چطور پرستار کودک به افزایش خلاقیت کودک کمک می‌ کند؟

همانطور که می دانید مهم ترین سن برای رشد خلاقیت پیش از هفت سالگی است. اگر در این سن به کودک بی توجهی شود در آینده او تاثیر منفی گذاشته خواهد شد. همین موضوع برخی والدین را نگران کرده است. چرا که برای آنها، به خصوص والدینی که برای اولین بار پدر یا مادر شدن را تجربه می کنند، مراقبت از کودکان و انجام برخی تمرینات، جهت افزایش خلاقیت کودک  کاری سخت و طاقت فرسا به حساب می آید. سختی این کار زمانی بیشتر می شود که پدر و مادر شاغل نیز باشند.

در اینگونه موارد برخی از والدین فرزندان خود را به فامیل و آشنایان می سپارند. نکته منفی این کار همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد عدم توجه افراد به خلاقیت کودک است. البته همیشه بی توجهی عامل کاهش خلاقیت در کودکان نیست و گاهی عدم دانش کافی را نیز می توان یکی از این عوامل دانست.راه دیگری که برخی والدین جهت افزایش خلاقیت فرزند خود و همچنین برای نگهداری او انتخاب می کنند، ثبت نام او در مهدکودک می باشد.

این کار شاید در گذشته یکی از روش های مناسب به حساب می آمد اما امروزه به دلیل شرایط کرونا به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در این شرایط راه حلی که به بسیاری از خانواده ها برای مراقبت از کودکان خود و افزایش خلاقیت او کمک می کند، انتخاب پرستار کودک می باشد؛ بنابراین در صورتی که به آینده فرزند خود اهمیت می دهید بهتر است به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چرا باید پرستار کودک استخدام کنیم؟

شناخته شده ترین دلیل خانواده ها برای انتخاب پرستار، نداشتن وقت کافی برای مراقبت از کودکان خود می باشد. با این وجود برخی مردم بی اطلاع از مزایای دیگر استخدام پرستار کودک هستند. 

شکی نیست که مهمترین وظیفه پرستار مراقبت از کودک می ‌باشد اما همه موضوع به اینجا ختم نمی‌ شود. یک پرستار خوب می تواند خلاقیت کودک را افزایش داده و با همین کار آینده کودک را نیز متحول سازد. اگر به این موضوع بی توجهی شود در آینده مشکلات جدی برای کودک به وجود می‌ آید؛ بنابراین در انتخاب پرستار کودک باید نهایت دقت را به کار برد.

افزایش خلاقیت کودک, Child creativity, تفکر خلاق کودک

پرستار کودک چگونه موجب افزایش خلاقیت کودک می شود؟

پرستاری کودک، کاری ظریف و نیازمند دقت و دانش فراوان است. یک پرستار علاوه بر مراقبت از کودکان باید دانش خود را جهت افزایش خلاقیت آن ها نیز به کار گیرد. شاید این کار برای والدین به دلیل بی تجربگی کمی سخت به نظر برسد اما به شما این تضمین را می دهیم که یک پرستار با تجربه این کار را به سادگی انجام خواهد داد. 

برای این کار می توانید از سایت آسانیسم نیز کمک بگیرید. در حقیقت آسانیسم واسطه‌ای است که خدماتی را در رابطه با پرستاری، آزمایشات و تزریقات در منزل به شما ارائه می‌ دهد؛ با این وجود پرستاران از سمت موسسات تایید شده و تمامی مجوزهای لازم را دارند.

تجربه پرستار نقش اساسی در افزایش خلاقیت کودک دارد

مهم ترین عاملی که می تواند به بهبود روند مراقبت از کودکان و افزایش خلاقیت آنها کمک کند، تجربه پرستار می باشد. یک پرستار با تجربه به خوبی می داند چه روش هایی مناسب هر کودک می باشد. به عنوان مثال برخی کودکان خلاقیت خود را در بازی های مختلف شکوفا می کنند بنابراین روش مناسب برای آنها بازی با کودک می باشد؛ از طرفی دیگر برخی کودکان هنگام درست کردن کاردستی خلاقیت خود را نشان می دهند پس فراهم کردن وسایل کاردستی روش مناسب این گروه می باشد.

شناسایی این روش ها و لذت بخش کردن آنها برای کودک اقدامی است که فقط به کمک یک پرستار با تجربه امکان پذیر می باشد؛ در غیر اینصورت ممکن است کودک در این زمینه همکاری نکند و درست به همین دلیل پس از رفتن به مدرسه امکان شکوفایی خلاقیت خود را از دست بدهد.

پرستار واکنش های خود را مدیریت می کند

همه ما عصبانی شدن والدین از دست کودکانشان را دیده ایم. مطمئنا والدین دلسوزترین افراد نسبت به فرزندان خود می باشند. اما گاها پیش می آید که هنگام عصبانیت از خود واکنشی نشان دهند که برای مدت ها در ذهن کودک بماند. از طرفی دیگر پرستاران هنگام مراقبت از کودکان باید به خوبی واکنش خود را مدیریت و کنترل کنند؛ حتی اگر کودک شیطنت های زیادی کند.

پرستار باید با حفظ آرامش خود و مدیریت واکنشش نسبت به کودک دلیل این کار را جویا شده و در نهایت شیطنت کودک را با راه هایی برای افزایش خلاقیت او جایگزین کند. در بسیاری از موارد شیطنت کودکان نیز نشان از خلاق بودن آنها دارد و در صورت برخورد نامناسب با آنها ممکن است دیگر خلاقیت خود را بروز ندهند.

کودک را به قصه گویی تشویق می ‌کند

پرستاران با صبر و حوصله فراوان کودک را به گفتن قصه تشویق می کنند. این روش شاید در ابتدا برای کودکان تا اندازه زیادی سخت باشد اما با گذشت زمان منجر به افزایش خلاقیت آنها خواهد شد. کودک برای قصه گفتن می تواند حقایق و دیده هایش را کنار هم بچیند یا از طرفی دیگر تخیل خودش را به کار گیرد و یا حتی هردو را با هم ترکیب کند.

نتیجه این عمل هرچه که باشد مطمئنا منجر به افزایش خلاقیت کودک خواهد شد. همچنین اعتماد به نفس کودک نیز به این دلیل که پرستار با علاقه به داستان او گوش می کند نیز افزایش خواهد یافت و در آینده حتی ممکن است استعدادهای خود را با جرأت بیشتری به نمایش بگذارد.

تمام وقت خود را به کودک اختصاص می ‌دهد

صرف نظر از پاره وقت و یا تمام وقت بودن پرستار نکته مهم این است که پرستار هنگام مراقبت از کودک تمام وقت خود را به او اختصاص دهد. نتیجه این امر شناختن بیشتر کودک و علایق او می باشد که در انتخاب راه های مناسب برای افزایش خلاقیت او بسیار موثر است. همچنین پس از مدتی کودک نیز با پرستار احساس راحتی بیشتری می کند و در نتیجه علایق او زودتر آشکار می شود.

البته جدا از بحث خلاقیت، استخدام پرستار تمام وقت به پدر و مادرهایی که تا دیروقت مشغول کار کردن هستند و یا به دلیل شغل خود مدام در حال سفر می باشند این امکان را می دهد تا با خیال راحت به کار خود برسند.

مدیریت واکنش پرستار در ارتباط با کودک, تفکر خلاق کودک, همبازی خوب, قصه گویی, پیشرفت خلاقیت کودک, پرستار بچه و بازی با کودک

زمینه لازم را برای تفکر خلاق کودک فراهم می‌کند

یک پرستار کودک به خوبی می داند چه روش هایی را باید به کار گیرد تا تفکر خلاق در کودک رشد نماید. بردن کودک به پارک، موزه، نمایشگاه ها و مکان هایی از این قبیل و پرسیدن نظر او یکی از راه های افزایش تفکر خلاق کودک می باشد. 

البته امروزه این مورد به دلیل شرایط کرونا کمتر انجام می شود با این وجود پیدا کردن روش های جایگزین یکی از مهارت های پرستار کودک می باشد. به عنوان مثال پرستار می تواند از کودک بپرسد اگر قرار بود اسباب بازی جدیدی بسازد چه چیزی می ساخت. همین سوال ساده می تواند شروعی برای افزایش خلاقیت کودک و پیشرفت او در آینده باشد.

یک همبازی خوب برای کودک به حساب می ‌آید

همانطور که تا الان متوجه شده اید وظیفه پرستار کودک علاوه بر مراقبت و به کارگیری روش هایی جهت افزایش خلاقیت کودک، بازی با کودک نیز می باشد. مهم ترین فعالیتی که کودکان به انجام آن علاقه نشان می دهند بازی کردن می باشد. در صورتی که این فعالیت طبق برخی اصول انجام پذیرد افزایش خلاقیت کودک را به همراه خواهد داشت. البته توجه داشته باشید این اصول به هیچ عنوان کودک را محدود نمی کنند بلکه حتی خلاقیت او را تا حد زیادی افزایش خواهند داد.

از آنجایی که کودکان به خصوص در سنین کم نیاز به یک همبازی دارند استخدام یک پرستار با دانش بالا در زمینه بازی با کودک و وقت گذراندن با او تا حد زیادی برای کودک مفید می باشد. از جمله بازی های مناسب برای کودکان می توان به بازی های کارتی، بازی در فضای باز، بازی های هنری مانند نقاشی کشیدن و بازی هایی از این قبیل اشاره نمود. همچنین بازی کردن می تواند به بهبود شناخت جسمی، عاطفی و اجتماعی کودک کمک کند در نتیجه ارتباط برقرار کردن با او نیز تا حد زیادی آسان می شود.

بازی پرستار با کودک, خلاقیت کودک, پرستار کودک و افزایش خلاقیت, استخدام پرستار کودک برای افزایش خلاقیت کودک

حقوق پرستار کودک در منزل چقدر است؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد و خیلی مفصل است برای همین بهتر است که صفحه مخصوص هزینه پرستار کودک در منزل را مطالعه کنید. 

ضرورت استخدام پرستار کودک

استخدام یک پرستار باتجربه نه تنها می تواند خیال شما را از بابت مراقبت از کودکان خود راحت کند بلکه حتی می تواند تاثیر زیادی در رشد خلاقیت آنها بگذارد. در این صورت دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با آینده فرزند خود و مشکلاتی که ممکن است برای او رخ دهد نخواهید داشت؛ چرا که پرستاران کودک به خوبی از موارد تاثیرگذار در خلاقیت کودکان آگاه هستند و با مهارت خاص خود از آنها جهت پیشرفت خلاقیت کودک و بازی با کودک استفاده می کنند. در صورتی که قصد دارید کودکتان در یکی از مهم ترین دوره های زندگی خود تا حد امکان پیشرفت کند، انتخاب پرستار کودک اقدامی بسیار مناسب و البته ضروری به حساب می آید.

4 پاسخ

    1. سلام، پرستار کودک معمولا برای کودکان از نوزادی تا حدود نوجوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

    1. برای مشاوره و دریافت خدمات با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *