تست کرونا در منزل

تصور کنید در خانه نشسته اید یا در اداره مشغول به کارهای خود هستید که ناگهان متوجه علائمی شبیه به علائم کرونا می شوید. برای مثال تب شدید یا احساس خستگی و ضعف عضلانی دارید یا حس بویایی خود را از دست داده اید. در این دوران اولین فرضیه، ابتلا به کرونا است؛ اما چطور میتوان از آن مطمئن شد؟ با وجود محدودیت ها و شیوع گسترده این بیماری، چطور به آزمایشگاه مراجعه کنیم؟ تست کرونا در منزل تنها چاره کار است.

آیا تست کرونا در منزل معتبر است؟

اگر مشکوک به کرونا باشید، برای جلوگیری از انتقال آن به دیگران نیاز به قرنطینه وجود دارد. درصورتی که نتیجه تست نشان دهنده عدم ابتلا شما به این ویروس بود، میتوانید به روال قبلی زندگی خود برگردید. البته که برای انجام تست می توانید به مراکز درمانی مراجعه کنید، اما هر چه رفت و آمدهای خود را محدودتر کنید، برای همه بهتر است. از این رو، آزمایش در منزل میتواند تعداد روزی که باید در خانه بمانید را معین سازد.

تست کرونای خانگی شبیه به همان تستی است که در مراکز درمانی انجام می شود؛ به عبارت دیگر، کیت یکسان است. تنها تفاوت در محل انجام آن است. این اختلاف، در اعتبار آزمایش و جواب آن مغایرتی ایجاد نمی کند؛ بنابراین، نه تنها معتبر است، بلکه بر انجام آن در آزمایشگاه ها نیز ارجحیت دارد.

بسیاری از آزمایشگاه ها به منظور سهولت بیمار در انجام آزمایش و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری امکان تست کرونا در منزل را فراهم آورده اند.

درواقع، بدون اینکه نیازی به خروج از خانه داشته باشیم، پرستار یا کارشناسان آموزش دیده برای انجام آن به محل خواهند آمد. تست انجام می شود و پاسخ آن ظرف چند ساعت برای شما ارسال می شود.

تست کرونا در چند نوع انجام می گیرد؟

این تست در دو نوع PCR و آنتی بادی صورت می گیرد. در آزمایش آنتی بادی، پرستار برای گرفتن آزمایش خون در منزل به محل فرستاده و پس از انجام نمونه برداری، تست به آزمایشگاه تحویل داده می شود. این تست با تعیین آنتی بادی در بدن شما مشخص می کند از شروع پاندمی تا به حال به این ویروس مبتلا شده اید یا خیر.

از آنجایی که آزمایش خون، وجود آنتی بادی بر اثر ابتلا به سایر ویروس های خانواده کرونا را نیز مشخص می نماید، نتایج آن چندان قطعیتی ندارند.

نوع بعدی تست کرونا در منزل، آزمایش PCR است. نتیجه این آزمایش ابتلای شما به این ویروس را در حال حاضر مشخص می کند. از این رو نتایج آن قابل استندادتر هستند.

تست کرونا در منزل, کیت تست کرونا در منزل, انجام تست کرونا در منزل

کدام یک از تست ها نسبت به دیگری برای ما مناسب تر است؟

پاسخ به این سوال کاملا وابسته به هدف ما از انجام تست است. در آزمایش آنتی بادی، به دنبال پروتئین هایی هستیم که سیستم ایمنی برای مقابله با ویروس کرونا تولید کرده است. نتیجه این تست 14 روز پس از بروز علائم میتواند میزان آنتی بادی را مشخص نماید. علاوه بر آن، قادر به تشخیص ابتلای فرد به کووید- 19 در آن لحظه نیست.

اما تست PCR در برابر این ویروس و تشخیص آن حساسیت بیشتری نشان می دهد. به همین منظور، نتایج دقیق تری را برای بیمار فراهم می کند. با این حال، هر دو تست کرونا در منزل از سمت سازمان بهداشت جهانی معتبر شمرده می شوند و بنا بر درخواست و صلاحدید پزشک تجویز خواهند شد.

چه افرادی کاندیدای انجام تست کرونا در منزل اند؟

  • کسانی که علائم کووید- 19 را دارند.
  • افرادی با مبتلایان به این بیماری تماس نزدیک برقرار کردند.
  • اگر فردی طی 3 ماه گذشته به کووید- 19 مبتلا شده و کاملا بهبود یافته است تا زمانی که دوباره علائم در وی بروز پیدا نکند، نیازی به انجام آزمایش در منزل یا حتی مراکز درمانی نخواهد بود.
  • در برخی از شرایط احتمال ابتلا به کووید- 19 افزایش پیدا می کند. شرکت در جوامع شلوغ و بدون تهویه مناسب، سفر، بودن در یک فضای بسته و عدم توانایی در حفظ فاصله اجتماعی میتواند احتمال را افزایش دهد. کسانی که در این موقعیت ها قرار گرفته اند، میتوانند برای انجام تست اقدام نمایند.
  • کسانی که به صورت کامل واکسینه شده اند، پس از برقراری ارتباط با مبتلایان به ویروس کرونا، نیازی به انجام تست ندارند.
  • بنابر صلاحدید متخصص در مراکز درمانی یا ویزیت پزشک در منزل احتمال تجویز این تست وجود خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است سازمان CDC انجام تست آن هم تست کرونا در منزل را به تمام افرادی که نشانه های این بیماری را دارند، توصیه می کند. علائم، بیانگر احتمال وجود این ویروس در بدن شما و به خطر انداختن جان دیگر افراد است.

این تست چطور انجام می شود؟

در صورتی که بنا به هر دلیلی احتمال ابتلا به این بیماری را می دادید، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کرده یا با متخصص مشورت نمایید. ولی از آنجایی که ماندن در خانه در این شرایط منطقی ترین و امن ترین کاری است که می توانید انجام دهید، پلتفرم های به خصوصی در دسترس افراد قرار گرفته اند تا در این شرایط سخت، به کمکتان بیایند. این پلتفرم ها امکان درخواست تست، ارسال پزشک در منزل و انجام آزمایش را برای شما فراهم می آورند.

با توجه به نوع تست، نحوه انجام آزمایش نیز متفاوت خواهد بود. در آزمایش PCR پرستار با استفاده از وسیله ای شبیه به گوش پاک کن سعی در برداشتن نمونه از گلو و بینی شما می کند. در تست آنتی بادی، خون نمونه برداری شده توسط پرستار به مرکز درمانی برده و پس از انجام فرآیند به خصوص، وجود این پروتئین در بدن بیمار را مشخص خواهد کرد.

تست کرونا در منزل, نتایج تست کرونا در منزل, آزمایش کرونا, آزمایش آنتی بادی

کجا درخواست تست کرونا در منزل خود را ثبت کنیم؟

البته که کیت تست کرونا در منزل در هر آزمایشگاهی مشابه به یکدیگر است؛ اما تجربه و مهارت دو ویژگی است که مراکز مختلف را از یکدیگر جدا می سازد؛ بنابراین به دنبال موسسه ای معتبر باشید که از یک تیم حرفه ای برای این کار استفاده می کنند.

موسسه آسانیسم با سال ها تجربه در زمینه بهداشت و درمان، با استفاده از گروه آموزش دیده و مجرب خود آماده انجام آزمایش در منزل شما است. اولویت آسانیسم آسودگی و رضایت شما است. به همین جهت، تمام تلاش خود را برای رسیدن به این امر به کار گرفته ایم.

ثبت درخواست در این پلتفرم بسیار آسان است. شما با پر کردن یک فرم ساده درباره خود و سرویس مورد نظر، تنها در -نهایتا- 2 دقیقه درخواست خود را ثبت کرده و منتظر تماس کارشناسان و اعزام متخصصین ما به محل باشید.

چرا آسانیسم را انتخاب کنیم؟

تست کرونا در منزل شاید امری ساده به نظر برسد، اما عدم توانایی، مهارت و تجربه پرستار اعزام شده میتواند بر رنج های این بیماری بیافزاید. آسانیسم پلتفرمی میان بیمار و متخصص است. در آن میتوانید با خیال راحت میان پرستارها یا پزشکان متفاوت بر اساس توانمندی و ویژگی های آنها انتخاب کنید تا خدمات رسانی بر اساس نیاز شما انجام شود. پس در واقع هزینه و زمان گشتن برای یافتن یک متخصص حاذق کاهش می یابد.

هزینه خدمات، دیگر امتیاز موسسه آسانیسم است. هدف ما فراهم آوردن آسایش برای شما عزیزان است. به همین منظور کارشناسان پس از ارزیابی های تخصصی استخدام شده تا خدمات را در بهترین کیفیت ارائه دهند. ولی فراهم آوردن سرویس حرفه ای به معنای پرداخت هزینه های گزاف نیست. تضمین میکنیم که تنها یکبار استفاده از خدمات ما، شما را به یک مشتری وفادار تبدیل خواهد کرد.

چطورر از نتایج تست کرونا در منزل باخبر خواهیم شد؟

پاسخ تست کرونا در منزل پس از … ساعت برای بیمار به صورت دیجیتالی ارسال خواهد شد. در صورتی که نتیجه مثبت بود، حتما توسط یک پزشک متخصص (ترجیحا به صورت آنلاین) ویزیت شوید. در ابتدا آرامش خود را حفظ کنید. سپس در نظر داشته باشید خود درمانی برای این ویروس جدید کارساز نخواهد بود. اگر هم خوشبختانه پاسخ منفی بود، میتوانید با خیالی آسوده به روال قبل برگردید.

توجه داشته باشید احتمال بروز خطا در این گونه تست ها نیز مانند دیگر آزمایشات وجود دارد. به همین منظور، درصورتی که با وجود علائم، نتیجه آزمایش نشانی از وجود ویروس در بدن شما را نمی داد، با پزشک مشورت کنید. به خصوص اگر در روزهای ابتدایی برور علائم برای تست مراجعه کرده باشید.