ویزیت پزشک در منزل

اگر با چندین بیماری مزمن پزشکی دست و پنجه نرم می کنید، مطمئنا مراجعه به پزشک برای شما سخت است. در این صورت می توانید از خدمات ویزیت پزشک در منزل استفاده کنید.علاوه بر مشکلات ذکر شده در حال حاضر یکی دیگر از مسائلی که باعث به خطر افتادن افراد مسن و افرادی با بیماری های زمینه ای می شود، بیماری کرونا است. به همین دلیل مراجعه نکردن به بیمارستان ها و مراکز پزشکی در این شرایط عاقلانه است.

توصیه می شود حتی به هنگام مبتلا شدن به کرونا، در منزل بمانید و از خدمات اعزام پزشک به منزل استفاده کنید. با همه گیری ویروس کرونا و شلوغ شدن بیمارستان ها و مراکز پزشکی، رسیدگی و مراقبتی که از بیمار در خانه می شود، در این مراکز امکان پذیر نیست.

برای موارد زیر می توانید از خدمات پزشک در منزل استفاده کنید:

  • معاینات منظم بهداشتی که به شناسایی اثربخشی داروهای تجویز شده و شناسایی زودهنگام عوارض کمک می کند.
  • هنگامی که بیمار از تب، سرما، سرفه و سایر شرایط رایج پزشکی رنج می برد. حضور پزشک در خانه باعث کاهش استرس مراجعه به بیمارستان و انتظار برای ملاقات با پزشک می شود.
  • گواهی مرگ

ویزیت پزشک در منزل برای چه افرادی بسیار سودمند است؟

بیمارانی که از بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی و فشار خون بالا رنج می برند.

بیمارانی که از آنفلوانزای فصلی، کرونا و بیماری های حاد رنج می برند.

بیماران مسن یا بستری شده که رفتن به بیمارستان برایشان دشوار است.

مزایای ویزیت پزشک در منزل, خدمات پزشک در منزل

مزایای ویزیت پزشک در منزل

با سبک زندگی پرمشغله امروز، خدمات پزشکان در خانه در حال تبدیل شدن به یک قاعده روز است. نه تنها در وقت صرفه جویی می شود، بلکه امکان رزرو آنلاین نیز وجود دارد.

  •  اولین مزیت، دسترسی به مراقبت های پزشکی با کیفیت در منزل است.
  •  هزینه ویزیت، کمتر یا هم تراز با هزینه ویزیت بیمارستان است؛ بنابراین شما نه تنها در هزینه رفت و آمد بلکه در هزینه های پزشکی نیز صرفه جویی می کنید.
  • پزشک خانگی، مراقبت های پزشکی بیشتری را از بیمار انجام می دهد و همدل تر است.
  • همه بیماری ها به بستری شدن در بیمارستان احتیاج ندارند؛ اما به دلیل عدم حمایت در خانه، بیماران برای مراقبت های پزشکی به خانه سالمندان و بیمارستان ها می روند. بنابراین ویزیت پزشک در خانه بسیار سودمند است، زیرا آنها به راحتی می توانند در خانه مراقبت های پزشکی لازم را دریافت کنند.
  • پزشک 24 ساعته در دسترس است. از این رو، شما می توانید از مراقبت های بهداشتی با کیفیت در هر ساعتی از روز استفاده کنید.
  • اعزام پزشک به منزل برای افراد مسن یک مزیت محسوب می شود. به دلیل اینکه بیشتر از بقیه به مراقبت های پزشکی نیاز دارند و از طرفی رفت و آمد برای آنها سخت است.

چه انتظاراتی از خدمات  ویزیت پزشک در منزل داریم؟

هدف اصلی تشخیص اولیه بیماری و در صورت نیاز، تجویز آزمایش خون، ادرار و یا آزمایشات دیگر است. کل خدمات، برای ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه، مراقبت های پس از بستری در بیمارستان و مدیریت بیماری های مزمن در منزل بیمار، طراحی شده است.

ویزیت پزشک در منزل, پزشک خانوادگی

نحوه آماده سازی برای ویزیت پزشک در منزل

برای کمک به اینکه ویزیت پزشک در خانه به راحتی انجام شود در اینجا چند نکته وجود دارد:

برای کمک به پزشک در تشخیص دقیق، تجویز داروهای مناسب و انجام اقدامات صحیح، در مورد سابقه پزشکی و نیازهای پزشکی فعلی خود مختصر توضیح دهید.

  • از یک عضو خانواده بخواهید هنگام مراجعه پزشک برای پاسخگویی به همه سوالات در آنجا حضور داشته باشد.
  •  همه نسخه های قبلی خود را نگه دارید تا در صورت نیاز به پزشک نشان دهید.
  • اطلاعات پزشک عمومی یا متخصص خود را داشته باشید.
  • در صورت وجود، اوراق ترخیص از بیمارستان را آماده نگه دارید.
  • لباس های آزاد و راحت بپوشید زیرا پزشک ممکن است یک معاینه جامع انجام دهد.

دکتر خانوادگی

پزشک خانواده بررسی وضعیت سلامتی، توصیه، تشخیص و پیشنهاد یک برنامه درمانی را برعهده دارد و در صورت لزوم بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می دهد. پزشک خانواده تشخیص می دهد که درمان بیماری شما در خانه ممکن است یا خیر. در صورت امکان مداوا در منزل، امکاناتی فراهم می شود تا از بیمار در خانه مراقبت و نگهداری کنند.

دکتر خانوادگی, مراقبت های بهداشتی در منزل

صنعت مراقبت های بهداشتی در منزل

مراقبت های بهداشتی در منزل، به صنعتی بزرگ تبدیل شده است و شامل خدمات ماهرانه ای است که در خانه ارائه می شود. از جمله این خدمات می توان به پرستاری و ویزیت پزشک در منزل، فیزیوتراپی و گفتار درمانی اشاره کرد. پزشکان خانواده با مددکاران اجتماعی همکاری گسترده ای دارند که در هماهنگی این خدمات کمک های زیادی به یکدیگر می کنند.پزشک ها و پرستارانی که قادر به انجام خدمات در منزل هستند آموزش های ویژه ای می بینند.

 تجهیزات و برنامه ریزی

بیشتر تجهیزات برای ویزیت در خانه، در «کیف» پزشک خانواده حمل می شود. برخی از موارد اضافی ممکن است توسط بیمار خریداری شود.یکی از نکات مهم برای موفقیت در ارائه خدمات پزشکی در خانه، مشخص کردن ساعت و برنامه ریزی دقیق است. برنامه ریزی و داشتن اطلاعات کافی در مورد بیمار، به پزشک این امکان را می دهد تا قبل از عزیمت، تجهیزات لازم برای درمان و چکاپ بیمار را آماده کند.

پزشک باید دارای نقشه، شماره تلفن و راهنمایی های مربوط به منزل بیمار باشد. پزشک، بیمار و مراقبان بیمار، باید یک زمان مشخص را برای ویزیت تعیین کنند. هماهنگی و تماس برای حضور اعضای اصلی خانواده و نزدیکان بیمار می تواند باعث افزایش کیفیت مراقبت های پزشکی شود. سرانجام، تأیید زمان قرار ملاقات با همه طرف های درگیر، قبل از عزیمت به محل، یک استراتژی مدیریت زمان است.

ویزیت پزشک در هر نقطه ای از تهران

اگر در تهران سکونت دارید و به هر دلیلی نیازمند مراقبت های پزشکی در منزل خود هستید با ما تماس بگیرید. در هر کجای تهران و در هر شرایطی که باشید، می توانید از خدمات  ویزیت در منزل تهران آسانیسم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *