5 نکته طلایی برای یافتن بهترین پرستار سالمند

هرچه پیرتر می‌شویم، بسیاری از ما به جایی می‌رسیم که بدون کمک یک مراقب سالمند نمی‌توانیم با خیال راحت از پس همه کارهای روزمره برآییم. هنگامی که این زمان فرا می‌رسد، بهترین اقدام این است که  با توجه به نیازهای سالمند عزیزتان به فکر استفاده از خدمات نگهداری از سالمند در منزل تهران باشید. این یک تصمیم آسانی نیست، به همین دلیل ما در این مقاله به شما کمک خواهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. آرامش شما یا عزیزانتان بسیار مهم است. به همین دلیل شما باید مطابق با نیازهایتان بهترین پرستار سالمند در منزل را برگزینید.  این انتقال استرس کمتری خواهد داشت و احتمال خوشبختی طولانی مدت شما بسیار بیشتر است.

روش‌های مختلف برای یافتن بهترین پرستار سالمند

هنگام در نظر گرفتن امکانات زندگی سالمندان، ابتدا باید دقیقاً مشخص کنید که به چه خدمات و پشتیبانی نیاز دارید. هر آنچه در حال حاضر به آن نیاز دارید را یادداشت کنید. هر چقدر هم که کوچک و ناچیز باشد، همه چیز مهم است. سپس، به خدماتی که ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشید، بیاندیشید. اگرچه امروز در بعضی از کارهای روزمره نیازی به کمک ندارید، اما در چند سال آینده واقعاً به آن کمک احتیاج دارید. طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی، حدود 70 درصد افراد بالای 65 سال به نوعی مراقبت طولانی مدت احتیاج دارند. برای پیدا کردن بهترین پرستار سالمند باید دریابید که کدام خدمات  با نیازهای شما مطابقت دارد.

بهترین پرستار سالمند در منزل

انواع خدمات پرستاری در منزل

خدمات نگهداری سالمندان فقط شامل پرستاری نمی‌شود. بر اساس نیاز و شرایط سالمند شما، انواع خدمات همدم سالمند، مراقب سالمند در منزل و پرستار سالمند بیمار برای شما ارائه می‌شود. در ادامه هر کدام از این خدمات را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید بهترین خدمات را دریافت کنید.

خدمات همدم سالمند

یک همدم سالمند از نظر عاطفی و جسمی مراقب او خواهد بود. او به علایق و سلامتی سالمند شما توجه می‌کند. آنها همچنین فرصت‌های زیادی در یافتن دوستان جدید برای سالمندان فراهم می‌کنند. برای سالمندان سالمی که تنها هستند و فقط نیاز به یک همراه دارند، همدم سالمند بهترین گزینه است. او در آشپزی، خرید کردن، ورزش کردن و انجام فعالیت‌های مورد علاقه سالمند او را همراهی می‌کند.

مراقبت از سالمند درمنزل

مراقب سالمند با کمک به او در انجام کارهای روزمره کمک خواهد کرد. اگر برای نگهداری سالمند عزیزتان در منزل، حمل و نقل و جا به جایی، مدیریت داروهای خود، مقابله با مشکلات حرکتی، تلاش برای لباس پوشیدن یا نگرانی در مورد ورود و خروج از حمام مشکل دارید، از خدمات شرکت پرستاری و یک مراقب سالمند در منزل کمک بگیرید.

مزایای پرستار سالمند

پرستار سالمند بیمار

یک پرستار سالمند بیمار می‌تواند مراقبت‌های پرستاری ماهر و مداوم را برای افرادی که دارای بیماریهای پیچیده پزشکی یا در دوران بهبودی از آسیب یا جراحی هستند، فراهم می‌کند. اگر مسائل پزشکی و شرایط سالمند شما پیچیده‌تر شده یا نیازهای شما نیاز به مراقبت تمام وقت دارند، این امکانات ممکن است بهترین انتخاب را برای شما باشد دهند.

به طور کلی پرستار سالمند در منزل مراقبتی کامل از جمله مراقبت از سالمند آلزایمری و پرستاری تخصصی را ارائه می‌کند. با ارائه همه این گزینه‌ها، آنها به سالمندان اجازه می‌دهند تا از استقلال خود در حال حاضر لذت ببرند، در حالی که هنوز هم به سطوح مراقبت‌های مورد نیاز در آینده دسترسی دارند. پس از اینکه انواع خدمات پرستاری از سالمند در منزل را شناختید حال باید بر اساس نیازتان برای یافتن بهترین پرستار سالمند اقدام کنید.

چطور بهترین پرستار سالمند را انتخاب کنیم؟

به نظر می‌رسد یافتن بهترین پرستار و مراقب پرستار برای والدین سالمند یا سایر اعضای خانواده یک کار بسیار دلهره آور است. هر یک از ما می‌خواهیم اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم کسانی که دوستشان داریم از بهترین مراقبت‌های ممکن بهره می‌برند. حال باید ببینید که بهترین روش برای انجام این کار چگونه است؟ کدام قدم‌ها را می‌توانیم برای حفظ یک محیط امن و مثبت برای سالمند عزیز خود برداریم؟ طی کردن این مراحل به شما این آرامش را می‌دهد که از اعضای سالخورده خانواده خود بهترین مراقبت را دارند. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که برای یافتن بهترین پرستار سالمند باید به آنها توجه کنید.

نیازها و انتظارات خود را مشخص کنید

هر پرستار یا مراقب سالمند مناسب وقتی صحبت از روند مراقبت از سالمندان باشد، تخصص خاصی دارد. درک آنچه دوست دارید در پرستار مشاهده کنید به شما این امکان را می‌دهد تا افرادی را که متناسب با شرایط شما نیستند را انتخاب نکنید. همچنین، باید این واقعیت را بپذیرید که همه متقاضیان متناسب با تصور شما از بهترین مراقبان نیستند اما انتظارات شما را برآورده کرده و خدمات خوبی را ارائه می‌کنند.

با افراد بیشتری مصاحبه کنید

اگر با تعداد بیشتری از متقاضیان مصاحبه کنید، بهتر می‌توانید درک کنید که چه کسی برای شغل مراقبت از سالمندان شما در خانه مناسب است. با مصاحبه تعداد متنوع مراقبان با سهولت بیشتری بهترین مراقب را انتخاب کنید. ممکن است این کار برای شما زمان گیر باشد. کارشناسان آسانیسم این کار را برای شما انجام می‌دهند. آنها بر اساس نیازها و شرایط سالمند شما بهترین مراقبان را برای شما خواهند فرستاد.

 انتخاب بهترین پرستار سالمند

در مورد تجربه و سابقه کاری آنها تحقیق کنید

درک صلاحیت مراقب برای استخدام باعث افزایش اطمینان در تصمیمتان خواهد شد. تحقیق درباره تحصیلات، سابقه کار سابق و سایر مدارک تحصیلی به شما کمک می‌کند تا آنها را بعنوان یک سرپرست واجد شرایط سالمند در منزل  بهتر درک کنید. در نظر داشته باشید مراقبینی که از سمت آسانیسم برای شما اعزام می‌شوند همگی احراز هویت شده و عدم سوء سابقه و عدم سوء پیشینه را دارند.

اطمینان حاصل کنید که مراقبان دقیقاً می‌دانند شما به دنبال چه چیزی هستید

شاید از همه مهمتر، صحبت درباره انتظارات شما با مراقب یا پرستار استخدام شده باعث شود که شما هر دو در مورد کار مورد نظر خود یک نظر باشید. بد نیست بدانید هر مراقب یا پرستاری که از سمت آسانیسم برای شما فرستاده می‌شود. چند روز مهلت تست دارد و در صورتی که مورد قبول شما نبود، در اسرع وقت برایتان قابل تعویض است تا شما بیشترین رضایت را از خدمات ما داشته باشید.

آگاه باشید که همیشه بهترین پرستار برای شما بهترین نیست

هر خانواده‌ای فرهنگ، اعتقادات و انتظارات خاص خود را دارد. ممکن است بهترین پرستاران و مراقبان هم برای شما مناسب نباشند. پس به دنبال فردی باشید که نیازهای شما را برطرف کرده و مراقبت با کیفیتی از سالمند عزیز شما به عمل می‌آورد.

اگرچه این فرآیند ممکن است برای شما کمی زمان استرس زا باشد، اما اگر معیارهای خود را مشخص کیند، با تعداد مراقب یا پرستار‌های بیشتری صحبت کنید، از متقاضیان تحقیق درست کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها با این کار به طور کامل آشنایی دارند.

اعزام پرستار در منزل واجد شرایط بسیار آسان‌تر خواهد بود، اگر به درستی به جستجو و مصاحبه با مراقبان احتمالی بپردازید، انتخاب یک فرد مناسب برای مراقبت و پرستاری بسیار آسان خواهد بود. ما در این مسیر به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین فرد که مناسب شما باشد را انتخاب کنید. برای مشاوره و راهنمایی در این زمینه، کارشناسان آسانیسم مشاتاقانه منتظر تماس شما خواهند بود.

6 پاسخ

  1. من همیشه فکر می کردم هر کسی می تونه پرستار یه سالمند توی خونه باشه اما از روزی که مطالب خوب شما را می خونم متوجه شدم که یه پرستار سالمند باید به عواطف و احساسات سالمندان توجه کنه. خوش اخلاق باشه و با صبر و حوصله همدم خوبی برای سالمند بشه.
    همچنین باید درک بالایی داشته باشه . شنونده خوب بودن یکی از مهارت هایی که کمتر شخصی می تونه اون انجام بده.

    1. حرف های شما کاملا درسته. خوشحالیم که تونستیم دیدگاه شما را نسبت به این موضوع عوض کنیم.

  2. خواستم از شما بابت پرستار خوبی که برای نگهداری پدر بزرگم اعزام کردید واقعا تشکر کنم. هیچکدوم از ما فکر نمیکردیم با استخدام یه پرستار بتونه اینقدر شرایط زندگی ما و پدربزرگم بهتر بشه.

    1. شما برای گرفتن پرستار حتما به مراکزی مراجعه کنید که مجوز رسمی فعالیت در زمینه پرستاری و مراقبت از وزارت بهداشت و درمان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *