تست PCR در منزل

بیشتر از یکسال است که مجبور به زندگی با کرونا شده ایم. اگر چه بحث امروز، واکسیناسیون آن است؛ اما این امر به معنای کم ارزش شدن تست های کرونا نخواهد بود. حتی میتوان گفت با باز شدن تدریجی مراکزی چون باشگاه ها، مدارس، دفاتر، اداره ها، استادیوم ها و … نیاز به انجام آنها بیش از پیش نیز خواهد شد. ولی وقتی تعداد مبتلایان به این بیماری رو به افزایش است، چطور میتوان این تست را انجام داد؟ تست pcr در منزل میتواند پاسخگوی این نیاز باشد. علاوه بر الزام انجام این آزمایش برای حضور در مکان های بسته، برای قطعیت ابتلا به ویروس کووید- 19 نیز به تست PCR نیاز خواهد بود. به همین جهت پزشکان برای تشخیص دقیق تر این بیماری بیشتر به آن اکتفا می کنند.

آیا تست PCR نسبت به دیگر آزمایش های کرونا برتری دارد؟

برای اطمینان از ابتلا به ویروس کرونا، دو نوع تست وجود دارد. اولین آزمایش، تست سرولوژی یا آنتی بادی و دیگری تست PCR.در تست سرولوژی نمونه، خون فرد مشکوک به کرونا است و نتیجه آن وجود آنتی بادی در بدن بیمار را مشخص می کند. آنتی بادی پروتئینی است که بدن برای مبارزه با این ویروس تولید کرده است. به همین منظور حضور آن به این معناست که فرد از ابتدای شروع پاندمی تا به امروز به بیماری کرونا مبتلا شده یا خیر. تست بعدی، آزمایش مولکولی یا PCR است. در این آزمایش به دنبال نوعی ماده ژنتیکی هستیم که از ویروس ترشح شده و در نمونه های جمع آوری شده از مخاط حلق و بینی قابل شناسایی است.در حال حاضر، تست مولکولی، دقیق ترین نتایج را برای پزشکان فراهم می آورد. حتی اگر تست PCR در منزل انجام شده باشد. تست  PCRدر منزل, درخواست تست pcr در منزل, انجام تست PCR در منزل

تست PCR چطور انجام می شود؟

انجام این تست وابسته به یک وسیله ای شبیه به گوش پاک کن است. کارشناس آزمایشگاه با وارد کردن این وسیله به داخل دهان و بینی، نمونه گیری را انجام می دهد. در واقع، نمونه همان مخاط درون حلق، بینی یا بعضا بزاق است که طی یک فرآیند مشخص می نماید آیا فرد در حال حاضر به این ویروس مبتلا است یا خیر. این تست در ابتدا در آزمایشگاه ها انجام می شد؛ اما خوشبختانه امروزه امکان انجام این آزمایش در منزل نیز فراهم شده است.

تست PCR که در منزل انجام شده چقدر قابل استناد است؟

محل انجام تست تفاوتی در اعتبار تست ایجاد نخواهد کرد؛ یعنی چه تست PCR در منزل انجام شود و چه در آزمایشگاه، نتیجه آن از دیگر انواع آزمایش ها دقیق تر است؛ به عبارت دیگر، سازمان FDA تائیدیه انجام این آزمایش در خانه را صادر کرده است. پس محل انجام آن مغایرتی با اعتبار آن نخواهد داشت. چرا بهتر است این تست در منزل انجام شود؟ علائمی چون آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد، اسهال یا استفراغ میتواند نشانه های سرماخوردگی یا هر نوع بیماری دیگری باشد. ولی از آنجایی که با رعایت فاصله اجتماعی و کاهش تردد و تجمع، ریسک بروز این گونه بیماری ها به حداقل رسیده است. به همین منظور پس از مشاهده هر گونه علامتی، اولین حدس و گمان به سوی ویروس کووید- 19 خواهد بود. پس از بروز این علائم، ابتدایی ترین کاری که میتوانیم برای حفظ جان دیگران و پیشگیری از شیوع بیشتر انجام دهیم، قرنطینه کردن و ماندن در خانه است. امکان تست PCR در منزل نیز به همین منظور برای بیماران فراهم شده است.علاوه بر آن، در صورت عدم وجود چنین امکانی مجبور به تحمل هزینه های مادی و معنوی بسیاری مانند هزینه های حمل و نقل، خستگی راه، ماندن در صف و … بودید؛ بنابراین، این امکان از هر سمتی میتواند به سود بیمار باشد.

برای انجام تست PCR در منزل چه کار کنیم؟

پس از آنکه علائم در شما بروز پیدا کرد یا با یک فرد مبتلا در تماس بودید، سریعا با پزشک یا متخصص مشورت نمایید. البته در این موقعیت، بهتر است خود را قرنطینه کرده و از خدمات پزشک در منزل بهره مند شوید. در صورتی که حدستان درست و شبیه به تشخیص پزشک بود، میتوانید برای اطمینان تست دهید. برای انجام این تست در منزل، موسسه یا آزمایشگاهی معتبر پیدا کنید. البته که کیت انجام تست کرونا در منزل درست همانند کیت آزمایش در مراکز بهداشتی است؛ اما تجربه و مهارت کارشناس یا پرستار اعزام شده تاثیر به سزایی در تسهیل روند انجام آن خواهد داشت.پیشنهاد ما به شما، تماس با موسسه آسانیسم و ثبت درخواست تست PCR در منزل است. موسسه آسانیسم با سال ها تجربه درخشان در زمینه بهداشت و درمان آماده پاسخگویی به نیازهای شما عزیزان است.

مراحل ثبت درخواست تست کرونا در منزل از آسانیسم

با مراجعه به صفحه آزمایش در منزل، اطلاعات خود اعم از نام، شماره تماس، نوع تست و تعداد افراد متقاضی برای انجام تست را مشخص نمایید. پس از انتخاب استان محل مورد نظر و کلیک دکمه ثبت درخواست رایگان، سفارش شما ثبت خواهد شد. کارشناسان آسانیسم برای هماهنگی بیشتر در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت. علاوه بر آن، میتوانید با شماره 02191304433 با مشاورین آسانیسم تماس گرفته و درخواست پزشک یا آزمایش در منزل را ثبت کنید. نتایج تست PCR, انجام تست PCR در منزل, خطای تست PCR

چرا آسانیسم را انتخاب کنیم؟

آسانیسم یک پلتفرم ساده و کاربرپسند است که به منظور سهولت روند تشخیص و درمان بیماران فراهم آورده شده است. این موسسه متشکل از پرستاران، پزشکان و کارشناسان خبره و مجربی است که در هر یک از سرویس های ارائه شده، تجربه خوبی را برایتان رقم خواهند زد. تست PCR در منزل نیز از جمله خدمات ما است.در آسانیسم شما قادر به انتخاب پرستار یا پزشک متناسب با نیازها و فاکتورهای خود هستید. درواقع شما میتوانید از میان متخصصان ما بر اساس ملاک های خود کارشناسی را برگزیده و برای سرویس دهی انتخاب کنید. ویژگی که در دیگر موسسات نخواهید یافت. اولویت آسانیسم رضایت و آسایش شما در زمان های دشوار است. به همین جهت کارشناس پیش از انتخاب و استخدام از هر لحاظی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. دانش و مهارت گروه آسانیسم از هر جنبه ای عالی و در سطح بالایی است که همین امر نشان از بالا بودن کیفیت خدمات رسانی دارد. قیمت های واقعی، دیگر برتری موسسه ما است. بهره گیری از نیروی ماهر و بالابودن سطح کیفی سرویس ها به معنای پرداخت هزینه های گزاف نیست. آسانیسم همواره در تلاش است تا به هنگام نیاز شرایط را تا حد امکان برای بیمار تسهیل نماید. به همین منظور هزینه ویزیت پزشک در منزل یا انجام هر گونه آزمایش ها کاملا مطابق با تعرفه خواهد بود.

نتایج تست PCR چطور به دست ما خواهند رسید؟

پس از مراجعه کارشناس آزمایشگاه به محل، انجام تست PCR در منزل، نمونه به آزمایشگاه برده شده و جواب آن پس از … ساعت برای بیمار فرستاده خواهد شد.طبق دستورالعمل خطای تست PCR کاملا وابسته به زمان انجام آن است. درصورتی که این آزمایش در روزهای ابتدایی انجام شود (بروز علائم در کمتر از 5 روز اتفاق افتاده باشند)، احتمال بروز خطا وجود خواهد داشت. ولی به غیر از آن، نتیجه تست تا 99% صحیح است. اگر خوشبختانه پاسخ منفی بود، نگران نباشید. بدون نگرانی به روال قبلی خود بازگردید؛ اما همچنان پروتکل های بهداشتی را فراموش نفرمایید. همچنین در صورت ادامه نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کرده تا علت مشخص گردد.در صورتی که پاسخ مثبت بود، بلافاصله نتیجه را با متخصص مطرح کنید. از آنجایی که نیاز به قرنطینه وجود دارد، میتوانید از سرویس پزشک در منزل بهره مند شوید. روند درمان خود را سریعا آغاز کنید تا هر چه سریع تر بهبود یابید.تست PCR در منزل یکی از امکانات خوبی است که جهت رفاه حال شما عزیزان فراهم شده است. اگر علائم دارید یا برای محل کار، سفر یا … نیاز به پاسخ این آزمایش دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *