پرستار مرد برای بیمار و سالمند

خیلی از سالمندان خانم پرستار خانم را ترجیح می‌دهند و خیلی از سالمندان آقا با پرستار مرد آسان‌تر ارتباط برقرار می‌کنند.

 یکی از مشکلاتی که در ایران و حتی در خیلی از کشور‌های پیشرفته وجود دارد؛ تعداد کم پرستاران مرد نسبت به نیاز جامعه است. با این وجود امکان استخدام پرستاران مجرب آقا در آسانیسم وجود دارد.

 درصورتی که می‌خواهید یک پرستار آقا برای بیمار سالمند و یا کودک خود استخدام کنید، کافی است سفارش خود را در شرکت پرستاری سالمند و کودک آسانیسم ثبت کنید.

پرستار آقا در منزل
پرستار مرد برای سالمندان
ثبت سفارش خدمات

در جوامع مدرن امروزی، نیاز به پرستار سالمند و پرستار کودک بسیار احساس می‌شود که در نبود والدین از کودکان یا سالمندان مراقبت کند. در این بین نیاز به پرستار مرد و پرستار زن متناسب با این زمینه بسیار نیاز می‌باشد.

پرستار مرد و کمبود آن در بازار کار

شاید با شنیدن واژه پرستار اولین چیزی که در ذهن شما شکل بگیرد، زنی در لباس سفید باشد که به بیماران خدمت رسانی می‌کند. به عبارتی در بسیاری از جوامع واژه پرستار با یک نگاه جنسیتی آمیخته شده است و شغلی زنانه به حساب می‌آید؛ اما همانطور که می‌دانید یک کشور برای پیشرفت و توسعه به حضور هر دو جنس در مشاغل مختلف نیاز دارد.

در این حرفه نیز وجود هر دو جنسِ مرد و زن به عنوان پرستار لازم است. یک پرستار در وهله اول باید موجبات آرامش و آسایش خاطر بیمار را فراهم کند و از سوی دیگر خدماتی که بیمار به آنها نیازمند است را در اختیارش بگذارد.

پرستار مرد در منزل

پرستار سالمند و پرستار کودک وضعیت بیمار را کنترل می‌کنند و طبق دستورات پزشک معالج مراقب آنها هستند. بسیاری از خدمات و مراقبت‌های درمانی لازم است که توسط آقایان انجام شود و یا بالعکس.

به طور مثال انجام تزریقات، تمیزکردن و تعویض پانسمان از وظایف پرستاران است و در اینجا است که جنسیت پرستار می‌تواند در ایجاد آرامش و راحتی برای بیمار بسیار موثر باشد. پرستار سالمند مرد برای انجام تزریقات و تعویض پانسمان و کارهایی این‌چنینی برای بیماران مرد، بسیار مناسب‎‌تر هستند و به آرامش بیمار کمک می‌کنند.

پرستار مرد جهت سالمند

ما در آسانیسم جهت رفاه حال شما عزیزان، امکان انتخاب جنسیت پرستار  در هنگام استخدام را فراهم آورده‌ایم. درصورتی که سالمند آقای ویلچری، پوشکی یا بیمار دارید، بهتر است برای مراقبت از آن‌ها، پرستار آقا استخدام کنید. حضور پرستار مرد جهت جابجایی سالمند از تخت به ویلچر، یا بالعکس، انجام نظافت و استحمام، رفتن به سرویس بهداشتی، تعویض لباس و همچنین جابجایی سالمند مبتلا به زخم بستر مناسب‌تر است. پرستارانی که از سمت آسانیسم به منزل شما اعزام می‌شوند، چه خانم و چه آقا همگی مجرب و کارآزموده هستند و وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. در ادامه عمومی‌ترین خدماتی که پرستاران آقا ارائه می‌دهند را بررسی می‌کنیم.

وظایف پرستار سالمند مرد

  • هم صحبتی و همراهی با سالمند
  • پیشگیری از ایجاد زخم بستر و جابجایی سالمند روی تخت
  • تنظیم برنامه غذایی مناسب
  • تهیه دارو و یادآوری مصرف آن‌ها
  • کمک برای رفتن به سرویس بهداشتی
  • استحمام سالمند و انجام امور نظافتی
  • کنترل فشار خون، قندخون و پیگیری سلامت سالمند
  • ارائه گزارش وضعیت سالمند به پزشک
  • تعویض سوند، پوشک و پانسمان درصورت نیاز
  • ایجاد سرگرمی و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت سالمند

انواع سرویس پرستار سالمند مرد
هیچ تفاوتی بین زمان و شیوه ارائه خدمت پرستاران خانم و آقا وجود ندارد. در هر زمان که نیاز به پرستار داشته باشید کافی است سفارش خود را ثبت کنید تا پرستار در محل حضور ‌یابد. آن‌ها می‌تواند با توجه به وضعیت و نیاز سالمند در مدت متفاوتی ارائه خدمات ارائه دهند. در ادامه به بررسی انواع پرستار سالمند مرد بر اساس مدت زمان ارائه خدمت می‌پردازیم.

24 ساعته:

اگر مشغله‌کاری و یا ماموریت‌های چند روزه به شما اجازه مراقبت از پدر سالخورده‌تان را نمی‌دهد، سرویس پرستار شبانه‌روزی سالمند برای شما مناسب است. با استفاده از این سرویس در طول سفر یا در حین انجام کار، خیالتان از سلامت عزیزانتان راحت خواهد بود؛ زیرا پرستار علاوه بر کمک به آن‌ها در انجام امور شخصی، تهیه برنامه غذایی مناسب و … انواع تزریقات، نظارت بر مصرف دارو‌ها، چک کردن قندخون و فشار خون را نیز برعهده می‌گیرد.

پرستار روزانه سالمند:

سرویس پرستار روزانه سالمند، برای آن دسته از افراد که سالمندشان تنها در طول روز نیاز به مراقبت دارد مناسب است. این افراد معمولا مشغله‌کاری زیادی دارند و تصمیم می‌گیرند بجای فرستادن پدر سالخورده خود به خانه سالمندان، مراقبت از او را به فردی متهد و متخصص بسپرند.

بنر پرستار سالمند

پرستار نیمه وقت:

گاهی اعضای خانواده می‌خواهند خودشان از عزیزان سالمند‌شان مراقبت کنند؛ اما در مقاطع زمانی خاصی نیاز به یک نیروی کمکی متخصص دارند. این مقاطع زمان می‌تواند چند روز در هفته یا چند روز در ماه باشد. در هر صورت استفاده از این سرویس، زمان بیش‌تری برای رسیدگی به امور دلخواه در اختیارتان قرار می‌دهد. میزان حقوق پرستار نیمه وقت سالمند نسبت به پرستار شبانه روزی و روزانه کم‌تر است.

پرستار ساعتی:

در برخی موارد نیاز است تا ساعاتی را خارج از منزل بگذرانید، مثل یک جلسه کاری چند ساعته یا یک مهمانی. در این شرایط می‌توانید از سرویس پرستار ساعتی آسانیسم استفاده کنید. پرستاران ساعتی نیز مانند پرستاران دیگر، به وظایف خود مسلط و در نگهداری از سالمند متخصص هستند.

  پرستار بیمار در منزل

همه ما بیمار شدن و احتیاج به مراقبت را تجربه کرده‌ایم. اگر مراقبت و پرستاری از بیمار توسط فرد متخصص و مجرب انجام شود؛ تاثیر بسزایی در روند بهبود او خواهد داشت. پس منطقی است که برای خود یا عزیزانمان که بیمار هستند و نیاز به مراقبت دارند، پرستاری کاربلد استخدام کنیم. اما از مسائلی که باید به آن توجه شود، ارتباط مناسب بین پرستار و بیمار است. پرستاران حرفه‌ای برای اینکه بتوانند به بیمار در روند بهبودی کمک کنند، در تلاشند که ارتباط مناسبی با بیمار برقرار کنند. از عوامل موثر در برقراری ارتباط بین بیمار و پرستار، استخدام پرستار مرد برای آقا و استخدام پرستار خانم برای بیماران خانم است که باعث می‌شود بیماران خانم و آقایی که به دلایل فرهنگی، اعتقادی و… تمایلی به داشتن پرستار جنس مخالف ندارند؛ رغبت بیش‌تری برای همکاری با پرستار نشان دهند. شما می‌توانید برای بیمارآقا، از سرویس پرستار مرد آسانیسم استفاده کنید.

خدمات پرستار مرد در منزل

  • تهیه دارو و زمانبندی برای مصرف آن‌ها
  • تهیه یک برنامه غذایی متناسب با وضعیت بیمار و غذادادن به بیمار
  • اجرای دستورات پزشکی و طراحی یک برنامه مراقبتی
  • تزریق سرم‌ها
  • تعویض سوند
  • بررسی علائم حیاتی بیمار
  • ایجاد محیطی آرام و بدون تنش برای بیمار
  • کمک به بیمار در انجام کار‌های شخصی (تعویض لباس، مسواک زدن، رفتن به سرویس بهداشتی و…)
  • توجه به سلامت روانی او
  • هم‌صحبتی

پرستار مرد برای بیمار

همراه بیمار در بیمارستان

در شرایطی که بیمار باید در بیمارستان بستری شود؛ می‌توانید از مراقب بیمار در بیمارستان کمک بگیرید و چالش‌های پیش رو مثل عدم توانایی در جابجایی بیمار، عدم تخصص درباره بیماری و نداشتن زمان کافی و… را حذف کنید. شما می‌توانید برای بیماران آقا از همراه آقا در بیمارستان بهره ببرید. توانایی‌ها و مهارت‌های همراه آقا در بیمارستان به‌صورت زیر است.

  • با انواع بیماری‌ها، اصطلاحات پزشکی و روش‌های درمانی آشنا هستند و به‌خوبی اطلاعات لازم را بین بیمار و پزشک رد و بدل می‌کنند.
  • آن‌ها با روش ccr کاملا آشنا بوده و دوره‌ی کمک‌های اولیه را گذرانده‌اند.
  • پرستاران ما رفاه و آرامش بیمار را هدف خود قرار می‌دهند و با دلسوزی و همدلی به وظایف خود عمل می‌کنند.
  • در انجام وظایف دقیق و منظم هستند و نسبت به اموری که به آن‌ها سپرده می‌شود متعهد و مسئولیت پذیرند.
  • از دیگر مهارت‌های آن‌ها، توانایی برنامه‌ریزی صحیح برای مصرف غذا، دارو و انجام کار‌های شخصی بیمار است. آن‌ها مدیریت زمان عالی دارند.
  • قدرت بدنی و استقامت بالا از دیگر ویژگی پرستارانی است که برای شما اعزام می‌شوند. آن‌‌ها می‌توانند بیمار را برای راه رفتن، جابجایی بین ویلچر و تخت، جابجایی بین طبقات و … حمایت کنند.

چه زمانی به همراه بیمار آقا نیاز پیدا می‌کنیم؟

دلایل زیادی برای اینکه اعضای خانواده مراقبت و همراهی عزیزانشان را به یک پرستار قابل اعتماد بسپرند وجود دارد. این دلایل شامل:

عدم مهارت کافی

برای مراقبت از بیمار چه در خانه و چه در بیمارستان نیاز است حدقل دانشی درباره بیماری و شیوه مراقبت از بیمار داشته باشید. اما درصورتی که دانش و مهارت کافی برای مراقبت از عزیزان خود را ندارید؛ بهتر است این کار را به افراد کاربلد و با تجربه بسپرید. با استخدام پرستار، نه‌تنها امنیت و سلامت بیمار حفظ می‌شود بلکه استرس اعضای خانواده تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

عدم توانایی جسمی و قدرت بدنی

هر یک از اعضای خانواده که برای مراقبت و همراهی با بیمار در بیمارستان حضور می‌یابد، باید از نظر جسمی سالم بوده و قدرت بدنی کافی داشته باشد. او باید بتواند مریض را در هنگام جابجایی از نظر بدنی حمایت کند. درصورتی که همراه بیمار به هرگونه بیماری مبتلا باشد، سلامت بیمار را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر شرایط جسمی و قدرت بدنی مناسب برای مراقبت از بیمار را ندارید،  لازم است که برای استخدام پرستار مرد همراه مریض اقدام کنید.

عدم زمان کافی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند از  یک پرستار مرد برای همراهی بیمار آقا در بیمارستان کمک بگیرند، کار‌های روزانه و مشغله‌کاری است. در این وضعیت بهتر است همراهی عزیزانتان را به یک پرستار کاربلد سپرده و با خیالی آسوده بر روی کار‌های شخصی خود متمرکز شوید.

پرستار مرد برای کودک

سنین کودکی یکی از مهم‌ترین سنین برای هر فرد است. در این سنین کودکان ارزش‌های ضروری و اصول تربیتی را می‌آموزند، بنابراین اگر زمان کافی برای آموزش و با حتی مراقبت از کودکتان را ندارید، می‌توانید یک پرستارکودک خوب استخدام کنید. اگر کودکتان پسر است بد نیست به استخدام پرستار مرد هم فکر کنید. پرستار آقا بهتر می‌تواند یک پسر بچه را درک کند و درنتیجه ارتباط بهتری با هم برقرار خواهند کرد. کودکتان چیزهای بیش‌تری آموخته و تجربه‌های جدیدی کسب می‌کند. هنگامی که سخن از پرستار کودک به میان می‌آید اغلب افراد پرستار خانم را تصور می‌کنند زیرا فکر می‌کنند مرد‌ها توانایی مراقبت از کودک را ندارند؛ درصورتی که یک پرستار آقا می‌تواند خدمات زیادی به شما و کودکتان ارائه دهد.

کمبود پرستار مرد و مشکلات آن

جالب است بدانید که در گذشته، مردان بیشتر در شغل پرستاری ( پرستار مرد ) مشغول به کار بودند. در ایران نیز پرستار بودنِ بانوان جزء تابوهای جامعه به حساب می‌آمد و تعداد اندکی از خانوم‌ها به عنوان پرستار در بیمارستان‌ها حضور داشتند، اما امروزه داستان کاملا تغییر کرده است. اگر سری به خبرها بزنید، متوجه خواهید شد که کمبود پرستار مرد یکی از چالش‌های مهم نظام درمانی کشور به حساب می‌آید.

بنر فیزیوتراپی در منزل

این موضوع مشکل بزرگی برای روند درمان و سلامت است، چراکه برخی از خدمات درمانی باید از سوی پرستار مرد به بیمار ارائه شود. به گفته بسیاری از خبرگزاری‌ها در حال حاضر، نسبت پرستار مرد به زن در ایران 1 به 7 است که اصلا نسبت قابل‌ قبولی نیست. از سوی دیگر بسیاری از پرستاران مرد حاضر نیز در حال نزدیک‌شدن به دوران بازنشستگی خود هستند.

استخدام پرستار مرد

آسانیسم یک پلتفرم آنلاین خدمات پرستاری در منزل است که خدمات بهداشتی و درمانی متنوعی را ارائه می‌دهد. پرستارانی که با آسانیسم همکاری می‌کنند همگی آموزش دیده و باتجربه هستند. بنابراین بدون هیچ نگرانی از کیفیت کار و امنیت عزیزتان می‌توانید درخواست پرستار مرد خود را در سایت ثبت کنید. برای ثبت درخواست کافی است فرم ثبت سفارش موجود در سایت را تکمیل کنید یا با شماره تلفن 02191304433 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

16 پاسخ

    1. سلام – لطفا با شماره تلفن ما…

      سلام – لطفا با شماره تلفن ما تماس بگیرید و داخلی مربوط به استخدام را بگیرید.

  1. سلام نیاز به کاردارم مراقبت…
    سلام نیاز به کاردارم مراقبت از سالمند.اقا هستم

    1. سلام علی

      خیلی خوشحال میشیم…

      سلام علی

      خیلی خوشحال میشیم که بتونیم شما رو در کنار خودمون داشته باشیم. لطفا با شماره 02191304433 تماس بگیرید تا کارشناسان شما رو راهنمایی کنند.

    1. اعزام پرستار مرد در تمام محلات شهر تهران، کرج و حومه آن‌ها امکان پذیر است.

    1. برای کسب اطلاعات لازم و ثبت نام با شماره 02191304433 تماس حاصل نمایید.

    1. بله. شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیاز‌های عزیزان خود، درخواست پرستار خانم یا آقا داشته باشید.

  2. پدر بزرگ من اصلا با پرستارهای خانم نمی تونه ارتباط برقرار کنه. امکانش هست یه آقای دلسوز و مهربون براش از آسانیسم استخدام کنم؟

    1. بله حتما. پرستارهای آقای مرکز آسانیسم هم مثل خانم ها صبر و حوصله کافی برای این کار را دارند. از طریق شماره تماس یا فرم داخل سایت درخواست خود را ثبت کنید.

  3. سلام. این پرستاری که برای عموم گرفتم اصلا رفتار خوبی باهاش نداره. می خوام عوضش کنم. باید چکار کنم؟

    1. سلام و احترام. دوست عزیز در اسرع وقت با ما تماس بگیرید تا پرستارتون رو سریعا تعویض کنیم.

  4. میخوام یه پرستار مرد از پلتفرم شما استخدام کنم شما از پرستار هاتون سو پیشنیه میگیرید دیگه؟ چون برای عقد قرار داد باید اون رو برای من بیارن

    1. سلام بله این مورد را با کارشناسان در میان بگذارید تا هنگام استخدام پرستار، پرستار به همراه مدرک خود در محل شما حاضر شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *