فیزیوتراپی در منزل تهران

امروزه توانبخشی و فیزیوتراپی جایگزین درمان بسیاری از بیماری‌ها، با شیوه‌های درمانی دارویی و حتی جراحی شده است. اغلب افراد این درمان کم‌خطر و بدون عوارض را ترجیح می‌دهند؛ اما عده‌ای نیز به دلیل ناتوانی در مراجعه مداوم به پزشک معالج، از آن صرف نظر می‌کنند. انواع شکستگی و در رفتگی پا، فلج مغزی و سالمندانی که در راه رفتن و جابه‌جایی مشکل دارند، توانایی مراجعه به مراکز درمانی برای مداوا را ندارند.

در این شرایط استفاده از خدمات توانبخشی درمنزل می‌تواند جایگزین مراجعه به کلینیک‌های درمانی و راه حل مشکلات مراجعه باشد. پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم در این راستا، خدمت فیزیوتراپی در منزل تهران را ارائه می‌دهد و شما ساکنین محترم تهران تنها با ثبت سفارش، امکان دریافت خدمات در منزل را دارید.

فیزیوتراپی در منزل
خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران
چه خدماتی نیاز دارید؟

خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران

اولین مرحله در درمان هر بیماری، مراجعه به پزشک کاربلد و توانا است؛ چرا که به شما این اطمینان را می‌دهد که درمان به ‌خوبی انجام می‌شود. ما در آسانیسم نیز این اطمینان را برای شما به‌ وجود می‌آوریم؛ زیرا کادر مجرب آسانیسم، متشکل از پزشکان و متخصصان خانم و آقایی است که علم و تجربه بالایی دارند و با توانایی برقراری ارتباط مناسب با بیمار، آماده خدمت‌رسانی به شما و عزیزانتان هستند. خدمات فیزیوتراپی در منزل که توسط متخصصان آسانیسم به شما عزیزان ارائه می‌شود شامل:

فیزیوتراپی تنفسی

شاید برای شما جالب باشد که بیماری‌های تنفسی نیز با استفاده از درمان‌های توانبخشی قابل درمان هستند. فیزیوتراپی تنفسی شامل یکسری تمرینات و فعالیت‌هایی است که منجر به تقویت عضلات تنفسی و بهبود عملکرد دستگاه تنفسی می‌شود. از طرفی، در این شیوه درمان، ترشحات ریه نیز تخلیه می‌شوند و باعث تنفس بهتر و آسان‌تر بیمار می‌شوند.‌ نمونه استفاده از درمان توانبخشی تنفسی، درمان کرونا است.

فیزیوتراپی ماهیچه‌ای اسکلتی

توانبخشی ماهیچه‌ای اسکلتی، شامل درمان مشکلات ناشی از کار، ورزش، آسیب‌های ستون فقرات و … می‌شود. معمولا برای درمان آن‌ها باید همراه با بیماری، و بازگشت آن به حالت‌ عادی، سه مرحله را پشت سرگذاشت. در صورت آسیب‌دیدگی شدید معمولا شاهد التهاب و تورم خواهیم بود که به شیوه‌های مختلف، مثل یخ درمانی، استراحت و… التیام می‌یابد. در مرحله بعدی بدن شروع به بازسازی و ترمیم قسمت‌های آسیب دیده می‌کند. مرحله آخر نیز مرحله درمان‌های محافظه کارانه است که با در نظر گرفتن شرایط فعلی بیمار، درمان‌هایی شامل انواع فیزیوتراپی برای او تجویز می‌شود.

فیزیوتراپی قلبی عروقی

از بیماری‌های که هر فرد، در هر سن و سالی را می‌تواند درگیر کند، بیماری عروق کرونر یا همان بیماری ایسکیمیک قلبی است. این بیماری در حال رشد است؛ همچنین در کشور ما نیز آمار بالایی از مرگ و میر افراد بالای 35 سال را به خود اختصاص داده است. تنش‌های روحی، روانی و کاهش فعالیت جسمی که بر اثر سبک زندگی به‌ وجود آمده‌اند دلیل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. در این شرایط برای کنترل بیماری و گاهی پس از انجام عمل جراحی پیوند عروق کرونر، برای بازگشت بیمار به کار و فعالیت سابق، توانبخشی قلبی عروقی انجام می‌شود.

فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی فمور

زمانی که فردی به آرتروز شدید یا شکستگی لگن دچار شود و هیچ روش درمانی موثری برای این عارضه وجود نداشته باشد، پزشک مجبور به انجام عمل جراحی فمور و لگن می‌شود. در این جراحی قسمت‌ آسیب دیده لگن با یک بخش حفره مانند که می‌تواند از جنس پلاستیک یا فلز باشد جایگزین خواهد شد. از طرفی قسمت آسیب دیده استخوان فمور نیز با یک میله که یک گوی فلزی روی آن قرار گرفته تعویض می‌شود. پس از انجام عمل جراحی فیزیوتراپیست با استفاده از روش‌های توانبخشی و تمریناتی که برای بیمار تجویز می‌کند، به او در گذراندن دوران نقاهت کمک می‌کند. فیزیوتراپی برای کنترل درد، و افزایش توانایی‌های این بیماران بسیار مفید است.

فیزیوتراپی پا در منزل تهران

فیزیوتراپی ناحیه دست و پا

سلامت دست‌ و پا به عنوان پرکاربردترین اعضای بدن، در انجام فعالیت روزانه از اهمیت زیادی برخوردار است. پیچ خوردگی دست و پا، جراحی، کشیدگی عضلات، شکستگی، آرتروز و… نمونه‌ای از آسیب دیدگی این دو اندام است و می‌تواند برای مدتی شما را در انجام برخی از فعالیت‌ها ناتوان کند. در چنین شرایطی کمک گرفتن از فیزیوتراپیست می‌تواند کمک بزرگی برای برگرداندن توانایی‌ها در این ناحیه و افزایش دامنه عملکرد دست و پا باشد.

فیزیوتراپی گردن و شانه و کتف

گردن در تمام طول عمر وزن سر را متحمل می‌شود؛ از طرفی اعصاب و نخاع نیز از مهره‌های گردن می‌گذرند به همین دلیل سلامتی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی از عادات بد و نادرست درباره گردن به آن آسیب وارد می‌کنند که با تکرار و گذشت زمان عوارض و پیامد‌های بدی را به همراه خواهند داشت. آرتروز، کشیدگی، جابجایی مهره‌ها، آسیب دیدگی بافت نرم و… همگی از آسیب‌های گردن هستند. از طرفی شانه نیز تاثیرپذیری زیادی از درد گردن دارد به ‌طوری که ممکن است در زمان درد گردن حس کنید شانه‌تان نیز درد می‌کند یا بالعکس، ممکن است زمانی که شانه و کتفتان درد می‌کند نتوانید آن را از درد گردن تفاوت دهید. هر زمانی که گردن، شانه یا کتف آسیب ببیند برای کاهش درد و بازگشت دامنه عملکرد به فیزیوتراپی گردن و شانه و کتف نیاز خواهید داشت.

فیزیوتراپی کمر و دیسک کمر و ستون فقرات

حرکت‌های ناگهانی، جابجا کردن وسایل سنگین، عادات نادرست در طولانی مدت و… همگی از دلایل درد کمر و ستون فقرات هستند. زمانی که ستون فقرات یا کمر شما به مشکلاتی مثل کمردرد، سیاتیک، اسپوندیلوز، اسکولیوز، کیفوز و… دچار شود، توانبخشی می‌تواند درمانی کارآمد و مفید باشد. در این شرایط فیزیوتراپیست از شیوه‌های متفاوت درمان مثل گرما درمانی، الکتراسوند، لیزر درمانی، سرما درمانی، ماساژ و… در کاهش درد بیمار و بازگرداندن عملکرد طبیعی این اندام به او کمک می‌کند.

فیزیوتراپی سالمند و کودک

دو گروه سالمند و کودک بیش‌تر از سایر افراد در معرض آسیب‌دیدگی قرار دارند. سالمندان با پوکی استخوان و ناتوانی در حفظ تعادل روبه‌رو هستند؛ سقوط از پله و زمین خوردن باعث شکستگی در اندام‌هایی مثل دست، پا و لگن در آن‌ها می‌شود. از طرفی بیماری‌های قلبی، آرتروز، امکان ابتلا به بیماری‌های تنفسی مثل کرونا و… با کهولت سن افزایش پیدا می‌کند. کودکان نیز به دلیل کنجکاوی و هیجانات ممکن است در برابر مشکلاتی چون شکستگی، در رفتگی و… اندام‌ها قرار بگیرند. همکاران ما در آسانیسم فیزیوتراپی کودک و سالمند در منزل تهران را نیز ارائه می‌دهند.

فیزیوتراپی بیماری پارکینسون

زمانی که سلول‌های تولید کننده دوپامین در مغز از بین می‌روند، یکی از اختلالات سیستم حرکتی یا همان پارکینسون به سراغ افراد می‌آید. معمولا پارکینسون را با رعشه و لرزش در اندام‌ها می‌شناسند؛ اما پارکیسنون عوارض دیگری مثل سفت شدن عضلات همراه است که باعث آهسته شدن حرکات و راه رفتن غیر نرمال می‌شود. در بسیاری از موارد، فیزیوتراپی در منزل به عنوان یک درمان موثر برای کنترل بیماری توسط پزشک به بیمار تجویز می‌شود و در برخی موارد نیز ممکن است پزشک از دارو درمانی استفاده کند.

سایر خدمات فیزیوتراپی تهران

خدمات فیزیوتراپی در خانه تهران که توسط آسانیسم به شما عزیزان ارائه می‌شود طیف گسترده‌ای از خدمات و درمان‌ها را در بر می‌گیرد؛ سایر خدماتی که توسط متخصصان پلتفرم آسانیسم به شما ارائه می‌شود شامل:

  • فیزیوتراپی در منزل توسط خانم 
  • فیزیوتراپی برای آسیب‌های ورزشی 
  • فیزیوتراپی پس از عمل جراحی و…

فیزیوتراپی در منزل چگونه است؟

فیزیوتراپی روشی است که به جای استفاده از دارو و جراحی به درمان آسیب‌ها، بد شکلی‌ها و بیماری‌ها می‌پردازد. زمانی که برای درمان این آسیب‌ها و بیماری‌ها در آسانیسم درخواست متخصص می‌کنید، ما در سریع‌ترین زمان ممکن نیرو‌های خود را در اختیار شما قرار می‌دهیم. فیزیوتراپیست‌هایی که به منزل شما اعزام می‌شوند همگی فارغ التحصیلان این رشته و دارای تبحر و دانش کافی درباره این شیوه درمان هستند. معمولا در جلسات اول به ارزیابی بیمار، بررسی شدت بیماری، زمان شروع و بیماری‌های قبلی و … پرداخته می‌شود. متخصص، پس از در نظر گرفتن همه این اطلاعات، تعداد جلسات طول درمان و شیوه درمان را تعیین می‌کند و در مراحل بعد درمان آغاز می‌شود. آب درمانی، لیزردرمانی، الکتراسوند درمانی، تمرینات و فعالیت‌های فیزیکی و … شیوه‌های درمانی هستند که ممکن است برای شما به‌ کار گرفته شوند. درصورتی که شیوه درمان شما نیاز به استفاده از دستگاه داشته باشد، فیزیوتراپ در منزل تهران، دستگاه‌ مورد نظر را جهت درمان بیمار همراه خود به منزل شما می‌آورد.

فیزیوتراپی کمر و ستون فقرات در منزل تهران

توانبخشی و فیزیوتراپی در منزل تهران چه مزایایی دارد؟

شاید هنوز برای بعضی از شما سوال باشد که استفاده از این خدمات، چه حسنی نسبت به سایر درمان‌ها یا حتی نسبت به مراجعه به کلینیک داشته باشد. در ادامه به مزایای توانبخشی در منزل تهران می‌پردازیم.

عدم نیاز به مراجعه حضوری

اولین و مهم‌ترین مزیت این سرویس عدم نیاز به مراجعه حضوری برای درمان است. در این شرایط چالش‌های رفت و آمد را به صفر می‌رسانید؛ همچنین به راحتی می‌توانید درمان را با برنامه‌های دیگر خود هماهنگ کنید و کنار خانواده تمرینات را انجام دهید.

صرفه جویی در زمان و هزینه

در درمان توانبخشی به دلیل مداومت و تکرار روزانه، شما هرروز زمان زیادی را برای مراجعه و ویزیت پزشک هدر خواهید داد و گاهی مجبور خواهید شد بعضی از برنامه‌های روزانه‌تان را لغو کنید. درصورت انجام توانبخشی و فیزیوتراپی در منزل تهران ، علاوه بر صرفه جویی در هزینه رفت و آمد‌ها، زمان درمان به حداقل خواهد رسید.

در اختیار داشتن تجهیزات درخانه

شاید تصور کنید اگر درمان را در خانه انجام دهید به اندازه کافی وسایل و تجهیزات در اختیار نخواهید داشت و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد؛ اما بر خلاف تصور شما، زمانی که فیزیوتراپیست به منزل شما اعزام می‌شود در صورت نیاز به استفاده از وسایل و تجهیزات، این وسایل و تجهیزات را همراه خود به خانه شما می‌آورد تا درمان به صورت کامل انجام شود.

درمان اختصاصی

از مزایای دیگر استفاده از سرویس فیزیوتراپی در منزل، اختصاص یافتن توجه ، انرژی و زمان متخصص فیزیوتراپی به بیمار شما است. زمانی که به کلینیک مراجعه می‌کنید، زمان و انرژی متخصص توانبخشی بین همه بیماران حاضر در کلینیک پخش می‌شود. اما زمانی که او برای درمان به منزل شما می‌آید با نگاه ویژه و اختصاصی به درمان بیمار می‌پردازد.

انتخاب فیزیوتراپیست

استفاده از این خدمت پلتفرم آسانیسم به شما امکان انتخاب فیزیوتراپیست مورد نظرتان را می‌دهد. بعضی از افراد به دلایلی مثل اعتقادات، فرهنگ یا ارتباط بهتر نمی‌خواهند از فیزیوتراپیست خانم یا آقا کمک بگیرند؛ در این هنگام می‌توانند انتخاب کنند که پزشک معالجشان خانم باشد یا آقا.

مناطق تحت پوشش سرویس فیزیوتراپی در منزل تهران

تفاوتی ندارد که در کدام قسمت تهران زندگی می‌کنید؛ زیرا در هر جای تهران باشید، به راحتی می‌توانید از خدمات بهترین فیزیوتراپی تهران که توسط آسانیسم ارائه می‌شود بدون خارج شدن از خانه بهره‌مند شوید. انواع پوشش دهی ارائه خدمات شامل:

خدمات فیزیوتراپی در منزل شرق تهران

فیزیوتراپی در منزل شرق تهران در محله های شمیران نو، قنات کوثر، هنگام، هروی، علم و صنعت، حکیمیه، فرجام، بلواز پروین، سراج، شمس آباد، مجیدیه، ، لویزان، تهرانپارس، نارمک، مهران و.. توسط متخصصان آسانیسم ارائه می‌شود.

خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

ساکنین محترم فرشته، قیطریه، کاشانک، زعفرانیه، اوین، امام زاده قاسم، شهرک محلاتی، جماران، الهیه، نیاوران و… می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران بهره‌مند شوند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل غرب تهران

خدمت فیزیوتراپی در منزل غرب تهران توسط آسانیسم در محله‌های فرحزاد، چیتگر، صادقیه، کوهسار، همایون شهر، تهرانسر، شهرک دریا و… قابل استفاده است.

خدمات فیزیوتراپی در منزل جنوب تهران

ساکنین محرم محله امام زاده حسن، یاخچی آباد، افسریه، نازی آباد، شهرک فردوس، شهرک ولی عصر و… نیز می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران بهره‌مند شوند.

فیزیوتراپی سالمند در منزل تهران

قیمت فیزیوتراپی در منزل تهران

یکی از پرسش‌های معمول بین افرادی که تصمیم به استفاده از درمان فیزوتراپی در منزل دارند هزینه فیزیوتراپی در منزل تهران است. برخی به اشتباه تصور می‌کنند فیزیوتراپی در منزل تهران قیمت زیادی خواهد داشت و نسبت به درمان در کلینیک گران تر است. قیمت اولیه طبق ابلاغیه وزارت بهداشت است اما موارد زیادی در تعیین قیمت‌ نهایی تاثیرگذارند. هزینه رفت و آمد پزشک، نوع درمان، تعداد جلسات، اهمیت درمان و… همگی از موارد تعیین قیمت هستند. اما به طور کلی و با توجه به خدماتی که دریافت می‌کنید از مراجعه به مطب پزشک، مقرون به صرفه تر است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت، با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

رهایی از درد و هیاهو با فیزیوتراپی در منزل تهران آسانیسم

همه ما می‌دانیم که بیماری‌های مختلف با بار منفی روحی و آشفتگی برای بیمار و خانواده او همراه است. مشکلات مراجعه به درمانگاه و کلینیک می‌تواند اوضاع را بدتر کند. متخصصان مجرب آسانیسم با ارائه خدمت فیزیوتراپی در منزل تهران سعی در کاهش این فشار روحی و نهایتا درمان و بازگشت بیمار به سلامتی اولیه دارند. با استفاده از این سرویس علاوه بر بهره‌گیری از خدمات در آغوش خانواده و افزایش سرعت درمان، در زمان و هزینه نیز صرفه جویی خواهید کرد. برای دریافت خدمات کافی است با شماره02191304433 تماس حاصل فرمایید یا از طریق وب سایت یا اپلیکیشن آسانیسم اقدام به ثبت سفارش کنید.

سئوالات متداول

این سوالات را شما در مورد فیزیوتراپی در منزل تهران از ما پرسیده اید. اگر نیاز به توضیحات بیشتر بود، با ما تماس بگیرید.

هزینه رفت و آمد پزشک، نوع درمان و میزان آسیب دیدگی، تعداد جلسات، اهمیت درمان و… همگی از موارد تعیین قیمت هستند. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نسبت به میزان آسیب‌دیدگی در اندام بدن و ناحیه‌ای که آسیب دیده است یا دچار بیماری شده است جلسات فیزیوتراپی تعیین می‌شوند.

با توجه به نوع و میزان آسیب‌دیدگی و بیماری پزشک فیزیوتراپی تجویز می‌کند که توسط فرد متخصص انجام می‌شود. تاثیر فیزیوتراپی به تداوم و انجام مرتب فیزیوتراپی بستگی دارد تا طول درمان کامل شود.

فیزیوتراپیست ابتدا در جلسه اول به ارزیابی بیمار، بررسی شدت بیماری، زمان شروع و بیماری‌های قبلی و … می‌پردازد سپس با در نظر گرفتن همه این اطلاعات، تعداد جلسات طول درمان و شیوه درمان را تعیین می‌کند و در مراحل بعد درمان آغاز می‌شود.

6 پاسخ

    1. تعیین فاصله زمانی، توسط پزشک و باتوجه به وضعیت بیمار و نوع درمان در نظر گرفته می‌شود. اما به طور معمول حداقل سه جلسه فیزیوتراپی 30 تا 60 دقیقه‌ای برای بیمار مشخص می‌شود. در صورت بکارگیری ورزش درمانی، حتی در عدم حضور فیزیوتراپیست و با کمک یکی از اعضای خانواده که آموزش دیده است امکان انجام تمرین ها وجود دارد.

    1. بله معمولا متخصص پس از درمان با روش هیدروتراپی و ورزش درمانی توصیه می‌کند که بیمار استراحت کند.

    1. سلام .تعداد جلسات، مدت زمان هر جلسه و روش درمان، همگی بستگی به نوع بیماری و وضعیت بیمار دارد. فیزیوتراپیست پس از معاینه دقیق بیمار و پرسیدن یکسری سوالات، مدت درمان را تعیین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *