراسوند با استفاده از یک دستگاه به نام پروب اولتراسوند صورت می‌گیرد. امواج صوتی با فرکانس بالا پس از عبور از سطح پوست و گرم کردن بافت نرم به درمان آسیب‌های وارد شده کمک می‌کند. این روش درمانی برای مشکلاتی مثل التهاب مفاصل، تورم تاندون‌ها و گرفتگی عضلات مفید است.

لیزر درمانی

از لیزر درمانی می‌توان برای درمان مشکلات اسکلتی و سیستم عصبی استفاده کرد. در این روش با نفوذ انرژی الکترومغناطیس مادون قرمز، سلول‌ها را تحریک به ترمیم و بازسازی می‌کند.

فیزیوتراپی در منزل کرج چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که درمان فیزیوتراپی در منزل انجام می‌شود دیگر نیازی به خروج بیمار از خانه و مراجعه به کلینیک نیست. از طرفی فیزوتراپ با حضور در منزل بیمار، اشتباهات نشستن، انجام کار‌ها و سبک زندگی را تشخیص داده و شیوه صحیح آن را به بیمار آموزش می‌دهد که در درمان بسیار موثر خواهد بود. به طور کلی مراحل در فیزیوتراپی کرج به شکل زیر است:

  • حضور فیزیوتراپ در منزل کرج 
  • بررسی وضعیت بیمار، سابقه بیماری و شدت بیماری
  • تعیین تعداد جلسات، شیوه درمان و مدت زمان درمان 
  • آغاز درمان و انجام تمرینات به صورت مکرر و طبق برنامه

فیزیوتراپی در منزل کرج توسط خانم

آسانیسم همچنین ارائه دهنده توانبخشی در خانه کرج توسط خانم نیز هست. به این صورت که خانم‌هایی که به دلایل اعتقادی یا فرهنگی دوست ندارد درمانشان توسط فیزیوتراپیست آقا پیگیری شود می‌‌توانند درخواست پزشک خانم برای درمان داشته باشند.

فیزیوتراپی در منزل کرج چه مزایایی دارد؟

  • عدم نیاز به خروج از منزل

همه بیماران امکان مراجعه به مراکز درمان جهت درمان را ندارند. گاهی مشکلات از نوع مفصلی، شکستگی پا، لگن و ناتوانی در حرکت و درد حین راه رفتن به این عزیزان امکان مراجعه به فیزیوتراپیست را نخواهند داد؛ در این شرایط فیزیوتراپی در منزل کرج یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد ساکن در کرج است.

  • امکان آموزش اعضای خانواده

همه ما می‌دانیم که این شیوه از درمان تنها با استفاده از تکرار و تمرین نتیجه مطلوب می‌دهد. زمانی که متخصص برای درمان به خانه بیمار می‌رود اعضای خانوداه می‌توانند سوالات را درباره بیماری بپرسند و با آموزش توسط فیزیوتراپیست، هنگامی که او حضور ندارد نیز به بیمار کمک کنند تا تمریناتش را انجام دهد.

  • مدیریت بهتر زمان و هزینه

زمانی که پزشک معالج به منزل شما می‌آید، به جای صرف زمان برای مراجعه به کلینیک و حذف بعضی از فعالیت‌های روزانه می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کرده و آن را برای انجام کار‌های دلخواه مدیریت کنید. علاوه بر این دیگر نیاز به صرف هزینه‌های عبور و مرور نخواهید داشت.

  • جلسه درمان به صورت خصوصی و کامل انجام می‌شود.

دقیقا برخلاف کلینیک که پزشک باید زمان و توجه را بین بیماران تقسیم کند، در جلسات خصوصی توجه بیش‌تری به بیمار شما می‌شود و همه زمان پزشک مختص به عزیزان شماست. نتیجه این جلسات خصوصی، افزایش سرعت درمان و کاهش احتمال خطا در درمان است.

فیزیوتراپی سالمند در منزل کرج

فیزیوتراپی در کرج چند جلسه است و بعد از چند جلسه تاثیر می کند؟

تعداد جلسات و مدت زمان درمان در فیزیوتراپی در منزل کرج یکی از سوالات متداول است. معمولا طول درمان و تعداد جلسات در همان جلسه اول با معاینه پزشک تشخیص داده می‌شود. پزشک برای نتیجه گیری موارد زیادی را در نظر می‌گیرد این موارد شامل:

  • شدت آسیب
  • میزان همراهی بیمار در روند درمان
  • مهارت فیزیوتراپیست
  • روش درمانی در نظر گرفته شده و…

قیمت فیزیوتراپی در منزل کرج

شاید برای شما هم سوال باشد که هزینه فیزیوتراپی در منزل بیش‌تر است یا مطب؟! به طور کلی هزینه آن چگونه حساب می‌شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به امکاناتی که انجام توانبخشی در منزل در اختیار شما قرار می‌دهد، نسبت به مراجعه به کلینیک مقرون به صرفه است؛ از طرفی به دست آوردن هزینه فیزیوتراپی در منزل کرج با توجه به معیار‌های مختلفی مثل آدرس منزل، تعداد جلسات درمان، مدت زمان درمان، اندام درگیر، شدت بیماری و… تعیین می‌شود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر از هزینه می‌توانید با پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم تماس بگیرید.

فیزیوتراپی در منزل کرج آسانیسم، پله پله تا سلامتی

همانطور که گفته شد فیزیوتراپی در منزل از پیامد‌های مثبتی برخوردار است و حتی می‌تواند باعث تسریع روند درمان شود، اما پیدا کردن پزشک خوب برای عده‌ای دشوار است. به دلیل اهمیت این موضوع، نمی‌توان ریسک کمک گرفتن از پزشک کم‌تجربه را پذیرفت. خدمات پرستار در منزل کرج آسانیسم تعدادی از متخصصان فیزیوتراپ کاربلد و با تجربه را برای خدمت‌رسانی مطمئن به شما عزیزان در کنار هم گرد آورده است.

عزیزان ساکن کرج و مناطق مختلف آن مثل مناطق گوهردشت، مهرشهر، فردیس، حصارک یا دیگر مناطق استان البرز می‌توانند از خدمت فیزیوتراپی در منزل کرج، با اطمینان خاطر استفاده کنند. برای ثبت و درخواست خدمات با شماره 02191304433 تماس بگیرید یا از طریق وب سایت یا اپلیکیشن آسانیسم اقدام به ثبت سفارش کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

سئوالات متداول

این سوالات را شما در مورد فیزیوتراپی در منزل کرج از ما پرسیده اید. اگر نیاز به توضیحات بیشتر بود، با ما تماس بگیرید.

عوامل مختلفی بر هزینه فیزیوتراپی در منزل تاثیرگذار است مانند هزینه رفت و آمد کارشناس، شیوه درمان، هزینه هر جلسه فیزیوتراپی در منزل جهت درمان و ساعات فیزیوتراپی. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر فیزیوتراپی توسط افرادی که تخصص کافی ندارند انجام شود، ممکن است عوارض شدیدی در پی داشته باشد.

تمام خدمات فیزیوتراپی توسط تیم مجرب و متخصص آسانیسم در منزل و محل کار ارائه می‌شود.

نحوه‌ی درمان با توجه به تشخیص فرد متخصص مشخص می‌شود. اگر فیزیوتراپیست درمان با دستگاه را تشخیص دهد، فیزیوتراپی در منزل با دستگاه انجام می‌شود.

6 پاسخ

  1. خسته نباشید. این خدمت برای ساکنین حومه شهر کرج هم قابل استفاده است؟

    1. الیاس عزیز سلام، بله. تمامی مناطق 1 تا 11 کرج و درتمام محله‌های آن، حتی ساکنین حومه آن امکان استفاده از خدمات آسانیسم را دارند.

  2. سلام. چه خدماتی در سرویس فیزیوتراپی در منزل کرج ارائه می‌شه؟

    1. سلام، همه خدمات فیزیوتراپی از جمله فیزیوتراپی سالمند، کودک، فیزیوتراپی دست، پا، گردن، کمر، فیزیوتراپی بیمار سکته مغزی و قلبی، بیماران خاص و… همگی توسط متخصصان آسانیسم صورت می‌گیرد.

    1. سلام. خیر، فیزیوتراپی درمانی غیر تهاجمی است و برای خانم‌های باردار عوارضی ندارد؛ اما توصیه می‌شود در دوران بارداری، فیزیوتراپی در ناحیه لگن انجام نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *