کی باید پرستار کودک را عوض کنیم؟

این روزها به دلیل مشغله کاری خانواده‌ها و به وجود آمدن مشکلات اقتصادی زیاد آن‌ها مجبورند پرستار کودک را مسئول نگهداری از فرزندانشان کنند تا بتوانند در بیرون از منزل به کارهای خود برسند. اما در برخی زمان‌ها پرستار ممکن است باعث درگیری بیشتر و اذیت شدن شما و کودک‌تان شود. در این مواقع بهترین گزینه تغییر پرستار کودک خود است.

عوض کردن پرستار کودک

در این مقاله تهیه شده توسط شرکت خدمات پرستاری آسانیسم با هم به بررسی شرایطی می‌پردازیم که در آن نیاز به تعویض پرستار کودک است، به شما توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید، اما به یاد داشته باشید که اگر این موارد را مشاهده کردید، قبل از اینکه کاملاً مطمئن شوید یا به پرستار یادآوری کنید آنها را تغییر ندهید.

برخی از والدین برای کاهش نگرانی از ابزارهای ویژه ای برای نظارت بر عملکرد پرستار استفاده می‌کنند، اما معمولاً می‌توانید بدون استفاده از این ابزارها متوجه شوید که پرستار برای کودک شما مؤثر است یا ناکارآمد، بنابراین بهتر است احتیاط کنید. اکثر والدین در شرایط زیر و به دلایلی تصمیم به تغییر پرستار کودک می‌گیرند.

وظایف پرستار کودک

وقتی کودک وارد دنیای والدین می‌شود، تغییر مثبتی در زندگی آنها ایجاد می‌کند. بسیاری از والدین پس از تولد اولین فرزندشان مدت‌ها درگیر این حس خوب هستند و البته نگران رفع نیازهای فرزند دلبندشان می شوند. پرستاران ما این را به خوبی می‌دانند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا از کودک زیبای شما به گونه ای مراقبت کنند که گویی مال خودشان است تا شما بدون دغدغه‌های معمول احساس مادری و پدر شدن را تجربه کنید.

  • مسئولیت‌پذیر
  • دقیق و منظم
  • مرتب و باحوصله
  • حساس و محتاط
  • متعهد و وفادار
  • همراه و یاور

بنر پرستار کودک

علل تعویض پرستار کودک

هر خانواده‌ای بدون شک علت‌های خاص و مشخصی برای تعویض پرستار کودک خود دارد. در ادامه به بررسی چند مورد از علل تعویض پرستار کودک می‌پردازیم:

1- کودک با دیدن پرستار مضطرب و نگران است.

کودک برای آشنایی و سازگاری با پرستار جدید به زمان نیاز دارد. در ابتدا کودک ممکن است گریه کند، بدرفتاری کند یا رفتار پرخاشگرانه از خود نشان دهد. این رفتارهای کودک طبیعی است، اما اگر با گذشت زمان کودک همچنان ترسیده و غمگین است، بهتر است بررسی های لازم را انجام دهید.

پرستار کودک نمی‌تواند جایگزین والدین کودک شود، اما کودک باید با پرستار کودک احساس راحتی کند. شاید پرستار و کودک رابطه صمیمانه ای برقرار نکرده‌اند یا پرستار نتوانسته آسایش و آرامش مورد نیاز کودک را فراهم کند. نگهداری از کودک مانند بسیاری از روابط انسانی نیازمند ارتباط دوستانه است.

چگونه پرستار کودک را عوض کنیم

2- پرستار کودک برای توصیف برنامه روزانه خود مرموز است.

نحوه گذراندن وقت کودک و پرستارش نباید از دید شما پنهان بماند. وقتی به خانه می‌رسید، باید مشتاق شنیدن جزئیات روز فرزندتان باشید. اگر پرستار کودک علاقه‌ای به بیان آن نداشته باشد، می‌تواند نشان دهنده این باشد که پرستار با فرزند شما ارتباط ضعیفی دارد.

3- کودک دچار حوادث قابل اجتناب می‌شود.

پرستار باید کودک را از نزدیک زیر نظر داشته باشد و همیشه بداند که کودک چه می‌کند تا در هر لحظه حادثه ای رخ ندهد. اگر کودک شما آسیب دیده باشد، می‌تواند نشانه این باشد که پرستار کودک شما را در حین بازی بدون مراقبت رها کرده است.

4- تعویض پرستار کودک در صورت نادیده گرفتن درخواست‌های شما

شما دو نفر با هم برای نگهداری از کودک کار می‌کنید، بنابراین پرستار کودک نباید وانمود کند که بهتر از شما پرستاری می‌کند و بهتر از والدین به نیازهای کودک شناخت دارد.

5- پرستار کودک از شیوه فرزند پروری شما انتقاد می‌کند.

پرستار کودک باید در تربیت کودک از شما حمایت کند و شما هم نسبت به پیشنهادهای سازنده او مشتاق باشید. اما اگر متوجه شدید که در مورد اصول اولیه مربوط به کودک مانند غذا، خواب و ایمنی موافق نظرات شما نیست، این رابطه طولانی نخواهد بود و به زودی زود بهتر است او را عوض کنید.

6- پرستار کودک اغلب دیرتر از موعد مقرر می‌رسد.

یک پرستار کودک غیرقابل اعتماد که نمی‌توانید روی آن حساب کنید همیشه شما را در بلاتکلیفی رها می‌کند. پرستاری را پیدا کنید که می‌شناسید و به شغل خود متعهد است و به نیازهای شما اهمیت می‌دهد. دیر رسیدن و غیبت‌های غیر موجه می‌تواند نشان دهنده عدم اعتماد دایه در سایر موارد هم باشد.

7- کودک اغلب بد شکل و کثیف به نظر می‌رسد.

طبیعی است که کودک بعد از بازی کثیف شود، اما اگر بعد از شام تا پایان روز دستان کودک کثیف بماند یا وقتی به خانه می رسید مجبور شوید لباس کودک را خودتان عوض کنید، حتماً مشکلی وجود دارد. اگر پرستار نتواند مراقبت‌های اولیه را ارائه دهد، این ممکن است نشانه ای از ناتوانی او در برآوردن نیازهای اولیه کودک باشد.

تعویض پرستار کودک

8- در صورت وجود رفتارهای نامناسب پرستار کودک را عوض کنید.

هرگز کسی را که دزدی می‌کند، دروغ می‌گوید یا سعی می‌کند شما را فریب دهد، تحمل نکنید. شما باید بتوانید به پرستار کودک در مورد شغلش و از همه مهم‌تر نگهداری فرزندتان برای چند ساعت اعتماد کنید.

9- کودک همیشه گرسنه و خسته است.

اگر کودکی طوری غذا بخورد که انگار تمام روز لقمه نخورده است یا آن‌قدر خسته است که نمی‌تواند چشمانش را باز کند، ممکن است یک پرچم قرمز باشد. این مسائل نشان می‌دهد که پرستار ممکن است برنامه خواب و تغذیه خود را به درستی انجام ندهد یا در انجام برخی کارهای روزمره دقت لازم را ندارد.

آیا اخراج پرستار کودک تنها گزینه است؟

به دلیل هر یک از موارد فوق، ممکن است تصمیم بگیرید که پرستار را تغییر دهید. اخراج یک نفر از شغلش برای کسی آسان نیست! و اگر پرستار خوب عمل نمی‌کند و بهترین انتخاب شما نیست، راه حل چیست؟

1- گفتگو کنید

در مورد مشکل با پرستار صحبت کنید، البته نباید کودک در این نوع صحبت‌ها حضور داشته باشد، زیرا باعث اضطراب و خجالت پرستار می‌شود.

2- مراقب باشید

هرگز پرداخت‌های پرستاری را به تعویق نیندازید. بهتر است حساب پرستار را در زمان سررسید پرداخت کنید. امنیت مالی یکی از مواردی است که کارگر به آن نیاز دارد. تعمیرات نهایی باید در زمان اتمام کار انجام شود.

عدم توانایی پرستار کودک

3- صادق و بی‌ریا باشید!

در رفتار خود مرزی بین صمیمیت و جدیت حفظ کنید. در تصمیمات خود قاطع باشید. اگر قاطع نیستید و اجازه می دهید پرستار از قرارداد شما صرف نظر کند، باید خود را برای شرایط سخت آماده کنید.

4- مسئله مورد بحث را پیدا کنید

قبل از انجام هر اقدامی برای تعویض پرستار کودک، بررسی کنید که چرا درست کار نمی‌کند؟ آیا مشکل ممکن است چیزهای کوچک‌تری باشد که بتوانید در مورد آنها صحبت کنید؟ به این فکر کنید که چه چیزی را دوست ندارید یا چه چیزی شما را در او آزار می‌دهد؟ دلیل انجام کار را از پرستار بپرسید و سعی کنید آن را پیدا کنید.

5- فرصتی دیگر به او بدهید و قول بگیرید

تمام کارهایی که پرستار طبق استاندارد یا قرارداد انجام نداده را بنویسید. تاریخ و امضای خود و پرستار را به او نشان دهید و به او بگویید که بعد از یکی دو بار تذکر، اگر به فعالیت‌های اشتباه خود ادامه دهد، نمی‌توانید با او کار کنید.

6- تعیین انتظارات و شرح وظایف پرستار

علاوه بر موضوع ارتباط با پرستار، یادداشت انتظارات نیز مهم است. شرح وظایف مراقبت از کودک باید بین شما نوشته شود، مگر در قرارداد شما با خانه سالمندان این موارد به والدین کودک ابلاغ شده باشد. والدین کودک به جای برقراری کردن ارتباط مؤثر و گفتن انتظارات و حقوق طرفین ممکن است از روی ترس و ناامنی عمل کنند و این اصلاً مناسب نیست.

بنر پرستار کودک

ویژگی رفتار پرستار کودک

1- داشتن برنامه کاری روزانه پرستار کودک

یکی از روش‌هایی که می‌توان برای اندازه‌گیری رفتار مراقب استفاده کرد، دریافت برنامه روزانه از پرستار است. اگر برنامه روزانه نداشته باشد و به شما ندهد، قطعاً مشکلی وجود دارد.

2- به طور اصولی از کودک مراقبت کنید

یکی از کارهایی که ویژگی رفتار پرستار است و هر فردی موظف به انجام آن است، مراقبت از کودک است و باید در همه جا مراقب او بود تا آسیبی به کودک وارد نشود. اگر در زمانی که کودک تحت مراقبت پرستار است آسیبی رخ دهد. متوجه می شویم که او از کودک مراقبت نکرده و او را به حال خود رها کرده است، بنابراین باید فرد دیگری برای نگهداری از کودک انتخاب شود.

جایگزین کردن پرستار کودک

3- اصول تربیت صحیح

در زمان استخدام پرستار کودک در منزل با ویژگی‌های رفتاری یک پرستار کودک باید اصول آموزشی مورد نظر شما، نحوه رشد کودک و… را مطابق سلیقه و معیارهای والدین اجرا کند، پرستار نباید به گونه ای رفتار کند که حس کنید اطلاعات بیشتری در مورد تربیت کودک دارد.

4- دقت و انضباط پرستاری کودک

پرستاران کودک باید برنامه مشخصی داشته باشند و به موقع در محل کار حاضر شوند. از مشخصات یک پرستار مناسب می‌توان داشتن احساس مسئولیت، پایبند بودن به کار و قابل اعتماد بودن را نام برد. یکی از وظایف دیگر او  تمیز کردن و تعویض لباس کودک است، اگر نتواند این مراقبت اولیه را انجام دهد فرد کارآمدی نیست.

5- رعایت اصول اخلاقی توسط پرستار

پرستار باید از همه جهات توجیه شود، داشتن خصوصیات رفتاری نامناسب و به دور از شخصیت یک انسان اصلاً شایستگی نگهداری از کودک را ندارند.

6- به خواب و غذای کودک توجه کنید

کودک باید برای کودک برنامه غذایی و استراحتی داشته باشد، اگر کودک زیاد غذا می‌خورد به این معنی است که پرستار در طول روز به غذای او توجه نکرده و کودک خوابیده در طول روز به اندازه کافی استراحت نکرده اند.

انتخاب یک پرستار ایده آل کار دشواری است، فرد مورد نظری که برای نگهداری از فرزند خود انتخاب می‌کنید باید به بهترین شکل عمل کند. هر فردی که بتواند توجه فرزند و والدین را به خود جلب کند و آنها به او اعتماد کنند، باید به نحو احسن عمل کند تا والدین فرزند خود را به او بسپارند. برای رفع این مشکل مرکز پرستاری آسانیسم شما را در یافتن یک پرستار کودک ایده آل یاری می‌دهد. این مرکز با سابقه چندین ساله این اطمینان را می دهد که شما فردی با تجربه، متعهد و با اخلاق را در اختیار کودک  خود خواهید داشت.

چگونه یک پرستار بچه خوب پیدا کنیم؟

برای استخدام یک پرستار کودک خوب می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

قدم اول

در مورد نیاز به داشتن پرستار برای فرزند خود با همسرتان صحبت کنید.

با او به این توافق برسید که پرستار کودک دقیقاً باید در چه فعالیت‌هایی به شما کمک کند و چه مسئولیت‌هایی بر عهده خواهد داشت.

قدم دوم

تحقیق خود را انجام دهید: تصمیم خود را به دوستان و آشنایان خود بگویید و از آنها بخواهید تجربیات خود را با شما در میان بگذارند. افراد قابل اعتمادی که در نزدیک شما زندگی می‌کنند مهم‌ترین منبع برای معرفی و یافتن یک مرکز پرستار معتبر هستند.

مراکز مراقبت از کودکان را در نزدیکی محل سکونت خود بیابید و شخصاً برای مشاوره به آنها مراجعه کنید یا از خدمات مشاوره تلفنی و آنلاین آنها استفاده نمایید.

به عنوان آخرین راه، می‌توانید درخواست خود را در روزنامه‌ها و یا در برنامه‌های مختلف استخدامی برای استخدام پرستار کودک اعلام کنید، اما در نظر داشته باشید که این روش استخدامی پرستار کودک راه حل قابل اعتماد و مناسبی نیست.

قدم سوم

برای استخدام پرستار کودک مناسب، مصاحبه کنید و درباره فلسفه کاری، علایق، سابقه کاری، مهارت‌های رانندگی، نحوه گذراندن اوقات فراغت و نظراتشان در این زمینه با او صحبت کنید.

سعی کنید مصاحبه را زمانی انجام دهید که کودک نیز در جلسه حضور دارد. به این ترتیب می‌توانید نحوه تعامل کودک با پرستار و توانایی پرستار در همراهی با کودک و برقراری ارتباط او را مشاهده کنید و بعد تصمیم بهتری بگیرید.

قدم چهارم

عملکرد پرستار را در طول یک دوره آزمایشی بسنجید. از پرستار کودک بخواهید که فرزند شما را در جلسه آزمایشی همراهی کند و شما از نزدیک عملکرد او را ارزیابی کنید. اگر این فرد با معیارهای شما مطابقت داشت در نهایت یک قرار ملاقات تعیین کنید و او را استخدام کنید.

رضایت نامه شغلی برای پرستار کودک

پس از پایان کار با یک پرستار حتماً نامه ای به منظور سابقه کاری به او بدهید. این نامه قطعاً به معنای رضایت کامل نیست. در آخر اگر مشکلی با پرستار داشتید ذکر کنید. پرستاری که برای خانواده شما مناسب نیست ممکن است برای خانواده دیگری مناسب باشد. اموال شخصی منزل را در صورت نیاز در حضور او بررسی کنید. وسایلی را که در ابتدای کار به تحویل دادی بهتر است همان لحظه از او بگیرید. پس از پایان همکاری، کلید خانه را از پرستار پس بگیرید. اگر در مواردی خدایی ناکرده مشکلی در رفتار پرستار مشاهده کردید بهتر است قفل را هم عوض کنید.

حقوق پرستار کودک در منزل چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت پرستار کودک در منزل بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. از جمله این عوامل عبارت‌اند از: تعداد فرزندان؛ نیاز به مراقبت ویژه؛ ساعت کاری پرستار؛ وظایف پرستاری و دیگر خدمات هستند که هرکدام روی قیمت تاثیر می‌گذارند.

اما برای پیدا کردن حقوق دقیق برای یک پرستار و کسب اطلاعات لازم باید از طریق مشاوران خدمات پرستاری اقدام کنید.

چگونگی رفتار پرستار کودک با فرزند شما

پرستار کودک باید با حوصله و مهربانی از کودک مراقبت کند و ویژگی‌هایی را داشته باشد که مشخصه رفتار یک مراقب نمونه است. زیرا کودک نیاز به زمان و وقت زیادی دارد تا به مراقبت و شرایط جدید عادت کند. در اولین روزهایی که پرستار استخدام می‌شود، طبیعتاً کودک رفتار پرخاشگرانه و بی قراری از خود نشان می‌دهد، زیرا عادت کردن کودک به پرستار سخت است، اما اگر این رفتار ادامه پیدا کرد، به فرد توصیه می‌کنیم آن چیزی را که شما تعیین کرده اید تغییر دهد.

پرستار کودک باید جای خالی والدین را برای کودک پر کند تا او در غیاب آنها احساس ناراحتی و نگرانی نکند. برای مثال یک پرستار ماهر و کاربلد می‌تواند با انجام کارهای سرگرم کننده فکر کودک را از والدین دور کند و از طریق ذهن و حرکت با او ارتباط نزدیک برقرار کند تا زمانی که کودک آرام شود.

 آسانیسم؛ بهترین پرستار کودک برای تربیت کودک شما

هر یک از موارد فوق ممکن است نشان دهنده عدم کارایی پرستار کودک باشد. اما به خاطر داشته باشید، اگر این موارد را مشاهده کردید، تا زمانی که کاملاً مطمئن نشدید تصمیم عجولانه ای نگیرید. در ابتدا بهتر است به پرستار تذکر دهید. در مورد تعویض پرستار کودک سریع تصمیم نگیرید، زیرا تعویض پرستار کودک می‌تواند به کودک شما آسیب برساند. در چنین مواقعی ابتدا با مرکز خدماتی که از آن جا پرستار را استخدام کرده اید مشورت کنید تا در صورت نیاز متخصص مرکز تذکرات لازم را به پرستار کودک بدهد. والدین باید توجه داشته باشند که برای پرستار کودک باید به مراکزی که مجوز وزارت بهداشت دارند مراجعه کنند و پس از ثبت درخواست با کارشناسان تماس گرفته و سوال های خود را بپرسند.

یکی از مهمترین ارکان انتخاب پرستار در منزل رفتار مناسب با کودک است، بنابراین شایسته است پرستار کودک از یک مرکز مطمئن استخدام شود، یکی از معروف ترین مراکز خدمات پرستاری آسانیسم است. اگر تصمیم به استخدام پرستار کودک برای فرزند خود گرفته اید، توصیه می‌کنم با متخصصین مرکز مشاوره آسانیسم با شماره 02191304433 تماس گرفته و با نازلترین قیمت پرستار کودک در منزل استخدام کنید. برای مراقبت از فرزندتان می‌توانید از خدمات مراقبت در منزل آسانیسم استفاده کنید. تیم حرفه ای ما از فرزند شما مراقبت می‌کند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد.

4 پاسخ

  1. سلام الان بیش از دو سال که برای کودکم یه پرستار دائم گرفتم به نظرتون باید پرستار عوض کنم؟

    1. سلام، پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم، یکی از معتبر ترین سامانه های خدمات پرستاری می باشد، که به صورت تخصصی بر روی ارائه خدمات پرستار کودک در منزل و پرستار سالمند در منزل فعالیت می نماید و با کادری مجرب و تعهد کاری بالا در خدمت رسانی به شما عزیزان حاضر است، اگر به دنبال مشاوره برای استخدام یک پرستار برای کودک یا سالمند خود می‌گردید، با ما تماس بگیرید.

  2. سلام وقت بخیر. ممنون از خدمات خوبتون. من به کمک مطالب سایت شما تونستم جواب بیشتر سوال هام برای انتخاب پرستار برای پدر بزرگم را گرفتم و تصمیم دارم از پرستارهای شما برای ایشون کمک بگیرم.

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از شما که آسانیسم را برای انجام خدمات سالمند خود انتخاب می کنید. همه سعی ما ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان و سالمندان گرامی است. برای استخدام پرستار با شماره درج شده داخل سایت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *