آموزش سبک زندگی سالم کودکان با پرستار کودک

شما هر روز مهارت‌ها و ارزش‌های خود را مانند نحوه لباس پوشیدن، دوست یابی و دوچرخه سواری را به کودک خود یاد می‌دهید ممکن است متوجه این موضوع نشوید، اما همچنین به فرزندتان می‌آموزید که چگونه در مورد سلامتی خود تصمیم بگیرند. از جمله اینکه چه چیزی بخورد، چگونه فعال بماند و چگونه استرس خود را کنترل کند. 

حفظ سبک زندگی سالم کودکان بسیار اهمیت دارد. آموزش عادات سالم به کودک در سنین پایین به او کمک می‌کند تا وزن مناسبی داشته باشد و از این بابت سالم بماند، از بروز بیماریها جلوگیری کند و احساس بهتری نسبت به خودش داشته باشد.

نقش پرستار کودک در ایجاد سبک زندگی سالم کودکان

هنگامی که کودکان کوچک هستند، والدین و سایر مراقبان وظیفه ایجاد محیطی را دارند که به آنها کمک می‌کند سبک زندگی مفیدی برای سلامتیشان داشته باشند. پرستار کودک با انجام موارد زیر می‌توانید به کودک شما کمک کنید:

  • ایجاد یک الگوی مثبت برای تغذیه سالم کودک و عادات
  • تشویق کودک به خوردن میان وعده‌های سالم و مقوی
  • ایجاد محدودیت مناسب برای تماشای تلوزیون، استفاده از موبایل یا تبلت و بازی‌های کامپیوتری
  • درگیر کودن کودک به انجام فعالیت‌های بدنی سرگرم کننده
  • کمک به کودک برای داشتن تصوير بدني مثبتي از خود
  • کنترل ساعت خواب کودک و جلوگیری از شب بیداری کودکان
  • خودداری از رژیم‌های محدود کننده و شدید لاغری بیش از حد برای کودکان

آموزش سبک زندگی سالم کودکان با پرستار کودک, سبک زندگی سالم کودکان, نقش پرستار کودک در سبک زندگی سالم کودکان, پرستار کودک در منزل تهران, راهکارهای ایجاد سبک زندگی سالم کوکان, نگهداری کودک در منزل, پرستار کودک و سبک زندگی کودک, سبک زندگی کودک

راهکارهای ایجاد سبک زندگی سالم کوکان

برخی از اقدامات ساده‌ای هستند که والدین یا پرستار کودک می‌توانند برای کمک به آنها در ایجاد عادات مثبت زندگی و سبک زندگی سالم در کودکان انجام دهند. تحقیقات نشان داده‌اند که این استراتژی‌ها از بروز بسیاری از بیماریها در بزرگسالی کودک جلوگیری می‌کند همچنین در روند رشد او نقش بسزایی دارد. در ادامه به چند از این موارد می‌پردازیم:

تشویق کودکان به انجام فعالیت های فیزیکی

بچه‌ها حداقل به 60 دقیقه فعالیت بدنی روزانه نیاز دارند. هر روز با بچه‌های خود بازی کنید. فعالیت های خانوادگی را مانند دوچرخه سواری، پیاده روی بعد از شام یا فوتبال در پارک را برنامه ریزی کنید. در صورتی که شاغل هستید و فرصت کافی برای بازی با کودکان ندارید، پرستار کودک در منزل به شما کمک می‌کند تا فرزندتان فعال بماند.

حفظ بهداشت دهان و دندان کودک

آموزش مسواک زدن به کودکان دو بار در روز از سنین پایین به جلوگیری از ایجاد پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک می‌کند. سلامت دهان نیز شامل خوردن غذاهای شیرین کمتر است. به خصوص انتخاب آب به جای نوشابه. بهداشت دهان در رعایت سبک زندگی سالم کودکان تأثیر بسزایی دارد.

حفظ بهداشت دهان و دندان کودک, آموزش مسواک زدن به کودکان, آموزش سبک زندگی سالم کودکان با پرستار کودک, سبک زندگی سالم کودکان, نقش پرستار کودک در سبک زندگی سالم کودکان, پرستار کودک و سبک زندگی کودک, سبک زندگی کودک

کنترل خواب کودک توسط پرستار

متأسفانه امروزه شب بیداری در کودکان رواج پیدا کرده است که اثرات مخربی را در دراز مدت خواهد داشت. باید بدانید که هورمون رشد اواخر شب هنگامی ترشح می‌شود که  کودک در حال خوابیدن باشد و در صورتی که بیدار باشند، این هورمون ترشح نخواهد شد. اطمینان حاصل کنید که کودک شما به اندازه کافی می‌خوابد. خواب کافی می‌تواند سلامت روحی، عاطفی و جسمی کودک را بهبود بخشد. کم خوابیدن ممکن است منجر به ایجاد بسیاری از بیماریها از جمله چاقی شود. خدمات نگهداری کودک در منزل با کنترل خواب او به رشد مفید او کمک خواهد کرد.

تلویزیون ها و بازی های ویدیویی را از اتاق خواب حذف کنید

کودکانی که به اندازه کافی می‌خوابند به احتمال زیاد وزن خوبی دارند و در مدرسه عملکرد بهتری دارند. آكادمی اطفال آمریكا توصیه می‌كند كه تلویزیون در اتاق كودكان نباشد كه باعث كاهش زمان خوابشان نباشد. همین مسئله باعث ترویج عادات خواب و سبک زندگی سالم کودکان شود و پرستار کودک می‎تواند نقش مؤثری در آن داشته باشد.

نقش پرستار کودک در ایجاد تغذیه سالم

شما به عنوان والدین یا پرستار کودک، سهم بزرگی در شکل گیری عادات غذایی و آشامیدنی کودکان دارید. داشتن عادات غذایی سالم از ارکان اصلی سبک زندگی سالم کودکان است. مصرف و عادت به نوشیدنی‌هایی دارای قند اضافی، غذاهایی با چربی اشباع و نمک فراوان عوارض مخربی خواهد گذاشت. پرستار کودک با کنترل رژیم غذایی او به رشدش کمک می‌کند. یک موسسه پرستاری در تهران بنا به نیاز شما پرستاران حرفه‌ای را در مجموعه خود دارد. در ادامه به مهم ترین عادات غذایی سالم که باید در کودکان ایجاد شود می‌پردازیم:

کنترل کاهش مصرف قند خون

یک کودک متوسط 16٪ از کل کالری خود را از قندهای اضافه شده دریافت می‌کند، 10 قاشق چای خوری در روز! قند اضافه شده به چاقی کودکان، ایجاد بیماری‌های مزمن، مشکلات رفتاری و موارد دیگر مرتبط است! باید این عدد را بین 0-5٪ نگه دارید.

تشویق کودک به مصرف میزان کافی پروتئین

بسیاری از کودکان گوشت دوست ندارند و از خوردن آن خودداری می‌کنند. پروتئین برای رشد مغز و بدن کودکان بسیار مهم است و از اهمیت بسیاری برخوردار است. غذاهای دریایی، مرغ، گوشت گاو بدون چربی، تخم مرغ، لبنیات، لوبیا، نخود، آجیل و دانه‌ها همه منابع پروتئینی خوبی هستند که باید در رژیم غذایی کودک گنجانده شود. پرستار کودک با ترفند‌های خود کودک را تشویق به خوردن گوشت می‌کند.

نقش پرستار کودک در ایجاد تغذیه سالم, تغذیه سالم کودک و نقش پرستار درمنزل, آموزش سبک زندگی سالم کودکان با پرستار کودک, سبک زندگی سالم کودکان, نقش پرستار کودک در سبک زندگی سالم کودکان, پرستار کودک و سبک زندگی کودک, سبک زندگی کودک

غذاها را منع نکنید و از غذا به عنوان پاداش استفاده نکنید

منع غذاها فقط میل کودک به آن غذا را افزایش می‌دهد. به جای نه گفتن به غذای مورد علاقه کودک، اندازه آن را محدود کنید. برای رفتارهای خوب یا اجازه دادن به فرزندتان برای برای بازی با دوستانشان از جوایز غیر غذایی استفاده کنید.

ایجاد رنگین کمان میوه ها و سبزیجات برای کودکان

بیشتر کودکان بالای 4 سال حداقل به 1 فنجان میوه و 1 تا 2 فنجان سبزیجات در روز نیاز دارند. پرستار کودک در منزل تهران او را تشویق به خوردن میوه‌ها و سبزیجات آبدار، ترد و خوشمزه را در هر وعده غذایی و میان وعده می‌کند. بعضی از بچه‌ها از سبزیجات با طعم تلخ یا قوی بدشان نمی‌آید، بنابراین با سرو کلم بروکلی یا گل کلم بخارپز که به فواید فراوانی دارد به حفظ سبک زندگی سالم کودکان کمک کنید.

چگونه سبک زندگی سالم کودکان را ایجاد کنیم؟

برای کودکان خود الگو خوبی باشید. بدانید به عنوان والدین یا پرستار کودک بر ایجاد سبک زندگی سالم کودکان نیز تأثیر دارید. نیازی نیست که در هر فعالیتی متخصص باشید. عادت به فعال بودن باعث سبک زندگی سالم کودکان می‌شود. فقط بلند شوید، حرکت کنید و به کودکان نشان دهید که فعالیت داشتن چقدر سرگرم کننده است. ممکن است آنها هم دوست داشته باشند. می‌توانید به جای تماشای تلویزیون، بازی ویدئویی یا گشت و گذار در اینترنت، با پیاده روی یا دوچرخه سواری . فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت ببرید و بتوانید با هم انجام دهید.

ایجاد سبک زندگی سالم برای کودکان, تغذیه کودکان, خواب منظم کودکان, آموزش سبک زندگی سالم کودکان با پرستار کودک, سبک زندگی سالم کودکان, نقش پرستار کودک در سبک زندگی سالم کودکان

در مورد سبک زندگی سالم کودکان با آنها صحبت کنید. همانطور که در مورد چگونگی بهبود سلامت خود بیشتر می‌دانید، وقت بگذارید و با فرزندان خود در مورد فواید خوردن غذای سالم یا فعالیت بدنی خاص به آنها کمک کنید. به عنوان مثال، هنگام پیاده روی، فرزندان خود را با خود بیاورید و اجازه دهید مسیر را انتخاب کنند. به کودک خود بگویید که چگونه پیاده روی به او کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشد و همین راهی سرگرم کننده برای گذراندن وقت با هم است.

همان طور که گفتیم سبک زندگی سالم کودکان شامل مجموعه افداماتی است که می‌توان آنها را به کودک آموزش داد تا برایش تبدیل به عادت شود. امروزه به دلیل مشغله‌های فراوان والدین از یاد سبک زندگی سالم کودکان غافل می‌شوند. همین امر باعث ایجاد مشکلات متعددی در بزرگسالی آنها می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع پرستار کودک در منزل تهران می‌تواند در هنگام روز و نبود والدین عادات سالمی را در کودک ایجاد کند. برای اطلاع از قیمت پرستار کودک با آسانیسم تماس بگیرید. کارشناسان ما به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *