درمان در منزل

درمان در منزل به این معنی است که تیم درمانی از شما در خانه مراقبت می کند. این تیم متشکل از پزشکان، پرستاران و مددکاران اجتماعی است که خدماتی از جمله ویزیت پزشک در منزل به شما ارائه می دهند. این خدمات به افراد دارای نیاز های ویژه، مثل سالمندان کمک زیادی می کند.

چه کسانی می توانند از خدمات درمان در منزل استفاده کنند؟

شما در هر صورتی می توانید خواستار دریافت خدمات درمانی در منزل باشید. معمولا افراد به دلایل زیر خواستار دریافت این خدمات می شوند.

  • با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از رفتن به مراکز پزشکی واهمه دارند. در این شرایط شما می توانید به راحتی، خدمات درمانی مثل تزریق سرم در منزل را دریافت کنید. تصمیمی عاقلانه است که حتی در صورت مبتلا شدن به این بیماری در خانه درمان شوید.
  • برخی از افراد، در رفت و آمد مشکل دارند (به عنوان مثال، پس از اقامت در بیمارستان یا تصادف).
  • بیشتر افراد مبتلا به بیماری صعب العلاج نیاز به مراقبت و حمایت عاطفی دارند.
  • سالمندان: عموما راه رفتن و جابه جایی برای آنها مشکل است و برخی از آنها دچار الزایمر هستند که می تواند خطرناک باشد.

خدمات درمان در منزل, انواع درمان در منزل, هزینه درمان در منزل, درمان در منزل

چگونه خدمات درمانی خوبی پیدا کنیم؟

قبل از تماس با شرکت مورد نظر، لیستی از نیاز های درمانی و همچنین انتظارات خود در مورد نحوه تامین این نیاز ها، تهیه کنید.

هنگامی که با ارائه دهندگان خدمات مراقبت در منزل تماس می گیرید، دریابید که آنها چه نوع کمکی را ارائه می دهند و آیا نیازهای خاص شما را برآورده می کنند.

سوالات را قبل از صحبت با شرکت ارائه دهنده خدمات درمانی، آماده کنید.

نظرات و تجربیات دیگران در مورد خدمات آن شرکت را بپرسید.

هزینه درمان در منزل به چه صورت است؟

هزینه های درمان در خانه به شرایط شما و همچنین خدمات مورد نیازتان، بستگی دارد. در بسیاری از مواقع شما در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد.

هزینه های حمل و نقل و اقامت در بیمارستان حذف می شوند. همچنین هزینه های ویزیت پزشک و خدمات درمانی در خانه برابر و یا کمتر از بیمارستان است.

انواع مختلف درمان در منزل

دامنه خدمات بهداشتی و درمانی که بیمار می تواند در خانه دریافت کند بی حد و حصر است. بسته به شرایط هر بیمار، او می تواند مراقبت های پرستاری تا خدمات پزشکی ویژه، مانند تزریق خون در منزل را دریافت کند. خدمات مراقبت در منزل می تواند شامل موارد زیر باشد:

ویزیت پزشک در منزل

شما می توانید پزشک را برای تشخیص و درمان بیماری هایتان در منزل خود ملاقات کنید. افراد سالمند بیشتر از دیگران نیازمند دریافت این خدمات هستند.

درمان در منزل, مراقبت های پرستاری و درمان, هزینه درمان در منزل, مزایای درمان در منزل

مراقبت های پرستاری

رایج ترین شکل مراقبت های بهداشتی در منزل، بسته به نیازهای فرد، پرستاری است. با مشورت با پزشک، یک پرستار، برنامه مراقبت از شما را تنظیم می کند. مراقبت های پرستاری ممکن است شامل پانسمان زخم، درمان وریدی، تجویز دارو، نظارت بر سلامت عمومی بیمار، کنترل درد، تزریق سرم در منزل و سایر مراقبت های بهداشتی باشد.

فیزیوتراپی و گفتاردرمانی

برخی از بیماران ممکن است برای یادگیری نحوه انجام وظایف روزمره یا بهبود گفتار خود پس از بیماری یا آسیب، به کمک نیاز داشته باشند. یک فیزیوتراپیست می تواند برنامه مراقبت را برای کمک به بیمار، در بازیابی یا تقویت استفاده از عضلات و مفاصل تهیه کند. یک متخصص کاردرمانی می تواند به بیمار مبتلا به ناتوانی های جسمی، رشدی، اجتماعی یا عاطفی کمک کند تا یاد بگیرد که چگونه کارهای روزمره مانند غذا خوردن، استحمام، لباس پوشیدن را انجام دهد. یک گفتاردرمانگر به بیمار مبتلا به اختلال گفتاری کمک می کند توانایی برقراری ارتباط را بدست آورد.

فیزیوتراپیست ها به شما کمک می کنند تا دوباره از ماهیچه های ضعیف استفاده کنید. آنها همچنین با شما همکاری می کنند تا حرکات مفاصل را بهبود بخشید و یاد بگیریید که از هر وسیله ای برای فعالیت های روزمره استفاده کنید.

دستیاران بهداشت خانه

دستیاران بهداشت در خانه می توانند بیمار را در مورد نیازهای اساسی شخصی خود مانند بلند شدن از رختخواب، راه رفتن، استحمام و لباس پوشیدن کمک کنند. برخی از دستیاران، آموزش های ویژه ای را برای کمک به مراقبت های تخصصی تر، تحت نظارت یک پرستار دیده اند.

پشتیبانی تغذیه ای

متخصصان تغذیه می توانند برای ارزیابی های رژیم غذایی و راهنمایی برای حمایت از برنامه درمانی به منزل بیمار مراجعه کنند.

تصویربرداری آزمایشگاهی و اشعه ایکس

آزمایشات خاص مانند آزمایش خون و ادرار را می توان به راحتی در خانه بیمار انجام داد. علاوه بر این، دستگاه های اشعه ایکس قابل حمل، به تکنسین های آزمایشگاهی امکان انجام این سرویس در خانه را می دهند.

کار درمانی

یک متخصص کاردرمانی می تواند در زمینه مشکلاتی که شما را از انجام کارهای روزمره باز می دارد، به شما کمک کند. به کارهایی که می توانید انجام دهید توجه می کند و سپس روش های انجام کارهای روزمره مانند غذا خوردن، استحمام، لباس پوشیدن و کارهای روزمره را به شما آموزش می دهد. اگر به تجهیزات خاصی نیاز دارید، استفاده از آنها به شما آموزش داده می شود. با کمک درمانگر می توانید یاد بگیرید که کارهای بیشتری را به تنهایی انجام دهید.

مزایای درمان در منزل, خدمات درمانی, با در مان در منزل پس اندار کنید

مزایای درمان در منزل

نیاز به انتظار و نشستن در اتاق انتظار نیست

یکی از بدترین قسمت های مراجعه به مطب دکتر نشستن در اتاق انتظار است. اگر فرزندی دارید نگران این می شوید که بیماری جدیدی از بقیه افراد منتظر بگیرد. با آمدن کرونا این خطر چند برابر شده است و توصیه می شود تا حد امکان به مراکز درمانی مراجعه نشود. شما می توانید درمان ها و مراقبت های مختلفی، حتی در صورت نیاز خدماتی مثل تزریق خون در منزل را دریافت کنید.

خدمات درمانی را به راحتی دریافت می کنید

اگر احساس ناراحتی می کنید یا فرزند مریضی دارید، یکی از آخرین کارهایی که می خواهید انجام دهید، رفتن به مطب دکتر است. هنگامی که با ارائه دهندگان

خدمات درمانی تماس می گیرید، کودک یا بیمار شما می تواند تا رسیدن پزشک یا پرستار، راحت استراحت کند.

این خدمات به افراد مسن که توانایی رانندگی و جابه جایی را ندارند بسیار کمک می کند.

با درمان در منزل پس انداز کنید

با دریافت خدمات درمان در منزل، در هزینه های خود از جمله هزینه های حمل و نقل و اقامت در بیمارستان صرفه جویی کنید. اگر بیمه باشید این هزینه ها کمتر نیز خواهد شد. هزینه های درمانی کمتر یا هم تراز با بیمارستان ها است.

در هر زمانی در دسترس هستند

شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید به خدمات درمانی دسترسی داشته باشید. اگر حال مریض شما بد شد یا نیاز فوری به کمک داشتید. به جای نگرانی در مورد اینکه کجا بروید، به راحتی می توانید پزشک و پرستار را در منزل ملاقات کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *