چگونه یک پرستار کودک خوب باشم؟

مراقبت از کودک پیچیده تر از آن است که بسیاری از مردم فکر می کنند. ویژگی های بسیاری وجود دارد که یک پرستار کودک خوب باید داشته باشد. خوشبختانه بسیاری از این ویژگی ها مواردی هستند که می توانید با گذشت زمان آن ها را یاد بگیرید. در زیر به آنها اشاره می کنیم.

مسئول و قابل اعتماد باشید

هر پدر و مادری یک پرستار کودک قابل اعتماد می خواهد. شما نیز می خواهید که والدین بتوانند به شما اعتماد کنند و از اینکه می توانید از فرزندان آن ها به خوبی مراقبت کنید، اطمینان داشته باشند. سعی کنید دانش خود را درباره مراقبت از کودکان افزایش دهید. بهترین راه، خواندن کتاب های خوب و متنوع است.

یک پرستار کودک با مسئولیت پذیری هم به کودکان و هم به والدین احساس امنیت می دهد.

قابل اعتماد بودن و مسئولیت پذیری از ویژگی های یک پرستار کودک خوب است که تقریباً بیش از هر چیز دیگری مهم است. بچه ها ممکن است شما را دوست داشته باشند، اما اگر شما همیشه دیر برسید، دیگر قابل اعتماد نخواهید بود.والدین باید بتوانند به شما اعتماد کنند. شما باید انواع فعالیت های بی خطر برای کودکان را بدانید و بتوانید خطرات احتمالی را در صورت بروز آسیب، شناسایی کنید. یک پرستار کودک مسئولیت پذیر به بچه ها اجازه نمی دهداز شاخه های درخت بالا بروند و فعالیت های خطرناک انجام دهند.

یک پرستار کودک خوب باید وقت شناس باشد

به عنوان یک پرستار کودک در منزل، باید به زمان و وقت خانواده هایی که برایشان بچه داری می کنید، احترام بگذارید. وقتی اعلام آمادگی کردید، بهتر است حتی کمی زودتر حاضر شوید و در مورد هرگونه نیاز یا برنامه خاص برای آن روز صحبت کنید.یک پرستار کودک وقت شناس به حرفش پایبند است و وقتی می گوید که حاضر می شود، سر موقع به محل می رسد. زندگی والدین به اندازه کافی پرتنش و شلوغ است. اینکه آیا پرستار کودک به موقع می آید یا نه موضوعی است که والدین نباید نگران آن باشند.

اگر در صورت بروز مشکلی، نمی توانید به موقع برسید، حتما با خانواده کودک تماس بگیرید.اگر نمی خواهید برای یک شغل مراقبت از کودک که قبلاً با آن موافقت کرده اید کار کنید، سعی کنید در صورت امکان حداقل یک هفته اعلام کنید. تا خانواده وقت داشته باشد یک پرستار کودک جایگزین پیدا کند. البته، موارد اضطراری هر از گاهی اتفاق می افتد که نتوانید به موقع برسید؛ اما این نوع حوادث باید بسیار کم باشد.

چگونه یک پرستار کودک خوب باشم؟

مهربان بودن ویژگی بارز پرستار کودک خوب

مهربانی به معنی ملاحظه کار بودن، سخاوتمند بودن، همدل بودن و دوستانه بودن است.اگر می خواهید کودکانی که از آنها نگهداری می کنید با شما مهربان باشند، ابتدا باید با آنها مهربان باشید. شما به عنوان یک پرستار کودک خوب برای کودکانی از آن ها نگهداری می کنید الگو هستید. مهربانی هنگام برقراری روابط جدید با کودکان بسیار مهم است. آنها نه تنها در برخورد با شما، بلکه با کودکان و بزرگسالانی که ملاقات می کنند نیز مهربان خواهند بود.

یک پرستار کودک مهربان باعث می شود کودکان احساس راحتی کنند. کودکان نباید نگران باشند که شما آنها را قضاوت یا انتقاد خواهید کرد. این موضوع باعث میشد که کودک آزادی بیان داشته باشد.مهربان بودن فقط به معنای خوب بودن یا انجام هر کاری نیست که باعث خوشحالی کودک شود. شما می توانید در کنار مهربان بودن یکسری محدودیت نظم دهید.

در واقع، اگر مهربان باشید، تربیت فرزندان آسان تر می شود، زیرا آنها شما را به عنوان فردی منصف می بینند.
رفتار نادرست کوکان را با ملایمت و مهربانی به آن ها گوشزد کنید؛ زیرا اینکار موفقیت آمیزتر از رفتار های خشن است. توجه کنید که کوکان بسیار حساس هستند.

صبور بودن

صبور بودن چهارمین ویژگی پرستار کودک خوب است. صبر و مهربانی اغلب دست به دست هم می دهند. شما باید در مقابل کودک سه ساله ای که دائما سوال می پرسد، صبور باشید. صبور بودن به شما کمک می کند تا کودکان به شما اعتماد کنند، به شما احترام بگذارند و حرفتان را گوش دهند.شما باید به عنوان یک پرستار کودک خوب هر چند وقت یک بار به خود یادآوری کنید که صبور باشید. نفس عمیق کشیدن می تواند به شما کمک کند.

بچه ها غالباً آنچه را که شما می گویید انجام می دهند. اگر از کودکی می خواهید اسباب بازی هایش را کنار بگذارد، حتماً صبور باشید و به او زمان و مکان لازم برای انجام کار را بدهید. البته، اگر شروع به دور شدن از کار می کنند، می توانید تذکرات ملایمی بدهید؛ اما سعی کنید از بی حوصلگی آنها جلوگیری کنید.

تجربه

فقط گفتن اینکه باتجربه تر باشید، شاید ناعادلانه باشد. تجربه چیزی است که کمی بیشتر از سایر ویژگی های این لیست از کنترل شما خارج است.والدین می فهمند که هر پرستار کودک باید از جایی شروع کند. برخی از مشاغل نگهداری از بچه ها فقط به شخصی با تجربه بیشتر نیاز دارند تا آرامش خاطر والدین را فراهم کنند. خصوصاً در مورد پرستاری از نوزادان، کودکان دارای معلولیت یا سایر شرایط خاص.

خبر خوب این است که تجربه فقط مربوط به نگهداری از کودک در محل کار نیست. اگر از خواهر یا برادر خود نگهداری کرده اید یا دوره های نگه داری از کوکان را گذرانده اید، همه این ها، تجربه های ارزشمندی هستند که شما را از سایر پرستاران کودک متمایز می کند.یک پرستار کودک با تجربه، به سادگی، با هر موقعیت دشوار یا غیرمعمولی که به آن برخورد می کند، مقابله می کند. تجربه معمولاً مربوط به سن پرستار کودک و تعداد سالهای پرستاری از کودک است.

ویژگی پرستار کودک خوب

خلاق و بازیگوش

کودکان پرستار کودکی را دوست دارند که تخیل زیادی دارد و می تواند به آن ها کمک کند تا انواع فعالیت های خلاقانه، بازی ها و کارهای دستی را پیدا کنند. به همین ترتیب، والدین به دنبال یک پرستار کودک در منزل هستند که به جای اینکه آنها را در کل شب جلوی تلویزیون بگذارد، یک تجربه فعال و سرگرم کننده برای بچه هایشان ایجاد کند.

کودکان دوست دارند از تخیل خود استفاده کنند و بازی کنند. این موارد برای تحریک خلاقیت و ایجاد ذهن فعال خصوصاً در افراد جوان، بسیار عالی است؛ بنابراین به عنوان یک پرستار کودک خوب باید کمی کودکانه رفتار کنید و طبق ایده های آن ها بازی کنید. این بخش مهمی از پیوند با کودکان است.

وقتی ایده های شخصی بچه ها برای بازی تمام می شود، شما باید با برخی از پیشنهادات خلاقانه و سرگرم کننده آماده باشید. بچه ها دائماً از یک فعالیت به فعالیت دیگر می پرند، بنابراین خوب است که یک سری فعالیت های مختلف آماده داشته باشید.

پرستار کودک خوب باید انعطاف پذیرباشد

به این معناست که شما بتوانید با نیاز ها و شرایط مختلف سازگار شوید. برخی از شب ها ممکن است والدین یک ساعت یا دیرتر از ساعت انتظار به خانه بروند به دلیل ترافیک یا دلایل دیگر. به عنوان یک پرستار کودک خوب باید انتظار داشته باشید که همیشه به موقع کار خود را تمام نکنید و از این بابت مشکلی نداشته باشید. انعطاف پذیری شامل مذاکره در مورد نرخ های پرداخت، برنامه ها و به طور کلی در مورد همه موارد مربوط به مراقبت از کودک  توسط پرستار کودک در تهران است.

پرستار کودک خوب, پرستار کودک صبور

اعتماد به نفس

فرزندان و والدین به طور یکسان شما را در مورد نحوه عملکرد و ظاهرتان قضاوت می کنند. هنگام برخورد با هر یک از آنها، باید به اندازه کافی به دانش و توانایی های خود اطمینان داشته باشید. پرستاران کودک باید پرحرف و خونگرم باشند تا به راحتی با بچه های جدید، ارتباط برقرار کنند. اگر به عنوان فردی خجالتی برخورد کردید، ممکن است برقراری ارتباط برای شما دشوار شود و بچه ها دیرتر با شما گرم بگیرند.

نیازی نیست که شما برون گرا ترین فرد در جهان باشید، اما حداقل لازم است که به عنوان فردی دوستانه و با اعتماد به نفس با او روبرو شوید. بزرگسالان و کودکان نمی خواهند با یک فرد کم انرژی که کسل کننده است معاشرت کنند؛ بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا به خصوص هنگام نگهداری از کودک در منزل جدید برای اولین بار، اعتماد به نفس داشته باشید.

مودب و خوش برخورد باشید

آخرین ویژگی پرستار کودک خوب مودب و خوش برخورد بودن است. شما به عنوان یک پرستار کودک برای بچه ها الگو هستید. باید همانطوری رفتار کنید که از آن ها انتظار دارید.این به معنای رعایت موارد ساده مثل، گفتن لطفا و تشکر از شما و به طور کلی مودب بودن است. هنگام غذا خوردن با بچه ها، باید از آداب سفره پیروی کنید. رعایت ادب شامل احترام به حریم خصوصی آنها، باز نکردن کشو و کمد و دست نزدن به وسایل شخصی، بدون اجازه آنها است.

آسانیسم با کادر مجرب و آموزش دیده به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی در تهران و کرج، به شما عزیزان می باشد. شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز برای استخدام پرستار کودک در کرج از طریق پلتفرم ما ثبت سفارش انجام دهید یا با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۴۴۳۳ تماس بگیرید.

4 پاسخ

  1. کار من و خانمم جوریه که باید سر وقت اونجا حاضر باشیم. میشه لطفا یک پرستار وقت شناس و قابل اعتماد بهم معرفی کنید؟

    1. بله حتما دوست عزیز. بعد از ثبت درخواست شما باهاتون تماس میگیریم و پرستاری طبق نظر خودتون به محل اعزام میشه.

  2. سلام. ماه پیش یه پرستار برای دختر خواهرم از مرکز شما استخدام کردیم ولی متاسفانه اصلا طبق نظر ما کارها را انجام نمیده. میخواستیم نیرومون عوض بشه. امکانش هست؟

    1. با سلام و وقت بخیر. بله شما می توانید هر زمان از نیروی اعزامی ما ناراضی بودید سریعا این مشکل را با مرکز در میان بزارید تا رسیدگی شود و برای تعویض نیرو اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *