بهترین مرکز پرستاری سالمند

این روزها با تغییر سبک زندگی و تبدیل شدن به زندگی ماشینی و شهری، گرفتاری‌های روزمره بیشتر شده و خانواده‌ها با محدودیت‌ها و نگرانی‌های بیشتری نسبت به قبل برای استخدام پرستار و انتخاب بهترین مراکز پرستاری در تهران مواجه هستند. اما از آنجایی که در امر نگهداری از سالمندان مشکلات زیادی وجود دارد، بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند به خوبی از عهده این وظیفه برآیند. در بسیاری از موارد هم گزینش یک فرد قابل اعتماد برای نگهداری از سالمندان غیرممکن است.

با توجه به سختی و مشکلاتی که در زندگی امروزه همه ما درگیر آن هستیم، بسیاری از اعضای خانواده مجبورند برای رفع نیازهای روزانه خود بیرون از خانه کار کنند. اما در این زمان چه کسی باید مراقب عزیزان و سالمندان آن‌ها باشد؟

یافتن یک فرد قابل اعتماد که همه نیازهای سالمندان را بداند و بتواند به بهترین شکل از آنها مراقبت کند، کار دشواری است. زیرا کاری که این روزها برای بزرگسالان باید انجام دهید، مانند کودکان است و آنها به یک پرستار سالمند دلسوز نیاز دارند. کسی که سال‌ها این حرفه را انجام داده و به کار خود علاقه دارد. بدون شک چنین پرستاری را فقط از یک مرکز پرستاری معتبر می‌توان استخدام کرد.

لیست بهترین مراکز خدمات پرستاری سالمند در منزل

سالمندی یکی از مهم ترین بخش‌های زندگی هر فرد است. در این دوران، اگر قصد دارید به سالمندان اطراف خود مانند اعضای خانواده یا دوستان کمک کنید، مطمئناً با چالش‌های زیادی روبرو خواهید شد.

اگر می‌خواهید خودتان این کار ارزشمند را انجام دهید، قطعاً باید با تعدادی از اصول و نحوه برخورد با سالمندان آشنا شوید و آنها را در رفتار خود به کار ببرید. اما اگر به دلیل مشغله کاری یا مسائل دیگر به دنبال پرستار سالمند در منزل یا محیط های مرتبط با سالمندان هستید، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید تا بهترین پرستار را برای عزیزان خود انتخاب کنید.

سبک زندگی امروزی به دلیل مشکلات کاری با مشکلات عدیده‌ای همراه است و اکثر اعضای خانواده برای رفع نیازهای زندگی مجبورند بیرون از خانه کار کنند. اما در این شرایط یافتن یک فرد قابل اعتماد که همه نیازهای سالمندان را بداند و به کار خود مسلط باشد کار دشواری است.

تنها راه حل مراجعه به بهترین مراکز پرستاری در تهران و استخدام افرادی است که سال‌ها در زمینه پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند و به این کار علاقه مند هستند. در ادامه شما را با ده مرکز معتبر برای انتخاب مرکز مراقبت از سالمندتان آشنا میکنیم که دارای سابقه بسیاری در خدمات پرستاری سالمند در منزل نیز هستند:

  • خدمات پرستاری آسانیسم

مرکز خدمات پرستاری آسانیسم یکی از معدود شرکت خدمات پرستاری در تهران است که می‌تواند به شهرهای اطراف تهران هم خدمات ارائه دهد. این سازمان به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان و مراجعین است.

تمام موسسات زير مجموعه آسانيسم، در راستای ارتقای سطح سلامت، رفاه و سلامت شهروندان محترم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز کار دریافت کرده و تحت نظارت وزارت بهداشت فعالیت خود را انجام می‌دهند.

پرستار سالمند در منزل

پرستاران و مراقبین این گروه کاملاً حرفه‌ای و قابل اعتماد هستند و خدمات درمانی، پرستاری و توانبخشی را برای کودکان، سالمندان و بیماران به صورت کاملاً تخصصی ارائه می‌دهند. در این مجموعه بالغ بر هزار مورد در زمینه‌های مراقبت و پرستاری در منزل وجود دارد.

هدف این گروه جذب کارکنان مجرب در زمان کوتاه و ارائه خدمات عالی به منظور جلب اعتماد مشتریان است.

  • خدمات پرستاری ارسطو

مرکز دیگری که از سالمندان و بیماران مراقبت می‌کند، مرکز پرستاری ارسطو است. این مرکز در سال ۱۳۹۷ با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مرکز کلیه خدمات پزشکی اعم از ویزیت پزشک در منزل، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و … در منزل انجام می‌شود. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با این مرکز تماس بگیرید و از این امکانات استفاده کنید. مرکز پرستاری ارسطو علاوه بر این تجهیزات، تجهیزات پزشکی مانند دستگاه اکسیژن ساز را نیز به صورت روزانه یا ساعتی با قیمت مناسب اجاره می‌دهد.

  • مرکز تک زنگ سلامت

گروه تک زنگ سلامت در زمینه مراقبت از سالمندان و کودکان فعالیت می‌کند. اعزام یک پرستار سالمند با تجربه کار را برای شما آسان تر کرده است. این مجموعه مملو از مشتریان راضی است و تمامی پرستاران مرکز تک زنگ سلامت از اعضای فعال و مورد اعتماد هستند. در ضمن برای کسب رضایت بیشتر، مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه در نظر گرفته شده است.

کلیه خدمات به صورت تمام وقت، پاره وقت، ساعتی، شبانه روزی و با رعایت آخرین متدهای بین‌المللی با حفظ آرامش و امنیت خانواده و نگهداری از سالمندان در منزل و یا نگهداری است.

  • مؤسسه پرستار در منزل طپش

مؤسسه طپش نزدیک به 20 سال است که خدمات مراقبت و نگهداری در منزل را ارائه می‌کند. این مجموعه دارای کد ثبتی و شناسنامه ملی قابل درخواست در سایت دادگستری و دارای سه پایگاه در شرق، مرکز و غرب تهران و دارای 4 استاندارد بین المللی ایزو برای کنترل کیفیت و جلب رضایت مشتری است.

یکی از راه های مؤثر مؤسسه طپش برای کنترل نیروهای اعزامی خود ارسال پیامک به مشتریان جهت اطلاع رسانی از عملکرد پرستاران است. این امر باعث می‌شود که کیفیت خدمات این مرکز بسیار بالا باشد. همچنین جهت کسب رضایت خانواده محترم می‌تواند بهترین قیمت را برای خدمات در نظر گرفته و در اسرع وقت آماده پاسخگویی به مشتریان است.

  • مرکز خدمات پرستاری در منزل عاطفه

مرکز خدمات پرستاری در منزل عاطفه دارای 20 سال سابقه در ارائه خدمات پرستاری و مراقبت از سالمندان است. این مجموعه علاوه بر خدمات بی نظیر برای سالمندان، اقدامات مؤثری در زمینه مراقبت از کودک و بیمار و سایر خدمات درمانی در منزل هم ارائه می‌کند.

مرکز مراقبت سالمندان عاطفه دارای مجوز از وزارت بهداشت و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

  • مرکز خدمات سالمندان و پرستاری زیمد (عصای دست سالمندان)

زیمد یک بنیاد آموزشی و خدمات جامع برای سالمندان و خانواده‌های آنها است. دلیل انتخاب نام زیمد این است که سالمندان برای داشتن یک زندگی خوب نیاز به حمایت دارند. آن‌ها معتقدند که دوران پیری باید یکی از بهترین مراحل زندگی هر فردی باشد. اما کیفیت زندگی در دوران پیری به نگرش افراد بستگی دارد. هدف گروه زیمد همراهی با افرادی است که امروز به فکر مراقبت از سالمندان هستند.

پرستاری از سالمند در منزل

  • مرکز پرستاری ناجی

یکی از معتبرترین مراکز در زمینه مراقبت از بیمار و کودک مرکز پرستاری ناجی است که با 20 سال سابقه خوب در این زمینه فعالیت خود را در سال 1397 با اخذ مجوز رسمی از وزارت بهداشت آغاز کرد.

این مجموعه سعی دارد مشکلات بسیاری از خانواده‌ها را به دلیل کار و زندگی ماشینی امروزه به وجود آمده حل کند. تمامی کارکنان مرکز پرستاری ناجی در زمینه نگهداری از سالمندان، بیماران و کودکان مجرب و آگاه هستند. در واقع همه اعضای تیم بر اساس مهارت، تجربه و شخصیت خود در هنگام استخدام ارزیابی و تأیید می‌شوند.

به طور کلی مرکز پرستاری ناجی برای اهدافی مانند اشتغال‌زایی برای افراد مستعد در زمینه پرستاری، کاهش هزینه خانواده ها در مراقبت از سالمندان، ایجاد فرصت های شغلی برای پرستاران، توانمندسازی اعضای جامعه، افزایش تعهد به آگاهی و آموزش، افزایش شکوفایی جامعه و … تأسیس شد.

این مجموعه نظارت و پشتیبانی خود را در همه ساعات شبانه روز ارائه می‌دهد و دارای یک شماره تلفن اختصاصی برای شماره گیری سریع و آسان است. آنها همچنین برای تجربه بهتر شما مشاوره پزشکی رایگان در اختیارتان می‌گذارند.

  • مرکز شبانه روزی سلامت اول

مرکز بهداشت و درمان 24 ساعته سلامت اول در سال 1390 با هدف ارائه خدمات مراقبت و پرستاری سالمند در منزل تأسیس شد. این مرکز دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان، در منطقه 2 تهران است.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات پرستار سالمند از این مجموعه می‌توانید در همه ساعات شبانه‌روز و در کمترین زمان ممکن، با بالاترین کیفیت و بهینه ترین قیمت درخواست خود را ثبت کنید. برای راحتی کار شما شماره چهار رقمی 1527 به صورت 24 ساعته در تمامی روزهای هفته از جمله روزهای تعطیل آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.

  • مرکز زندگی برتر

مرکز زندگی بهتر با اخذ مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان تا امروز توانسته متعهد به انجام وظایف محوله به عنوان خدمات مراقبت در منزل از سالمندان شما مهمترین اصل کاری فعالیت خود را آغاز کند.

این مجموعه به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگو بوده و دارای کادری متشکل از پرستاران متعهد، امدادگران و مراقبین آموزش دیده است. این مرکز برای ارجاع متخصصین ضمانت‌های قانونی و نظارت و پشتیبانی 24 ساعته را برای اطمینان بیشتر خانواده ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌های بسیار مناسب خدمات بسیاری را برای زندگی بهتر سالمند خود در کمترین زمان دریافت کنید.

  • مرکز مراقبت های بالینی در منزل مهرآوران

مرکز مراقبت‌های بالینی در منزل مهرآوران با مجوز رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و به صورت 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل برای مراقبت و پرستاری سالمندان، کودکان و بیماران در دسترس است.

این مرکز در زمینه‌های کاردرمانی و ماساژ در منزل، پرستاری و مراقبت از سالمندان و بیماران، اعزام آمبولانس به محل حادثه، درمان زخم بستر، درمان بیماران دیابتی و… به شما عزیزان خدمات‌رسانی می‌کند.

ویژگی های بهترین مرکز پرستاری

اکثر افرادی که سعی می‌کنند از خدمات پزشکی و پرستاری برای عزیزان خود استفاده کنند با این سؤال روبرو هستند که چگونه بهترین پرستار سالمند در منزل را انتخاب کنیم؟

  • ارزیابی مرکز پرستاری در حین معاینه و مشاوره پزشکی

اگر به وظایف و کارهای یک پرستار سالمند آگاهی داشته باشید، به راحتی می‌توانید در حین ویزیت پرستاران و پزشکان آن مرکز را زیر نظر گرفته و مورد ارزیابی قرار دهید. در مورد بعدی اگر فردی با آن مرکز و پرستاران آشنایی دارد بهتر است با او مشورت کنید. بدون شک صحبت با این افراد می‌تواند در تصمیم گیری شما بسیار مهم و مؤثر باشند.

  • برقراری ارتباط مؤثر

توانایی برقراری ارتباط مؤثر و تمرکز صبورانه این افراد باعث می‌شود تا افراد به راحتی نگرانی‌های خود را با عزیزانشان در میان بگذارند، در واقع یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب پرستار برای نگهداری از سالمندان در منزل تهران وجود افرادی است که می‌توانند روابط خوبی با سالمند شما برقرار کنند.

تجربه و تخصص پزشکان و پرستاران نقش مهمی در روند بهبود و مراقبت از سالمندان خواهد داشت. به همین دلیل قبل از انتخاب مرکز پرستاری بهتر است به تجربه و تخصص آن مؤسسه و پرستاران و پزشکان آن توجه شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید سوابق آنها را نیز ارزیابی کنید.

  • آشنایی با تکنیک های نوین در پزشکی

با پیشرفت علم و فناوری، شناخت روش‌های نوین و به روز پزشکی بسیار مهم است و استفاده از این روش‌ها به درمان افراد و مراقبت از آنها بدون آسیب و اشتباه کمک زیادی می‌کند.

  • هزینه مراقبت و آموزش در منزل

هزینه مراقبت و نگهداری سالمند در منزل بسته به شرایط هر فرد متفاوت است. زیرا هزینه مراقبت در منزل حدود 40 درصد کمتر از هزینه خانه سالمندان خواهد بود.

وظایف ما در برابر سالمند

جوانان باید اهمیت احترام به سالمندان را بیاموزند و برای شنیدن سخنان آن‌ها وقت بگذارند. اعضای خانواده می‌توانند برای انجام این کار و مراقبت از سالمندان از یک پرستار سالمند کمک بگیرند. پرستار سالمند علاوه بر مراقبت از سالمند و انجام کارهای او می‌تواند نقش مؤثری در سلامت روانی سالمندان هم ایفا کند.

باید به خاطر داشت که سالمندان از نظر روحی ضعیف هستند و کوچکترین چیزی می‌تواند آنها را آزار دهد. بسیاری از افراد مسن در اثر بی توجهی احساس ناراحتی می‌کنند. متأسفانه، این احساسات در افراد سالمند بسیار شایع است. باید به خاطر داشت که سالمندان دانش و اطلاعاتی برای انتقال به نسل‌های آینده دارند. حتی اگر این اطلاعات مربوط به زندگی و رویدادهای تاریخی آنها باشد.

بنابراین پرستار سالمند علاوه بر احترام و مراقبت از سالمندان، باید همواره به حرف‌های آن‌ها با دقت گوش دهد و به آنها توجه کند. با انجام این عمل ساده، یک پرستار سالمند می‌تواند تأثیر مثبت زیادی بر روحیه سالمندان داشته باشد، به خصوص اگر سالمندان از بیماری خاصی (مانند آلزایمر) رنج می‌برند.

یکی دیگر از وظایف ما در برابر سالمند گذراندن وقت با او است، زیرا صحبت با سالمند برای روحیه‌اش بسیار مفید بوده و خاطرات فراموش نشدنی بسیاری را برای ما رقم می‌زند، کیفیت زندگی او را بهبود می‌بخشد و توانایی او را در به خاطر سپردن خاطراتش افزایش می‌دهد.

بزرگترها فرزندان خود را با احترام متقابل تربیت می‌کنند و زندگی آنها بر اساس ارزش‌های اخلاقی (مانند شرافت و صداقت و …) استوار است. به همین دلیل احترام به آنها در سنین بالا بسیار مهم است و کمی بی احتیاطی پرستار سالمند در این امر می‌تواند آن‌ها را دچار مشکل کند.

خدمات پرستاری سالمند در منزل

چه زمانی به پرستار سالمند نیاز داریم؟

بزرگترین دلیلی که افراد برای مراقبت از والدین خود یک پرستار استخدام می‌کنند، این است که بسیاری از آن‌ها به دلیل مشغله کاری زمان کافی برای مراقبت از سالمندان در خانه ندارند.

اگر سالمندی دارای بیماری‌های خاص، تغییرات جسمی، مشکل در راه رفتن، فراموشی، ناتوانی در انجام کارهای شخصی و… باشد و نمی‌تواند مصرف صحیح دارو را مدیریت کند بدون تردید به کمک و حمایت پرستاری دلسوز و مهربان که در این زمینه مهارت و تخصص دارد، نیاز پیدا می‌کند.

گاهی اوقات شرایط برخی از افراد مسن بیشتر ضروری است، به عنوان مثال کسانی که به دلیل بیماری نیاز به تزریق و سایر درمان‌های پزشکی دارند، نیاز به حضور پرستار در منزل دارند. زیرا اگر در این زمینه مهارت ندارید نباید خودتان این کار را انجام دهید و لازم است سالمندان خود را برای تزریقات و درمان های جزئی به مراکز درمانی ببرید. این کار علاوه بر اتلاف وقت، به دلیل شرایط محیطی و یا حتی جسمی فرد سالمند می‌تواند برای شما و عزیزانتان سخت باشد.

جنبه مهم دیگر این است که قطعاً سالمندان در خانه آرامش بیشتری دارند و این آسایش و آرامش را در خانه سالمندان یا مراکز درمانی پیدا نمی‌کنند. پس استخدام پرستار برای سالمندان بهترین راه است چرا که با این کار می‌توانید در خانه آرامش را به سالمندان بدهید و نیازهای آنها را به راحتی برطرف کنید.

وظایف پرستار سالمند در منزل

پرستاران مراقبت از سالمندان در منزل کسانی هستند که همه ساعات روز وظیفه نگهداری از سالمندان را بر عهده دارند. برخی از این پرستاران خدمات تخصصی ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از سالمندان تنها می‌توانند مراقبت کنند. اگر بخواهیم به شرح وظایف پرستار سالمند در منزل بپردازیم باید به این موارد اشاره کنیم:

  • توجه به سلامت جسمانی سالمندان:

با افزایش سن افراد با مشکلاتی مواجه می‌شوند، بنابراین پرستاران باید آن‌ها را به انجام حرکات ورزشی تشویق کنند. زیرا بدون ورزش، قدرت بدنی سالمندان هر روز کاهش می‌یابد.

  • مراقبت های بهداشتی برای سالمندان:

مسواک زدن، کوتاه کردن مو و ناخن، بردن سالمندان به دستشویی و شستن لباس ها وظیفه افرادی است که از سالمندان مراقبت می‌کنند.

  • دارو دادن به سالمند:

نکته مهمی که با سلامت سالمندان ارتباط مستقیم دارد مصرف به موقع دارو است؛ بنابراین پرستاران باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

  • رسیدگی به سلامت روحی و روانی:

پرستار باید سالمند را به خواندن روزنامه، کتاب تشویق کند. در برخی از موارد بهتر است با اجازه خانواده او را به خرید و پارک ببرد تا با دیدن دوستانش روحیه او تازه شود.

  • تغذیه مناسب برای سالمندان:

ایجاد یک برنامه غذایی سالم و مغذی یکی از مهمترین وظایف پرستار سالمند در منزل است.

  • انجام امور منزل:

اگر در زمان استخدام در قرارداد قید شود انجام کارهای خانه نیز یکی از وظایف پرستار است، کارهایی مانند شستن ظروف، خرید، آشپزی و تمیز کردن خانه را هم باید انجام دهد.

پذیرش و مراقبت در منزل وظیفه بسیار مهمی است و هر کسی که این مسئولیت را بر عهده بگیرد باید به درستی انجام دهد.

4 پاسخ

    1. دوست عزیز شما دو راه برای این کار می توانید انجام بدهید. راه غیر حضوری تکمیل فرم داخل سایت است که بعد از تکمیل کارشناسان ما با شما تماس میگیرند. راه دوم با مرکز آسانیسم تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید.

    1. برای اطلاع از لیست قیمت می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. همکاران ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *