پرستاری و مراقبت از سالمند و کودک هنگام برگزاری جام جهانی

با فرا رسیدن زمان برگزاری مسابقات جام جهانی، اغلب خانواده‌های ایرانی از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، با اشتیاق پای تلویزیون به تشویق ولذت بردن از مسابقات مشغول می‌شوند. آن‌ دسته از افرادی هم که امکان حضور دارند؛ به‌صورت حضوری مسابقات و حریف طلبی هموطنان قهرمانمان را دنبال می‌کنند. 

اما در این شرایط نمی‌توان از سالمندان، کودکان و افراد بیمار در خانواده غافل شد و آن‌ها را به حال خود رها کرد. برای همین می‌توانید از خدمات پرستاری در جام جهانی استفاده کنید تا با خیال راحت از بازی لذت ببرید و بدانید که از عزیزانتان به درستی مراقبت می‌شود.

اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا استخدام پرستاری قابل اعتماد مشکل را برطرف می‌کند. با استخدام پرستار در منزل مورد نظر خود از پلتفرم توانمند آسانیسم، با خیال آسوده می‌توانید مسابقات جام جهانی را دنبال کنید. برای ثبت سفارش و دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

پرستاری و مراقبت از سالمند در هنگام جام جهانی

پرستاری مداوم حتی هنگام برگزاری جام جهانی

معمولا در خانواده‌هایی که سالمند، کودک یا بیمار وجود دارد، علی‌رغم میل باطنی افراد خانواده برای مراقبت و حمایت و از آن‌ها، دوست دارند برای کار‌های مورد علاقه خود یا فراگرفتن یک تخصص و حتی برای مشاهده مسابقات جام جهانی، زمانی را به خود اختصاص دهند. نیازی نیست از انجام کار‌های مورد علاقه‌تان دست بکشید، فقط باید به ‌مدیریت بهتر امور فکر کنید. برای انجام این کار کافی است، یک پرستار سالمند، کودک یا بیمار استخدام کرده و علاوه بر مراقبت از این عزیزان، به کارهای مورد علاقه خود رسیدگی کنید. پرستاران آسانیسم از توانایی بالایی در مراقبت از آن‌ها برخوردارند و می‌توانند به شکل اصولی و صحیح از عزیزان شما مراقبت کنند. در ادامه انواع خدماتی که آسانیسم ارائه می‌دهد را بررسی می‌کنیم.

پرستار کودک

دوران کودکی یکی از حساس‌ترین دوران زندگی هر فرد است. کودک در این قسمت از زندگی، مسائل گوناگون را می‌آموزد و ادب و تربیت را فرا می‌گیرد. از طرفی با داشتن روحیه کنجکاو و پرسشگر، دوست دارد چیز‌های بیش‌تری را تجربه کرده یا بداند، به همین دلیل ممکن است گاهی به‌طور ناخواسته به‌خود یا دیگران آسیب برساند. نقش پدر و مادر در اینجا به عنوان یک راهنما، معلم و حافظ سلامتی و جان کودک است. والدین باید اصول تربیتی و امور لازم را به کودک آموزش بدهند و از او مراقبت کنند. اگر جزو مادران شاغل یا محصل هستید و یا به هر دلیل دیگری نمی‌توانید از کودکتان مراقبت کنید، سرویس پرستار کودک آسانیسم، برای شما مناسب است. در ادامه به مزایای استخدام پرستار کودک از آسانیسم می‌پردازیم.

مدیریت بهتر امور

به‌دنیا آمدن کودکان و رشد آن‌ها وظایف گوناگونی برای شما به‌وجود می‌آورد؛ که ممکن است مدیریت وظایف را از دستتان خارج کند. این شرایط با به‌دنیا آمدن کودک یک قلو یا دوقلو بسیار سخت‌تر خواهد بود؛ زیرا مادر در دوران نقاهت پس از زایمان به‌سر برده و خود احتیاج به مراقبت دارد، پس مراقبت از کودکان چالش برانگیزخواهد بود. در مواردی جنبه اجتماعی زندگیتان کمرنگ می‌شود و گاهی مجبور می‌شوید از انجام کار‌های دلخواه یا توسعه فردی دست بکشید، اما نیازی به هیچکدام از این کار‌ها وجود ندارد تنها اگر یک پرستار خوب برای عزیزان خود برگزینید. بدین ترتیب می‌توانید مدیریت بهتری روی امور زندگیتان داشته باشید.

کودکان به پدر و مادر پرانرژی احتیاج دارند

وظایف سنگین، شرایط سختی را برای والدین به‌وجود می‌آورد. عدم استراحت کافی، حذف کار‌های مورد علاقه از برنامه روزانه، پرشدن اوقات فراغت و… همگی باعث می‌شود از لحاظ روحی و جسمی خسته شوید. شاید فکر کنید استخدام پرستار برای کودک، شانه خالی کردن از وظایف است اما چه اشکالی دارد که مدت کوتاهی به خود استراحت داده و پس از آن با انرژی بیش‌تری به کودک دلبندتان رسیدگی کنید.

کمک به استقلال کودک

کودک از ابتدای تولد، زمان زیادی را در کنار پدر و مادر خود می‌گذراند، پس بدیهی است که وابستگی زیادی به آن‌ها داشته باشد. اما شما به‌عنوان پدر و مادر باید آرام آرام مهارت برقراری ارتباط با بقیه افراد را نیز به آن‌ها یاد بدهید. استخدام پرستار باعث می‌شود که کودک از دایره امن خود خارج شده و درک کند که والدین در همه‌جا حضور ندارند، پس باید با افراد دیگری نیز ارتباط برقرار کند.

کمک به انجام امور درسی

اگر زمان کافی برای مراقبت از کودک را در اختیار ندارید، علاوه بر آموزش اصول اخلاقی و رفتاری، درصورتی که کودک به مدرسه می‌رود به شخصی احتیاج خواهید داشت که در انجام تکالیف مدریه نیز به او کمک کند. با توجه به این نیاز پدر و مادرها، آسانیسم پرستار تحصیل‌کرده اعزام می‌کند.

وظایف پرستار کودک

بخشی از وظایف پرستار کودک را در زیر نام می‌بریم:

• اطمینان از ایمنی کودک و امن کردن محیط خانه برای او
• استحمام، کمک در رفتن به سرویس بهداشتی
• کمک در انجام سایر امور شخصی مثل مسواک زدن، شانه زدن مو
• تعویض پوشک درصورت نیاز
• تنظیم برنامه غذایی مناسب و تهیه کردن آن
• تهیه میان وعده
• کمک به کودک در انجام تکالیف مدرسه
• مرتب کردن اتاق کودک و اسباب بازی‌های او
• تنظیم خواب
 حل اختلاف و جلوگیری از مجادله دو کودک درصورتی که پرستار از دو کودک به‎‌طور همزمان مراقبت می‌کند.

• شستن لباس‌های کودک

 انجام کار‌های خانه و اموری که در قرار داد ذکر می‌شود

انواع پرستار کودک

وظایف پرستار بچه

پرستار کودک از نظر زمانی به به صورت پرستار کودک ساعتی، پرستار کودک نیمه وقت و تمام وقت ارائه خدمت می‌کنند. همچنین می‌توان آن‎‌ها را با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند و نیاز‌های متقاضیان به گروه‌های زیر تقسیم کرد. بسته به خدماتی که در هر سرویس ارائه می‌شود هزینه‌ها نیز متفاوت خواهد بود.
• مادریار
• کودکیار
• پرستار کودک بیمار
• پرستار کودک مبتلا به سندروم داون
• پرستار کودک اوتیسم
• پرستار کودک تحصیلکرده
• پرستار کودک ویلچری و…

پرستار سالمند

با افزایش سن رفته رفته، توانایی‌ها کاهش یافته و فرد در انجام برخی از کار‌ها ناتوان می‌شود. در این سنین سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و همزمان و احتمال ابتلا به بیماری‌ها افزایش خواهدیافت. به همین دلیل سالمندان به مراقبت و توجه بیش‌تری احتیاج دارند. برخی از خانواده‌ها به دلایل شغلی و تحصیل توانایی مراقبت از این عزیزان را ندارند، و همین موضوع باعث نگرانی آن‌ها می‌شود. بعضی از آن‌ها تصمیم می‌گیرند سالمند خود را به خانه سالمندان بفرستند؛ اما علاوه بر هزینه‌های هنگفت، موجب تاثیرات منفی روحی بر خانواده و سالمند خواهد شد.

اگر می‌خواهید درکنار مراقبت از سالمند، کار‌های روزانه خود را سر وسامان بدهید و مدیریت بهتری بر امور داشته باشید، لزوما سرای سالمندان بهترین انتخاب نیست. استفاده از سرویس پرستار سالمند آسانیسم در منزل، به شما این امکان را می‌دهد که با درکنار داشتن عزیزان سالخورده خود، به وظایف و علایق دیگر خود رسیدگی کنید. در ادامه به خدماتی که پرستار سالمند ارائه می‌دهد می‌پردازیم.

وظایف پرستار سالمند

وظایف پرستار سالمند

وظایف پرستار سالمند در منزل بر اساس نیاز‌های شما و عزیزانتان تعیین می‌شود. برای مثال وظایف همدم سالمند با پرستار سالمند ویلچری مشابه هم نیست.

در هرصورت چه برای ساعاتی از روز پرستار بخواهید چه به‌طور تمام وقت و چه پرستار خانم  جهت سالمند و چه پرستار مرد باشد، اگر آن را از پلتفرم معتبر آسانیسم انتخاب می‌کنید، همه وظایف به‌خوبی انجام خواهد شد. در ادامه به‌طور کلی به وظایف پرستار سالمند اشاره می‌کنیم.

توجه به سلامت جسمانی سالمند:

پرستار باید علائم حیاتی سالمند مانند فشارخون، قندخون و… را چک کند. از دیگر وظایف او درخصوص سلامت جسمانی سالمند، توجه به مصرف دارو‌ها است.

برای بعضی از سالمندانی که به بیماری‌های مختلف دچار هستند، توسط پزشک دارو‌هایی تجویز می‌شود که مصرف به‌موقع آن‌ها مهم است. به همیت دلیل پرستار باید برنامه دقیق و مناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته، آن‌ها را تهیه و به سالمند بدهد.

برنامه غذایی مناسب:

سالمند برای داشتن سلامت جسمانی، نیاز به برنامه غذایی سالم و مناسب است. پرستار سالمند در منزل باید برای او برنامه غذایی مناسبی در نظر بگیرد و در زمان مناسب به‌او بدهد. مصرف میان‌وعده، مقدار کافی میوه و سبزیجات و مایعات کافی برای سلامت افراد سالخورده مفید است.

رعایت بهداشت فردی و کمک در انجام امور شخصی سالمند هم مانند سایر افراد باید بهداشت شخصی خود را رعایت کند. اما زمانی که توانایی انجام این کار را ندارد، این وظیفه برعهده پرستار خواهد بود. مواردی مثل تعویض لباس، کمک به سالمند جهت استحمام، کوتاه کردن موی او، کوتاه کردن موهای زائد و به‌طور کلی آراسته نگه داشتن ظاهر سالمند از وظایف پرستار خواهد بود.

کمک به او برای رفتن به سرویس بهداشتی

اگر سالمند توانایی رفتن به سرویس بهداشتی دارد، پرستار باید به او در انجام این کار کمک کند. اما درصورتی که برای اجابت مزاج باید از لگن یا پوشک استفاده کند، پرستار باید مراحل نگهداری از سالمند پوشکی و جابجایی لگن را با رعایت اصول بهداشتی انجام دهد. او باید باسالمند به‌گونه ای رفتار کند که عزت نفسش خدشه‌دار نشده و خجالت نکشد.

توجه به سلامت روحی سالمند

از دیگر وظایف پرستار، توجه به وضعیت روحی سالمند است. گاهی سالمند با ابتلا به بیماری‌های متفاوت، درگذشت عزیزانی مثل همسر، برادر، خواهر و … در شرایط بدی قرار گرفته و امید به زندگی در او از دست می‌رود. در این وضعیت پرستار باید به او کمک کند. شرایط حضور سالمند در اجتماع را فراهم سازد و اورا برای انجام کار‌های مورد علاقه‌اش تشویق کند.

آسانیسم، همراه شما و عزیزانتان در مسابقات جام جهانی

اگر تصمیم دارید به انجام کار‌های مورد علاقه‌خود مثل تماشای مسابقات جام جهانی بپریدازید، اما نگران مراقبت از عزیزان سالخورده و کودکان خود هستید، کافی است یک پرستار استفاده کنید. شما می‌توانید پرستار را برای چند روز درهفته یا چند ساعت در هر روز استخدام کنید. بدین ترتیب بدون صرف هزینه اضافی می‌توانید از آسایش و نگهداری امن عزیزانتان آسوده خاطر باشید. برای دریافت خدمات از آسانیسم، کافی است با شماره 02191304433 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *