زندگیتو ضدویروس کن

زندگی همه ما در مقایسه با گذشته وارونه شده است. دلیل آن هم بیماری کرونا و شیوع همگانی آن می باشد. اما مسئله مهم تر، ترس و اضطراب ناشی از این ویروس است که به اختلالات و سردرگمی های بیشتر دامن می زند. از این رو، اگر سطح استرس شما هم در این دوران بیش از پیش شده، مطمئن باشید که هیجانات فعلی شما یک پاسخ طبیعی به این رخداد است. اخذ مجوزات متعدد واکسن های مختلف تصویری تقریبا واضح از آینده را به همه نشان می دهد. با این حال، هنوز هم زمان مشخصی برای رسیدن به آن آینده مورد انتظار پیش بینی نشده است. به همین دلیل، احتیاط و مراقبت های لازم هنوز جزء جدایی ناپذیر زندگی های ما هستند. در صورت نیاز خود را قرنطینه کنید. اگر هم مشکوک به این ویروس هستید تست کرونا در منزل برای حفظ سلامتی شما و اطرافیانتان فراهم شده است. البته همواره پیشگیری بهتر از درمان است. مراقبت های الزامی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری چیست؟

9 نکته ای که مانع ابتلا به بیماری کرونا می شود

افزایش روزانه تعداد مبتلایان نشان از جدی بودن این بیماری دارد. اما با این حال، اضطراب بیش از حد موجب غافل شدن از خود می گردد. شما می توانید با رعایت چندین نکته نه تنها از بروز بیماری کرونا جلوگیری کنید، بلکه سطح انرژی جسمانی و روانی خود را نیز بالا نگه دارید. برای مثال:

فعال باشید

تاثیر مثبت ورزش کردن و فعالیت داشتن در جسم و روان بر هیچکس پوشیده نیست. اگرچه همه گیری کرونا مانع رفتن به باشگاه ها و استفاده از چنین امکاناتی شده، اما به لطف اپلیکیشن ها و سایت های متنوعی چون یوتیوب، دیگر سدی برای یک ورزش حرفه ای در خانه وجود ندارد. مثلا، کانال یوتیوبی Yoga with Adrienne یک صفحه مفید، کاربردی و دوست داشتنی در زمینه یوگا است. جلسات این کانال بین 5 دقیقه تا 1 ساعت متغیر است. شما نیز میتوانید متناسب با برنامه ریزی روزانه خود با مناسب ترین جلسه ورزش کنید. اپلیکیشن Nike Training Club مانند اپلیکیشن FitOn علاوه بر جلسات ورزشی رایگان، برنامه غذایی سالم و مقوی را در اختیار شما قرار می دهند. بیماری کرونا, corona test, مدیتیشن, ریلکسیشن

ریلکسیشن یا مدیتیشن کنید

هنگامی که سطح اضطراب بالا می رود، سرعت تفکر نیز به همراه آن بیشتر می شود. تنها 10 دقیقه ریلکسیشن یا مدیتیشن می تواند احساس آرامش را در شما بالا آورد. اگر در این زمینه آگاهی ندارید، اپلیکیشن هایی چون Insight Timer و Smiling Mind به صورت رایگان این سرویس را به شما ارائه می دهند.

با دوستان خود صحبت کنید

اگر چه بیماری کرونا و محدودیت های آن ملاقات های حضوری را منع کرده، اما این امر دلیلی بر قطع ارتباط با عزیزانمان نمی شود. گفتگوهای نوشتاری، صوتی یا تصویری می توانند جایگزین ملاقات های گذشته شوند. امکاناتی که اپلیکیشن های بسیاری از جمله WhatsApp، Messanger، FaceTime، Skype و … در دسترس کاربران خود قرار می دهند.

کمی از اخبار فاصله بگیرید

اخبار و شبکه های اجتماعی همه اطلاعات و خبرهای جدید مربوط به این ویروس را پوشش می دهند. بدون شک مطلع بودن از وضعیت محلی و جهانی کمک کننده خواهد بود، اما سعی در محدود سازی آن ها کنید. به عبارت دیگر، تعداد دفعات بررسی اخبار جدید را به طور چشمگیری کاهش دهید. همچنین تنها از یک منبع خبری معتبر اطلاعات دریافت کنید. این امر در کاهش میزان استرس مفید است. نکاتی که در بالا عنوان شد روحیه و انرژی را در سطح بسیار مناسبی قرار می دهند. به همین دلیل مقابله بدن با ویروس را بیش از پیش ساده تر می سازد. اما در صورتی که مجبور به ترک خانه در این موقعیت شدید، چه نکاتی موثرند؟

ماسک بزنید

مطالعات مشخص کرده که ماسک زدن مانع شیوع هرچه سریعتر بیماری کرونا می شود. از این رو، استفاده از آن در بسیاری از کشورها ضروری اعلام شده است. با این حال، اطلاعات غلط و شایعه های بسیاری مبنی بر عدم کارآمدی آن به میان آمده که در حال گسترش نیز می باشد. پزشکان و متخصصین حوزه بهداشت و درمان در تلاش اند تا با این باورهای اشتباه مبارزه و مردم را به زدن ماسک ترغیب کنند. شما نیز اگر به دنبال اطلاعات بیشتر و دقیق تر راجع به این موضوع هستید، وبسایت های معتبر را بررسی نمایید. این کار مانع انتقال بیشتر شایعات خواهد شد. ماسک بزنید, رعایت فاصله اجتماعی, بیماری کرونا, کوید19, تست کرونا

فاصله اجتماعی را رعایت کنید

طبق تحقیقات، فاصله گذاری اجتماعی حیاتی ترین فاکتور در جلوگیری از شیوع این ویروس است. مطابق با توصیه متخصصین حوزه درمان رعایت فاصله حداقل 1.5 متری، پوشیدن ماسک و شست و شوی دست ها اثر به سزایی در حفظ سلامتی افراد دارد. ولی یک سوال اساسی در این مورد؛ در چه موقعیت هایی رعایت این اصول مهم تر از همیشه می گردد؟ در محیط های کوچک و بسته رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک تبدیل به یک امر ضروری می شود. با کمتر شدن ابعاد محیط، اهمیت رعایت این اصول نیز بیشتر خواهد شد. رعایت فاصله اجتماعی, شستن دست ها, بیماری کرونا, ویروس کرونا, کوید 19, Corona test

مرتبا دستانتان را بشویید

توصیه ای ساده اما موثر! شستن دستان فاکتوری اساسی در عدم ابتلا به بیماری کرونا است. زیرا تماس دست با چشم، دهان و بینی امری تقریبا اجتناب ناپذیر است.

کمتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار بگیرید

بروز بیماری در افراد متفاوت از یکدیگر است. درحالیکه برخی از مبتلایان کمترین علائم را نشان می دهند، وضعیت عده ای دیگر بسیار وخیم گزارش می شود. از این رو در برگزاری مهمانی یا دورهمی ها محدودیت هایی توسط دولت ها اعمال شد. بعضی از افراد ممکن است بدون نشان دادن هیچ علامتی، ناقل باشند و این ویروس را به دیگران منتقل کنند. دلیل وجود سرویس معاینه دکتر در منزل نیز همین امر است. اینکه بدون خارج شدن از محل، بیماری تشخیص داده شود.

بدانید چه زمانی برای تست کرونا آماده هستید

سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت مردم را تشویق به انجام تست توسط هر ارگان معتبری می کند. این کار باعث کاهش مدت زمان انتظار و شیوع بیشتر ویروس می گردد. به خصوص اگر علائم را دارید یا اخیرا با افراد مشکوک یا مبتلا ملاقات داشته اید. البته در این شرایط مراجعه به مراکز درمانی احتمال ابتلا را افزایش می دهد. به همین علت با انجام تست کرونا در منزل نه تنها سلامتیتان را حفظ، بلکه از دیگران نیز مراقبت می کنید. تست کرونا, Corona test, کرونا ویروس, بیماری کرونا

از کرونا نترسید

حتما دقت کرده اید که با ورود به هر فروشگاه یا مرکز بزرگی، دمای بدنتان چک می شود. اگر چه تب یکی از علامت های ابتلا به این بیماری کرونا است، اما طبق دستورالعمل های جدید منتشر شده توسط سازمان های بهداشتی معتبر این مورد نیز چندان کارساز نخواهد بود. زیرا بسیاری از افراد می توانند ناقل باشند؛ بدون اینکه علائمی را از خود بروز دهند. این همه گیری ثابت کرد در بسیاری از اتفاقات زندگی کار چندانی از دست ما ساخته نیست؛ خواه استرس داشته باشیم، خواه نداشته باشیم. ترسیدن از ویروس جز تضعیف روحیه و سطح انرژی فایده دیگری نخواهد داشت. تنها امری که از دستمان ساخته است رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و اهمیت دادن به سلامتی خود و اطرافیانمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *