مهارت های ارتباطی پرستار کودک در منزل

امروزه مهارت های ارتباطی پرستار کودک برای والدین از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است. برقراری ارتباط مؤثر با کودک از وظایف پرستار کودک در منزل است. یک پرستار کودک باید بتواند به بهترین نحو با کودک ارتباط بگیرد تا به نیاز‌ها و خواسته‌های او پی ببرد. نوع رفتار با همه کودکان یکسان نیستو باید بر اساس شخصیت و تربیت آنها باشد. پرستار کودک این موارد را درک کرده و بهترین شیوه ارتباطی مناسب را اتخاذ می‌کند.

مراقبان کودک علاوه بر برقراری ارتباط مؤثر با آنها نیازهای اساسی کودکان مانند لباس پوشیدن، تغذیه و نظارت بر زمان بازیشان را کنترل می‌کنند. آنها همچنین برای کودکان و نوجوانان یک محیط گرم و صمیمی را ایجاد می‌کنند تا یادگیری و پرورششان به راحتی امکان پذیر باشد. نگهداری از کودک در منزل را باید افرادی که عاشق کار با کودکان هستند و به طور طبیعی یک نگرش سرگرم کننده و مشتاقانه نسبت به آنها دارند، انجام دهند. در ادامه این مقاله با مهارت های ارتباطی پرستار کودک در منزل بیشتر آشنا می‌شوید.

مهارت های ارتباطی پرستار کودک, نگهداری از کودک در منزل, بازی با کودکان, مراقب کودک, ایجاد ارتباط با کودکان

چرا مهارت های ارتباطی پرستار کودک مهم است؟

نگرانی‌های مربوط به بهداشت رفتاری در بین کودکان بسیار شایع است، اما کمتر از نیمی از والدین  چنین نگرانی‌هایی را به پرستار کودک خود گزارش می‌دهند. حتی هنگامی که والدین این نگرانی‌ها را گزارش می‌کنند، تقریباً 40٪ از این خواسته‌ها هرگز مورد توجه قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل مهارت های ارتباطی پرستار کودک مهم می‌شود. یک پرستار حرفه‌ای باید بداند که چگونه با یک بچه رفتار کند تا به بهترین خدمات مراقبتی را ارائه دهد.

کودکان شخصیت‌های مختلفی دارند. بعضی از آنها درون گرا و ساکت‌اند در حالی که برخی دیگر شخصیتی برون گرا و پر جنب و جوشی دارند. نوع ارتباط بر قرار کردن با یک کودک پرخاشگر یا یک بچه خجالتی متفاوت است. مهارت ارتباطی پرستار کودک باعث می‌شود تا او بر اساس شرایط و نوع رفتار بچه با او ارتباط بگیرد تا بتواند بهترین تأثیر را در روند رشد او داشته باشد.

گوش دادن فعال به کودک، ارائه پاسخ‌های همدلانه، و پرسش‌های به موقع با تاکتیک و باز از مهارت های ارتباطی پرستار کودک است. پرستار بچه در منزل با برنامه ریزی، نظارت و اجرای یک محیط یادگیری ساختاریافته بستری را فراهم می‌کنند که به کودکان خردسال اجازه می‌دهد تا علایق خود را کشف کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است برای کودکان نوپا شعر‌های مختلفی بخوانند و با آنها بازی کنند تا مهارت ‌های اجتماعی رفتاری را به آنها معرفی کنند. آنها به کودکان کم سن کمک می‌کنند تا از طریق شرکت در فعالیت‌های گروهی خلاقیت خود را افزایش دهند.

مهارت های ارتباطی پرستار کودک, اهمیت مهارت های ارتباطی کودکان, نگهداری از کودک در منزل, پرستار بچه در منزل, مراقب کودک, بازی با کودکان, ارتباط با کودکان

مهارت های ارتباطی پرستار کودک برای  نوزادان و کودکان

از زمان تولد به بعد ارتباطات گرم، ملایم و پاسخگو به نوزادان و کودکان کمک می‌کند تا در دنیای خود احساس امنیت و آرامش کنند. همچنین باعث ایجاد و تقویت روابط بین کودکان و والدین و مراقبان آنها می‌شود. برای رشد و توسعه مهارت‌ها، کودکان به حمایت عاطفی، امنیت و روابط قوی احتیاج دارند، بنابراین برقراری ارتباط خوب با کودکان برای رشد آنها و تقویت مهارت‌هایشان ضروری است.

اما والدین شاغل ممکن است فرصت کافی برای حمایت مناسب عاطفی از کودکان خود نداشته باشند و هنگامی که به خانه می‌آیند خسته و بی حوصله باشند. در این زمان آنها می‌توانند از مهارت های ارتباطی پرستار کودک حرفه‌ای بهره گیرند. نگهداری از کودک در منزل، این فرصت را به آنها می‌دهد تا طی روز فردی را در کنار فرزندشان باشد که توجه کافی را به آنها داشته و با برقراری ارتباط مؤثر از نظر عاطفی نوزدان یا کودکشان را حمایت کند.

اهمیت رفتار درست با کودکان, مهارت های ارتباطی پرستار کودک, ارتباط پرستار کودک با بچه, پرستار بچه در منزل, مراقب کودک, پرستار کودک در منزل

مهارت ‌های ارتباطی پرستار کودک شامل چه مواردی می‌شود؟

  • در هنگام برقراری ارتباط با کودک توجه کاملی به او داشته باشد.
  • کودک را تشویق کند تا درمورد آنچه احساس و فکر می‌کند با شما صحبت کند.
  • گوش دادن و پاسخگویی به همه احساسات کودک و نه فقط چیزهای خوب، بلکه عصبانیت، خجالت، غم و ترس.
  • با تمرکز بر زبان بدن و لحن و همچنین استفاده از کلمات، درک کند که کودک شما سعی دارد چه چیزی را بیان کند.
  • در طول روز بازی‌های مختلفی با کودک انجام دهد تا با او ارتباط نزدیکی داشته باشد.
  • در صورتی که کودک خجالتی و ساکت است سعی کند که با درست کردن غذای مورد علاقه‌اش و انجام بازی‌هایی که دوست دارد با او ارتباط بگیرید.

چطور با فرزندم ارتباط بهتری داشته باشم؟

هنگامی که شما در حال توسعه ارتباط خوب با فرزند خود هستید، استخدام پرستار کودک در منزل به کودک شما کمک می‌کند تا ارتباط مؤثری بین شما و کودکتان شکل بگیرد و فرزندتان را برای برقراری ارتباط با شما تشویق می‌کند. در طول روز که شما سرگرم کارهایتان هستید، مهارت های ارتباطی پرستار کودک خوب به شما کمک می‌کند تا نیاز‌ها و خواسته‌های کودکتان را شناسایی کرده و به درستی شما به انتقال داده شود. پرشتار کودک می‌داند که شما برای افکار و احساسات کودک خود ارزش قائل هستید به همین دلیل در رابطه با ترس‌ها و کمبود‌های عاطفی فرزندتان با شما صحبت خواهد کرد. در ادامه به راهکار‌هایی که باعث ارتباط قوی‌تر بین شما و کودکتان می‌شود، می‌پردازیم:

  • زمانی را برای صحبت و گوش دادن به حرف‌های کودکتان اختصاص دهید. وعده‌های غذایی خانوادگی می‎تواند زمان مناسبی برای انجام این کار باشد.
  • هنگامی که شما و فرزندتان در حال برقراری ارتباط هستید، تلفن‌ها، رایانه‌ها و تلویزیون‌ها را خاموش کنید. این نشان می‌دهد که کاملاً روی تعامل یا مکالمه با کودکتان متمرکز هستید.
  • هنگام گذراندن وقت با فرزندانتان در مورد مسائل روزمره صحبت کنید. اگر شما و فرزندتان عادت به برقراری ارتباط زیاد دارید، همین ویژگی در هنگام بروز مشکلات بزرگ، صحبت کردن و به دنبال آن حل مشکل را راحت می‌کند.
  • در مورد انواع احساسات، از جمله عصبانیت، شادی، ناامیدی، ترس و اضطراب با کودک خود صحبت کنید. شما باید علت بروز هر کدام از این احساسات را برای او  توضیخ دهید. در این صورت کودک به راحتی می‌تواند ترس‌ها و نگرانی‌هایش را با شما در میان بگذارد.
  • از تماس‌‌های لمسی غافل نشوید. کودکتان رادر آغوش بگیرید و او را ببوسید. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس کودک می‌شود.
  • کودک خود را در مکالماتتان درگیر کنید. این کار حس ارزشمند بودن به او می‌دهد.

فواید ایجاد ارتباط خوب با کودکان, مهارت های ارتباطی پرستار کودک, نگهداری از کودک در منزل, پرستار بچه در منزل, مراقب کودک

مهارت های ارتباطی پرستار کودک چه کمکی به شما می‌کند؟

این مهارت ‌ها به شما کمک می‌کند تا در زمان نبودتان، پرستار هنگام نگهداری از کودک در منزل یک ارتباط گرم و صمیمی با فرزندتان ایجاد کند. در این صورت شما مطمئن می‌شوید که فردی حرفه‌ای و دلسوز از فرزندتان مراقبت می‌کند. رضایت کودکتان، رضایت شماست. در ادامه به تأثیرات مثبتی که مهارت های ارتباطی پرستار کودک دارد می‌پردازیم:

  • هم به خانواده و هم به مراقب کودک کمک می‌کند تا در یک روز خاص از نیازهای نوزاد و کودک نوپا مطلع شوند.
  • هنگامی که ارتباطات مثبت و سالم در حال مدل سازی است، نوزادان و کودکان نوپا مهارت ‌هایی را می‌آموزند که به آنها در رشد اجتماعی خود کمک خواهد کرد.
  • نوزادان و کودکان نوپا وقتی می‌بینند اعضای خانواده‌شان به مراقب کودک اعتماد دارد و با آنها ارتباط برقرار می‌کند می‌توانند با پرستاران خود روابط سالم و گرمی برقرار کنند.
  • به کمک مهارت های ارتباطی پرستار کودک با توجه به منافع و نیازهای رشد و نمو نوزادان و کودکان نوپا به طور موثر تری کار کند.
  • ارتباط بین اعضای خانواده و پرستار کودک تأثیر مهمی در ایجاد یک محیط آرام و دارای پتانسیل بالای یادگیری با کیفیت بالا برای کودک است.

هدف ما این است که مراقبتی با کیفیت و برای رفع نیاز‌هایتان ارائه دهیم. در صورت نیاز به خدمات نگهداری از کودک در منزل، آسانیسم مشتاقانه منتظر تماس شما است تا راهنمایی‌های لازم را در این زمینه انتقال دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *