آزمایش خون کرونا

آیا علائم ویروس کرونا را دارید یا به تازگی با فردی که به این بیماری مبتلا بوده در ارتباط بوده اید و مایلید بدانید آیا خود به آن مبتلا شده اید یا خیر؟ به علت شیوع کووید- 19 و سرعت بالای انتقال این بیماری تا حد ممکن از حضور در آزمایشگاه ها یا مراکز درمانی پرهیز می کنید ولی این بار واقعا می خواهید بدانید ناقل هستید یا نه، با سرویس آزمایش خون کرونا در منزل تمام نگرانی های تان برطرف خواهد شد.

چه زمانی آزمایش خون کرونا بدهیم؟

آزمایش خون با نام های دیگری چون آزمایش آنتی بادی و سرولوژی نیز شناخته می شود و زمانی کاربرد خواهد داشت که بخواهیم متوجه شویم فرد تا به حال به این ویروس مبتلا شده است یا خیر. در حقیقت، آنتی بادی ها پروتئین هایی هستند که پس از آلوده شدن، بدن خود برای مبارزه با ویروس تولید می کند. مدت زمان ایجاد آن نیز در هر فردی متفاوت خواهد بود؛ اما به صورت خلاصه پس از تشکیل آن، میتوان برای پیشگیری از شیوع ویروس و جلوگیری از ابتلای دیگران به آن، با استفاده از سرویس آزمایش در منزل بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز درمانی متوجه این امر شد.

چه زمانی آزمایش خون کرونا بدهیم, آزمایش سرولوژی, هزینه تست کرونا در منزل

اگر آزمایش سرولوژی مشخص کرد آنتی بادی در بدن ما وجود دارد، آیا باز هم به ویروس کرونا مبتلا می شویم؟

تا به امروز، گزارش های بسیاری منتشر شده اند مبنی بر اینکه برخی با وجود آنتی بادی در بدن شان باز هم به این ویروس مبتلا شده اند. به همین منظور، سازمان بهداشت جهانی با کمک چندین دانشمند و متخصص سعی در جمع آوری اطلاعات در زمینه دقت آزمایش خون کرونا و درک بهتر علت ابتلای دوباره افراد است.

تست کرونا چه زمانی نتیجه دقیقی خواهد داشت؟

به صورت کلی، علائم ویروس 5 تا 6 روز پس از مواجهه با یک فرد مبتلا یا بروز علائم در خود فرد نشان داده خواهد شد. البته دوره کمون یا نهفتگی ویروس ممکن است تا 14 روز نیز به طول بیانجامد. لازم به ذکر است علائم در همه یکسان نیست و ممکن است فرد بدون داشتن نشانه های اذیت کننده ای به ویروس مبتلا شده باشد.

به همین منظور توصیه می شود حدالمقدور پس از بروز علائم یا داشتن ارتباط با یک فرد آلوده، خود را در خانه قرنطینه کرده و با حضور کارشناس یا پزشک در منزل، تست کرونا بدهید.

همچنین آنتی بادی زمانی در بدن تشکیل می شود که ویروس ها در بدن متسقر شده باشند؛ پس 3 هفته پس از ابتلا زمان مناسبی برای انجام تست سرولوژی است.
علائم ویروس کرونا عبارتند از:

  • تب بالا
  • سرفه خشک
  • تنگی نفس
  • گلودرد
  • از دست دادن حس بویایی
  • سردرد
  • دردهای عضلانی
  • خستگی
  • آبریزش بینی
  • اسهال
  • حالت تهوع

نحوه انجام آزمایش خون کرونا در منزل به چه شکل است؟

آزمایش خون کرونا یا همان سرولوژی وابسته به نمونه خون بدن شما است. به همین منظور، پزشک یا کارشناس آزمایشگاه با نمونه گیری از بدن شما و انجام تست های متفاوت روی آن، متوجه خواهند شد آنتی بادی در بدن شما ساخته شده است یا خیر.

اگر هم تست کرونا در منزل انجام شود، مراحل عنوان شده در خانه بیمار صورت خواهد گرفت؛ یعنی کارشناس پس از گرفتن نمونه (خون) از بدن شما، آن را به آزمایشگاه برده و پس از بدست آمدن نتیجه تست، جواب برای شما فرستاده خواهد شد.

نحوه انجام آزمایش خون کرونا, علائم ویروس کرونا, دقت آزمایش خون کرونا

اگر آزمایش سرولوژی اطلاعاتی از وضعیت فعلی فرد نمی دهد، پس نتیجه آن چه زمانی کارساز خواهد بود؟

آزمایش سرولوژی در واقع تقریبا حکم بررسی پاسخ بدن فرد به ویروس کرونا را دارد و اطلاعاتی از ابتلای فرد در آن لحظه نمی دهد. از این رو، پزشکان برای تشخیص دقیق تر، از تست های دیگر مانند تست PCR  به عنوان مکمل استفاده می نمایند. دیگر کاربردهای نتیجه آن به خصوص در مقیاس های جهانی عبارتند از:

  • میزان ابتلا در میان جمعیت های متفاوت
  • ارزیابی علائم؛ اینکه افراد بیماری را با علائم خفیف یا اصلا بدون علامت پشت سر گذاشته اند
  • نسبت عفونت های خطرناک و کشنده در میان افراد مبتلا
  • میزان افرادی که در آینده از بروز این بیماری در امان اند

مزایای انجام آزمایش در منزل چیست؟

مهم ترین مزیت انجام آزمایش خون کرونا در منزل، در امان ماندن خود و دیگران است. پس از بروز علائم، تقریبا از ابتلا به این ویروس اطمینان داریم. با حضور در اجتماع، نه تنها جان افراد دیگر را به خطر انداخته ایم، بلکه تعداد ویروس ها را در بدن خود بیشتر و حال خود را نامساعدتر کرده ایم.

از طرف دیگر، استراحت یکی از مراحل بازیابی بهبودی است. اگر بخواهید برای انجام تست به بیرون از منزل مراجعه کنید، علاوه بر اینکه باید در صف های انتظار معطل شوید، زمان و انرژی خود را در راه رسیدن به آزمایشگاه نیز هدر داده اید. زمانی که می توانست برای استراحت شما صرف شود.

هزینه تست کرونا در منزل چقدر است؟

شاید تصور کنید هزینه انجام تست کرونا در منزل بسیار بالاتر است؛ زیرا بالاخره کارشناس به همراه اقلام موردنیاز به محل می آید. درحالیکه این گونه نیست. با مراجعه حضوری شما علاوه بر اینکه باید هزینه تست و رفت و آمد به محل را بپردازید، زمان خود را صرف رسیدن به آزمایشگاه کرده و از استراحت خود زده اید؛ بنابراین نه تنها به لحاظ مالی، بلکه معنوی نیز هزینه کرده اید.

ولی با انجام آزمایش خون کرونا در منزل، شما تنها هزینه تست و رفت و آمد کارشناس را می پردازید. با یک حساب و کتاب ساده متوجه مقرون به صرفه بودن این روش خواهید شد. البته هزینه رابطه مستقیمی با مسافت میان آزمایشگاه و خانه بیمار خواهد داشت؛ اما در دورترین مکان نیز، باز هزینه ها بسیار معقول تر است.

برای انجام آزمایش خون کرونا در منزل به کجا مراجعه کنیم؟

پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم به عنوان یکی از معتبرترین مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، با کمک آزمایشگاه ها و کارشناسان مجرب، آماده سرویس دهی در این زمینه است. برای ثبت درخواست این سرویس کافی است وارد وبسایت آسانیسم شده و با کلیک بر روی سرویس موردنظر، فرم مربوطه را که در صفحه نمایش داده می شود پر کنید. پس از آن، کارشناسان ما در اسرع وقت برای انجام هماهنگی های بیشتر با شما تماس خواهند گرفت. همچنین می توانید با مرکز به شماره تلفن 02191304433 تماس گرفته و سرویس آزمایش خون کرونا در منزل را درخواست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *