مراقب بیمار در منزل

همه ما می‌خواهیم تا زمانی که ممکن است زندگی مستقلی در خانه خود داشته باشیم. چه در حال بهبودی پس از یک بیماری یا جراحی باشیم، چه برای مدت طولانی به مراقبت نیاز داشته باشیم. امروزه سرویس مراقب بیمار در منزل یک جایگزین رایج بجای ماندن در بیمارستان یا خانه سالمندان است. مراقبت در منزل به این معنی است که شما یا عزیزانتان در محیط آشنای خانه خود مراقبت های لازم را دریافت خواهید کرد. این مراقبت می تواند چند ساعت در روز باشد یا در حالت شدیدتر به صورت شبانه روزی باشد.

با استخدام مراقب بیمار در منزل نه تنها به دور از هر گونه آشفتگی در محیطی آشنا می مانید، بلکه از نظر هزینه نیز برای شما مقرون به صرفه‌تر است.

چه موقع بیمار به مراقب نیاز دارد؟

نیاز به مراقب بیمار در منزل می تواند موقتی یا مداوم باشد. ممکن است شما یا عزیزتان پس از آسیب دیدگی یا بهبودی پس از جراحی به مراقب به صورت موقت نیاز داشته باشید؛ اما اگر عزیزتان دارای نیازهای ویژه‌ای باشد، به عنوان مثال توانایی‌های شناختی او در اثر بیماری آلزایمر، زوال عقل، تومورهای مغزی یا سکته مغزی مختل شده باشد، یا توانایی‌های جسمی خود را بر اثر بیماری ام اس و سایر بیماری‌های مزمن از دست داده باشد، در این شرایط به استخدام مراقب بیمار در منزل به صورت مداوم نیاز خواهید داشت.

مراقب به بیماران کمک می‌کند تا بهتر شوند، به سطحی از استقلال برسند و تا حد امکان خودکفا شوند. برای کسانی که مشکلات سلامتی طولانی مدت دارند، هدف حفظ بالاترین سطح توانایی و یادگیری زندگی با یک بیماری یا ناتوانی است.

بنابراین اگر به هر دلیلی نمی‌توانید خودتان مراقبت های لازم را به بیمارتان ارائه دهید، استفاده از خدمات نگهداری بیمار در منزل بهترین راه حل برای شما و عزیزتان است.

مراقب بیمار در منزل

وظایف مراقب بیمار در منزل چیست؟

پرستار بیمار در منزل خدمات ارزشمندی را برای کسانی که نیاز به مراقبت و توجه پزشکی دارند ارائه می دهد. همانطور که قبلا هم گفتیم مراقب بیمار در خانه به افراد دارای معلولیت، آسیب‌های کوتاه‌مدت و مزمن، بیماری‌های کوتاه‌مدت و مزمن و همچنین افرادی که پس از عمل‌های جراحی در خانه بهبود می ‌یابند، کمک می ‌کند.

با توجه به ماهیت مسئولیت مراقب مریض، آنها اغلب بر نیازهای مراقبت‌ های بهداشتی بیماران‌شان نظارت می کنند تا مطمئن شوند که بیمار از دستورات پزشک خود پیروی می کند. به این ترتیب، وظایف مختلفی وجود دارد که مراقب بیمار در منزل انجام می دهد، از جمله:

  • ایجاد فضای امن و آرام برای بیمار
  • تعویض سوند و پانسمان زخم
  • انجام تزریقات در صورت نیاز
  • ماساژ بیمار و پیشگیری از زخم بستر
  • کنترل دمای بدن، فشار خون و علائم حیاتی بیمار
  • همکاری با پزشک بیمار
  • توجه به مصرف داروهای تجویز شده
  • توجه به برنامه غذایی بیمار
  • آموزش تغذیه مناسب به بیمار
  • کمک به بیمار در تهیه غذا
  • گرفتن علائم حیاتی بیمار و ثبت آن‌ها
  • جمع آوری نمونه برای آزمایش
  • کمک به بیمار و همراهی او برای ویزیت پزشک، خرید و سایر امور
  • گذراندن وقت با بیمار برای فعالیت های مختلف مانند رفتن به پارک، مطالعه، صحبت کردن یا بازی کردن
  • کمک به بیمار در انجام تمرینات ورزشی
  • ارائه مراقبت های شخصی اولیه، مانند حمام کردن، لباس پوشیدن و نظافت
  • انجام وظایف سبک خانه داری
  • کمک به بیمار در انتقال از تخت خواب به ویلچر و بالعکس
  • کمک به بیمار در شستن لباس

مراقب بیمار در خانه

مزایای استفاده از سرویس مراقب بیمار در خانه چیست؟

دیدن عزیزی که با یک بیماری دست و پنجه نرم می‌کند برای همه ما سخت است و دوست داریم بهترین‌های دنیا را به آن‌ها بدهیم چراکه سزاوار زندگی راحت و بدون دردی هستند؛ اما موقعیت‌هایی وجود دارند که ما آن‌طور که می‌خواهیم نمی‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و حس عذاب وجدان همه وجود ما را در بر می‌گیرد. در چنین شرایطی بهترین راه حل استخدام مراقب بیمار در منزل است. در ادامه برخی از مزایای سرویس مراقب بیمار در خانه را بیان می کنیم:

  • به حفظ استقلال بیمارتان کمک می کنید.
  •  بیمارتان در محیطی آشنا و آرام سریع تر و راحت تر بهبود پیدا می کند.
  • بیمارتان را از سایر بیماری های واگیر موجود در مراکز درمانی در امان نگه می دارید.
  •  خیالتان از امنیت و آسایش بیمارتان راحت است در نتیجه با آرامش به سایر مسائل کاری و شخصی خود می رسید.
  • بیماری هایی چون قند خون، فشار خون و … در بیمارتان به طور منظم توسط مراقب کنترل می شود.
  • مراجعه به مراکز درمانی و آزمایشگاه ها به مقدار چشمگیری کاهش پیدا می کند.

اما اگر بیماری دارید که در بیمارستان بستری است و شما نمی‌توانید به دلیل مسائل کاری یا شخصی عزیزتان را در بیمارستان همراهی کنید می‌توانید از سرویس همراه بیمار در بیمارستان بهره‌مند شوید.

مراقب کودک بیمار در منزل

نقش پرستار در مراقبت از کودک بیمار

اگر کودک بیماری دارید که به دلیل  مشغله های کاری یا نداشتن مهارت نمی‌توانید مراقبت های لازم را به او ارائه دهید، می‌توانید از سرویس پرستار کودک در منزل استفاده کنید. پرستار کودک علاوه بر مراقبت های پزشکی از جمله توجه به مصرف صحیح دارو و انجام تزیقات لازم خدمات دیگری از جمله حمام، تعویض لباس، تهیه وعده‌های غذایی، بازی و سرگرم کردن کودک، کمک به انجام تکالیف، تعویض پوشک و تنظیم ساعت خواب کودک را نیز ارائه میدهد. بنابراین بدون هیچ نگرانی با استخدام پرستار کودک، محیطی شاد و آرام برای کودک بیمارتان فراهم کنید.

نقش پرستار در مراقبت از سالمند بیمار

مراقبت از سالمند بیمار بسیار سخت است و این شرایط می‌تواند با شاغل بودن شما یا نداشتن مهارت در زمینه بیماری سالمندتان سخت‌تر شود. در چنین شرایطی می‌توانید از سرویس پرستار سالمند بیمار در منزل استفاده کنید. پرستار سالمند علاوه بر مراقبت های پزشکی ازجمله توجه به مصرف صحیح و به موقع دارو، تعویض پانسمان و انجام تزریقات، خدمات متنوع دیگری ازجمله حمام، تعویض لباس، هم‌صحبتی با سالمند و … را نیز ارائه می‌دهد. اگر سالمند شما به دلیل ناتوانی جسمی دائما باید در رختخواب باشد، پرستار سالمند با چرخش مکرر و تغییر موقعیت به موقع سالمندتان، از بروز زخم بستر جلوگیری می کند.

آسانیسم؛ پلتفرم خدمات پرستاری در منزل

همانطور که متوجه شدید، استخدام مراقب بیمار در منزل نه تنها برای شما، بلکه برای عزیز بیمارتان نیز بسیار مفید است؛ اما آیا می‌توان از هر جایی اقدام به استخدام مراقب بیمار در منزل کرد؟

قطعا پاسخ شما به این سوال خیر است. چرا که پرستار فردی است که ساعات زیادی از شبانه روز را در کنار بیمارتان می‌گذراند، بنابراین باید با دقت ارزیابی شود تا بتوانید عزیزتان را با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی به او بسپارید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از جایی پرستار را استخدام کنید که روی عملکرد آنها نظارت وجود داشته باشد.

انتخاب مراقب بیمار در منزل از طریق پلتفرم خدمات نگهداری بیمار در منزل آسانیسم به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین و باتجربه‌ترین افراد در این زمینه را استخدام کنید. در واقع، مجموعه آسانیسم با هدف ارائه سرویس های پرستاری در منزل بنا شده است. شکی نیست که انتخاب پرستار توسط این پلتفرم اقدامی کاملا هوشمندانه است.

بنابراین بدون هیچ نگرانی مراقبت از عزیز بیمارتان را به ما بسپارید. شما می‌توانید با تکمیل فرم ثبت سفارش موجود در سایت درخواست خود را ثبت نمایید. علاوه بر آن، می‌توانید با استفاده از شماره تلفن 02191304433 نسبت به درخواست مراقب بیمار در منزل اقدام نمایید. پس از ثبت درخواست شما، کارشناسان ما با توجه به نیازتان سرویس‌دهی خواهند داشت.

امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد مراقب بیمار در منزل در اختیارتان قرار داده باشد. در صورتی که سوال یا نظری در رابطه با این موضوع دارید از بخش نظرات پایین صفحه، با ما درمیان بگذارید.

6 پاسخ

  1. خاله ام هیچ فرزندی نداره و قرار بره عمل کیسه صفری کنه. ما هم که هیچ کدوم مرخصی نداریم. می تونیم از مرکز شما درخواست پرستاری برای همراه بیمار خودمون داشته باشیم؟

    1. بله حتما. لطفا با شمارهای درج شده توی سایت تماس بگیرید تا بیشتر راهنمایی کنند.

  2. ممنون از سایت عالیتون. خدمات مراقبت از سالمند در خانه واقعاً مراقبت را آسان تر می کند.

    1. مراقبت از سالمندان یک تلاش حرفه ای است و در دسترس بودن پرستاران سالمند می تواند کیفیت زندگی خانواده ها را تا حد زیادی بهبود بخشد.

  3. خدمات خوبی ارائه می دید دستتون درد نکنه پرستار بیمار دلسوز و خوب که بتونه از مریض به خوبی مراقبت کنه، راحت پیدا نمیشه.

    1. خیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید و نظر پر انرژیتون رو برای ما گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *