تزریق آمپول در منزل

تزریق یکی از اساسی ترین اقدامات پزشکی است، اما نیاز به فردی کاملاً باتجربه و آموزش دیده دارد. با این وجود بسیاری از ما به دلایل مختلفی از جمله کهولت سن، آسیب دیدگی، بیماری سخت یا کمبود وقت در رفتن به مطب یا مراکز درمانی مشکل داریم. تزریق آمپول در منزل برای چنین افرادی مزیت بزرگی است. زیرا نه تنها از دردسرهای جا به جایی نجات می یابند بلکه می توانند به نیاز های پزشکی خود رسیدگی کنند.

در دنیای پر تحرک امروز، به بهانه کمبود وقت، ما اغلب از سلامتی خود غافل می شویم. با دریافت خدمات مراقبتی در منزل، از خود مراقبت کنید.

مزایای تزریق آمپول در منزل

دریافت خدمات تزریق در خانه با کمک پرستاران آموزش دیده و با تجربه مزایای زیادی دارد. برخی از مزایای مهم تزریق در خانه را در ادامه معرفی میکنیم:

تزریق آمپول در منزل, تزریق در خانه, پرستار در منزل برای تزریق

صرفه جویی در وقت و انرژی

یکی از بارزترین مزایای تزریق آمپول در منزل صرفه جویی در وقت و انرژی است. رفتن به مطب یک پزشک یا کلینیک، علاوه بر جابه جایی، به صرف هزینه و زمان قابل توجهی نیاز دارد.خانه بهترین مکان برای بهبودی بعد از یک جراحی بزرگ و بعد از بستری است. شما می توانید با دریافت خدمات تزریق سرم در منزل، از ناراحتی و رفتن به بیمارستان جلوگیری کنید. به راحتی این خدمات را توسط پرستاران حرفه ای و در خانه دریافت کنید.

 تجربه ای آسان و بدون دردسر

جستجوی مراقبت های پزشکی برای افراد مسن، مجروحان و کسی که از بیماری رنج می برد کاملا آزار دهنده است. این افراد می توانند بدون دردسر، از خدمات اعزام پزشک به منزل استفاده کنند.

تزریق درست برای کودکان

بعد از سالخوردگان، نوزادان و بچه های کوچک به تزریق واکسن منظم برای مقاوم شدن در برابر بیماری های مختلف، نیاز دارند. تجویز آمپول به نوزادان و کودکان به دلیل ترس و درد ناشی از آن کاملاً چالش برانگیز است. در چنین مواردی دریافت خدمات پرستار در منزل برای کودک و والدین کاملاً مفید است.

بنر دکتر در منزل

کمک اقتصادی

از نظر اقتصادی، تزریق در خانه بسیار عاقلانه تر از تزریق در بیمارستان یا کلینیک پرستاری است. شما نه تنها در حمل و نقل صرفه جویی می کنید بلکه به راحتی و بدون دردسر، خدمات تزریق را دریافت می کنید.

کاهش خطر عفونت های اکتسابی بیمارستان

بیمارستان ها و مراکز بهداشتی پر از افرادی است که بیماری های واگیردار مختلفی دارند. شما با رفتن به چنین مراکزی، در خطر گرفتن بیماری جدیدی قرار می گیرید. مخصوصا در حال حاضر و با شیوع ویروس کرونا، توصیه می شود از رفتن به مراکز درمانی خودداری کنید. به علت شلوغی این مراکز، مراقبت و توجه کافی به شما نمی شود. همچنین خطر ابتلا به این ویروس نیز وجود دارد.

کاهش خطر عفونت های اکتسابی بیمارستان, تزریق آمپول در منزل, تزریق در خانه, پرستار در منزل, روش های مختلف تزریق

روش های مختلف تزریق چیست؟

تزریق برای کاربردهای پزشکی روشی است که در آن سوزن یا سرنگ ناحیه کوچک پوست بیمار را سوراخ می کند تا داروهایی را برای اهداف درمانی وارد بدن او کند. پزشک یا پرستار واجد شرایط، تزریق را به درستی و با اطمینان انجام می دهد. روش های مختلفی برای تزریق دارو وجود داردکه در ادامه به معرفی میکنیم:

تزریق داخل پوستی

روش تزریق داخل پوستی شامل تزریق مایعات به لایه پوستی است. دارو مستقیماً به درم، لایه ای که درست زیر اپیدرم پوست است، منتقل می شود. این دارو به طور برجسته برای درمان بیماری ها یی مانند سل و بسیاری از آلرژی ها استفاده می شود. دریافت خدمات مراقبتی در منزل به شما کمک می کند تا تزریق داخل پوستی به راحتی در محل زندگی شما انجام شود.

تزریق عضلانی

رایج ترین روش تزریق دارو، عضله است که در آن دارو مستقیماً در عضلات تزریق می شود. این نوع تزریق، باعث جذب سریع داروی درمانی، دسترسی آسان به جریان خون و بهبود سریع می شود. این روش تزریق به عنوان بهترین و ایمن ترین روش تجویز دارو در نظر گرفته می شود. در این روش دارو به اعماق عضله منتقل و سریع، جذب رگ های خونی می شود.

تزریقات زیر جلدی

این روش تزریق، زمانی استفاده می شود که داروی تجویز شده باید به آرامی در بدن بیمار جذب شود. در این حالت، دارو را در بافت زیرپوستی، یعنی لایه چربی پوست، تزریق می شود. دارو به بافت های بین پوست و عضله منتقل می شود. تزریق های زیر جلدی کمترین اثرات سو را دارند. انسولین با این روش تزریق، تجویز می شود.از ماساژ دادن مکان تزریق خودداری کنید زیرا باعث جذب سریع دارو و التهاب بافتی می شود.

بنر دکتر در منزل

تزریق داخل وریدی

روش تزریق داخل وریدی زمانی است که داروها را به داخل وریدها تزریق می کنند. در این روش سوزن به ورید وارد شده و دارو مستقیماً به جریان خون منتقل می شود. یک پرستار برای تزریق در خانه به شما کمک می کند تا تزریق وریدی را به راحتی در محل خود انجام دهید.

روش های تزریق, نیاز به تزریق آمپول در منزل, تزریق آمپول در منزل, تزریق در خانه, پرستار در منزل و تزریق آمپول

چه کسانی به تزریق آمپول در منزل نیاز دارند؟

بیماری هایی مثل دیابت، بیماری کبد، بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی، سیستم ایمنی ضعیف، بیماری ریوی، اچ آی وی، بیماری کلیوی نیاز به تزریقات دارند. اغلب سالمندان دچار بیماری های متعددی هستند و نیاز به تزریق مدوام دارند. جا به جایی برای این افراد بسیار سخت است. به همین دلیل دریافت خدمات تزریقات در منزل مثل تزریق آمپول یا تزریق سرم در منزل، توسط یک پرستار حرفه ای و خوب به آنها کمک زیادی می کند.

کودکان اغلب از آمپول و تزریقات می ترسند. وقتی آنها را به بیمارستان می بریم این ترس چندین برابر می شود. دریافت این خدمات در منزل می تواند ترس و استرس آنها را تا حد زیادی کاهش دهد.همانطور که گفتیم، در حال حاضر بهتر است کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. اگر نیاز به تزریقات دارید به راحتی پرستار را به خانه خود بیاورید.

آیا برای تزریق آمپول در منزل به نسخه نیاز دارم؟

بله شما برای تجویز مناسب و بی خطر تزریق، به نسخه ای از پزشک واجد شرایط نیاز دارید. اگر نیاز به پزشک دارید به راحتی از خدمات اعزام پزشک به منزل استفاده کنید.

2 پاسخ

  1. آمپول به پشت در بیمارستان ها بهتر است که انجام بشه یا اینکه تزریقات در منزل ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *