چگونه فناوری به سالمندان در دوران پیری کمک می کند؟

بیشتر سالمندان ترجیح می دهند به جای رفتن به بیمارستان و خانه سالمندان در خانه بمانند. افراد مسن در خانه خود احساس امنیت و آرامش بیشتری دارند. اما در خانه ماندن برای آن ها با چالش هایی همراه است. امروزه با کمک فناوری به سالمندان آنها همچنان مستقل در خانه خود زندگی می کنند.دلایل اصلی افراد مسن برای ماندن در خانه خود، دوست داشتن محل زندگی، داشتن دوستان و خانواده در نزدیکی، تمایل به داشتن زندگی مستقل و عدم تمایل نقل مکان است. متاسفانه برخی از فرزندان بدون توجه به خواسته والدین آن ها را مجبور به رفتن از خانه می کنند.

با افزایش سن، تغییراتی در بدن اتفاق می افتد. مشکلات حرکتی، شنوایی، بویایی و دیگر حواس، بیماری های مختلف مثل دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی، فراموشی و آلزایمر از جمله مشکلات افراد مسن است. مطمئنا تنها فناوری به افرادی که به مراقبت های ویژه نیاز دارند کمک نمی کند. اگر ساکن تهران هستید و خودتان یا عزیزانتان نیاز به کمک دارید، می توانید از یک پرستار سالمند در منزل تهران استفاده کنید.

کمک فناوری به سالمندان

گذراندن دوران پیری در خانه

To Age in Place به معنای این است که شما برای سالهای بعدی زندگی خود در خانه خود خواهید ماند. انتخاب اینکه در خانه بمانید یا به مراکز مراقبتی یا پزشکی بروید بر عهده خود شما است. همانطور که گفتیم بسیاری از افراد ترجیح می دهند در خانه خود بمانند. تغییرات با افزایش سن به تدریج اتفاق می افتد.
اگر احساس کردید نمی توانید کارهای شخصی خود را انجام دهید با یک شرکت پرستاری در تهران تماس بگیرید. آن ها برای شما پرستاری می فرستند که می تواند کمک زیادی به شما کند.
در خانه ماندن مزایای بسیاری دارد. افراد مسن می توانند استقلال خود را حفظ کنند و همچنین فعال تر باشند. سالمندان می توانند بدون توجه به سن، درامد و سطح توانایی با خیال راحت و به صورت مستقل در خانه خود بمانند. در این صورت می توانند ارتباطات اجتماعی خود را حفظ کنند. با سالمندان دیگر وقت بگذرانند و به هر صورتی که دوست دارند عمل کنند.

ترک خانه، خانواده و دور شدن از دوستان می تواند خطرات جدی برای سلامتی داشته باشد. انزوای اجتماعی و تنهایی برای افراد بیشتر از 52 سال خطر مرگ را به همراه دارد. تنهایی موجب افزایش فشار خون، خطر بیماری های قلبی و عروقی و مرگ و میر می شود. تمایل به زندگی در خانه برای همه افراد یکسان نیست. برخی با وجود توانایی ماندن در خانه، به خانه سالمندان می روند. اگر شما در خانه می مانید و نیاز به کمک دارید می توانید از خدمات نگهداری از سالمند در تهران یا پرستار سالمند در کرج استفاده کنید.

کمک فناوری به سالمندان

کمک فناوری به سالمندان در جنبه های گوناگون زندگی آنها دیده میشود. همین موضوع باعث شده زندگی در خانه امن تر از گذشته شود. فناوری های زیادی برای کمک به سالمندان وجود دارد. برخی از نرم افزار ها می توانند محیط خانه شما را تجزیه و تحلیل کنند و روش هایی برای ایمن کردن آن به شما پیشنهاد دهند. همچنین قابلیت پخش صدا را دارند. شما با استفاده از آن ها می توانید در هر شرایطی به اطلاعات و خدمات پزشکی دسترسی پیدا کنید. در صورت نیاز به دکتر با او در خانه یا از راه دور ملاقات کنید.

پیدا کردن پرستاری خوب در گذشته سخت بود. ولی امروزه با کمک فناوری، شما به راحتی می توانید در هر کجای تهران که هستید از خدمات پرستار سالمند سالم در منزل استفاده کنید.

موارد زیر فقط چند نمونه از چگونگی کمک فناوری به سالمندان  برای زندگی ایمن تر و آسان تر است.

برجسته ترین کمک فناوری به سالمندان

برای راحتی سالمند، باید تغییراتی در خانه ایجاد کنید

با افزایش سن افراد دچار مشکلاتی می شوند. بسیاری از افراد دچار پوکی استخوان و یا بیماری های حرکتی دیگر مثل پارکینسون می شوند. جا به جایی برای ان ها سخت و خطرناک است. بالا و پایین رفتن از پله ها برایشان سخت و خطرناک است. این افراد برای اینکه راحت تر بتوانند زندگی کنند باید تغییراتی در خانه خود ایجاد کنند.

اگر خانه ای که در آن زندگی می کنند پله دارد باید راه حلی پیدا کنند تا دیگر مجبور به بالا و پایین رفتن از آن ها نباشند. اگر توانایی دارند بالابر یا آسانسوری نصب کنند یا اتاقی در طبقه ی پایین خانه برای خود مهیا کنند. مشکل تنها پله ها نیستند این افراد معمولا برای حمام رفتن و انجام کار های شخصی خود نیز دچار مشکل می شوند. فراهم کردن امکانات لازم مثل میله های شستشو، صندلی حمام و عصایی راحت و مناسب به آن ها کمک زیادی می کند.

اگر برای انجام کارهایتان مشکل دارید، می توانید از یک شرکت پرستاری در تهران کمک بگیرید.

خانه به چه تغییراتی نیاز دارد؟

جالب است بدانید که حتی در این مورد نیز کمک فناوری به سالمندان به چشم می آید. برنامه هایی وجود دارند که اتاق را اسکن می کنند و تغییراتی که باید برای اطمینان از ایمنی و حرکت اعمال شود را می گویند. HomeFit AR یکی از این برنامه ها است. این برنامه طراحی خانه و وسایل شما را مشخص می کند. همچنین لیستی از کار های لازم را برای کمک به امنیت و دسترسی به خانه ارائه می دهد.

مصرف درست دارو ها

مصرف درست دارو ها را میتوان برجسته ترین کمک فناوری به سالمندان دانست. معمولا افراد مسن دارو های مختلفی استفاده می کنند. مصرف به موقع و درست دارو اهمیت زیادی دارد. مصرف نکردن به موقع دارو حتی می تواند جان آن ها را نیز به خطر بیندازد. بیشتر افراد مسن دچار فراموشی های موقت یا حتی دائمی می شوند. حتی اگر حافظه خوبی داشته باشند تعداد زیاد دارو ها باعث گیج شدن آن ها می شود.

بر اساس آمار تقریبا نیمی از سالمندان دارو های خود را طبق دستور مصرف نمی کنند. علاوه بر حافظه، کاهش بینایی نیز خواندن برچسب ها و تمایز دارو ها را دشوار می کند. خوشبختانه برای رفع این مشکل نیز دستگاه هایی وجود دارند. این دستگاه ها به فرد یادآوری می کنند که چه موقع دارو های خود را مصرف کند.
عملکرد این دستگاه ها به این صورت است که تا چند روز یا چند هفته قرص های شما را ذخیره و سر موقع به شما خبر می دهند. سالمندانی که آلزایمر و یا بینایی خیلی ضعیفی دارند می توانند از خدمات نگهداری از سالمند در تهران استفاده کنند.

سیستم هشدار برای مواقع ضروری

اگر حادثه ای برای سالمند اتفاق بیفتد، رسیدن به موقع کمک بسیار ضروری است. داشتن سیستمی که به موقع پزشک را خبر کند بسیار ارزشمند است.
ساعت های هوشمند با حسگر هایی که دارند افت علائم حیاتی فرد را تشخیص داده و هشدار می دهند. برخی از این ساعت ها با عزیزانتان تماس می گیرند تا به کمک شما بیایند. همچنین برخی از آن ها سنسورهایی برای تشخیص حرکت دارند و اگر فرد بیفتد برای کمک هشدار می دهند و یا تماس می گیرند.

مدل دیگری از ساعت های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی تغییر در الگوهای روزانه فرد را تشخیص می دهد. برای مثال اگر شخص وعده های غذایی خود را نخورد، در خوابیدن مشکل داشته باشد یا مدت زیادی در رختخواب مانده باشد یا هر چیز غیر عادی دیگری را اطلاع می دهد.

تاثیر فناوری در زندگی سالمندان

پزشک در خانه

جا به جایی و رفتن به مطب پزشک یا مراکز درمانی برای افراد مسن بسیار سخت است. با کمک فناوری به سالمندان دیگر لازم نیست سالمند خانه خود را به مقصد مراکز درمانی ترک کند. شما به عنوان یک فرد سالمند می توانید به راحتی از خانه با پزشک خود تماس بگیرید. در این صورت دیگر نیازی به جا به جایی نخواهید داشت. اگر مشکل شما فقط با تماس حل نشد پزشک می تواند به خانه شما بیاید.
شما می توانید در آسانیسم درخواست خود را ثبت کنید و در کوتاه ترین زمان از خدمات پزشک از راه دور یا دکتر در منزل خود استفاده کنید. جالب است بدانید که طبق آمار سقوط یا افتادن یکی از دلایل مرگ افراد بالای 65 سال است.

کمک فناوری به سالمندان با آرام کردن دردها

طبق مطالعات بیش از نیمی از افراد مسن درد های آزار دهنده دارند. سه چهارم آن ها در بیش از یک قسمت بدن درد دارند. دارو های زیادی برای کم و آرام کردن درد وجود دارد. فناوری در این زمینه نیز گزینه هایی برای سالمند دارد. دستگاه هایی وجود دارند که پوشیدنی هستند. به این صورت عمل می کنند که درد را با استفاده از نور، صدا و پالس کاهش می دهند.

اگر می خواهید دوران پیری خود را در خانه بگذرانید باید برای اینکار برنامه ریزی کنید. در مورد مشکلات پیش رویتان با پزشک مشورت کنید. همچنین می توانید پرستاری برای مراقبت از خود استخدام کنید. دستگاه هایی که در خانه به آن ها نیاز پیدا می کنید را خریداری کنید.بیش از آنکه دیر شود آنچه که نیاز است را برای خود تهیه کنید. داشتن برنامه سالم برای دوران پیری لازم و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *