حفظ آرامش سالمندان در منزل

در دوران سالمندی مشکلات متعددی به وجود می‌آید که آرامش و اطمینان خاطر را از سالمند و خانواده او می‌گیرد. گرچه پیری یک مسئله طبیعی است، اما باید درک کنیم که بسیاری از مشکلات ما می‌تواند ناشی از استرس و اضطراب باشد. بله، حتی وقتی پیرتر و عاقل‌تر هستیم، استرس می‌تواند از طریق روش‌های شگفت انگیز و هشدار دهنده‌ای بر بدن ما تأثیر بگذارد. این امر باعث می‌شود که ما یاد بگیریم که چگونه استرس را از بین ببریم و راه‌های حفظ آرامش سالمندان را بررسی کنیم.

طبق مقاله منتشر شده توسط دانشکده پزشکی هاروارد،

«اضطراب یکی از رایج ترین انواع بیماریهای روانی است که افراد 60 ساله و بالاتر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

طبق این مقاله،

«دلایل اضطراب در افراد مسن تعجب آور نیست: سالمندان با مرگ و میر خود روبرو هستند، آنها بیماریهای جسمی و کاهش تحرک دارند و استقلال آنها اغلب تا حدی کاهش می‌یابد.»

از دیگر دلایل عمده اضطراب می‌توان به بیماریهای مزمن، اختلال در خواب و عوارض جانبی ناشی از دارو و تنهایی و انزول اشاره کرد که همه این موارد را سالمندان معمولاً تجربه می‌کنند. باید توجه داشت که حفظ آرامش سالمندان بسیار مهم است. در ادامه این مقاله به راهکارهایی برای حفظ این آرامش و روانشناسی سالمند می‌پردازیم.

مواجهه با واقعیت سخت است. پدر یا مادر سالمندتان بیش از هر زمان دیگری به شما نیاز دارند. شاید مادر بخصوص عصرها گیج و بدخلق شود. یا شما باید مراقب پدر باشید، زیرا او اکنون مستعد آلزایمر و بی قراری است. مطمئناً، شما به خصوص در شب نگران مادر و پدر خود خواهید بود. شما نمی‌خواهید والدین عزیز شما به تنهایی دچار اضطراب شود. اما به خاطر کودک و خانواده خود، نمی‌توانید یک شب در خانه آنها بمانید و ازشان مراقبت کنید. در این شرایط استفاده از خدمات نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل بسیار کمک کننده خواهد بود.

حفظ آرامش سالمندان در منزل

پرستار آرامش سالمندان را با رفع استرس شبانه حفظ می‌کند

نظرسنجی سال 2005 توسط گالوپ نشان داد که از هر 10 آمریکایی بالای پنجاه سال 4 نفر در شب خود را چنان نگران می کنند که به خواب رفتن دچار مشکل می‌شوند و از هر 4 نفر 1 نفر به دلیل احساس اضطراب دچار بی خوابی می‌شود. تعجب نخواهیم کرد که بدانیم برخی از سالمندان به دلیل تداخلات دارویی یا به دلیل بیماریهای جسمی و درد، دراز کشیدن یا خوابیدن را برایشان سخت می‌شود. اما ممکن است تعجب کنیم که سالمندان به صورت رایجی به دلیل استرس‌های ذهنی و نداشتن آرامش دچار بی خوابی و بی قراری شوند.

با این حال، دلایل معتبری برای این اضطراب وجود دارد: علاوه بر نگرانی در مورد شدت ناراحتی جسمی که احساس می‌کنند، سالمندان اضطراب شبانه را تجربه می‌کنند زیرا آنها می‌دانند که دریافت کمک در شب دشوارتر است. این نگرانی برای سالخوردگان کاملاً قابل درک است.

نقش پرستار سالمند در حفظ آرامش سالمندان در شب

در طول شب، اگر سالمندان ناراحت باشند و درد بکشند یا از صدای عجیبی که در خارج از خانه شنیده‌اند نگران باشند، احتمال اینکه تلفن را بردارند و با یکی از اعضای خانواده یا دوست خود تماس بگیرند بسیار کم است. چرا که می‌خواهند تا آنجا که ممکن است مزاحم کسی نشده، مگر اینکه مطمئن باشند نگرانی‌هایشان واقعاً نیاز به توجه دارد. با این حال، واقعیت این است که داشتن اضطراب سالمندان نیز به همان اندازه یک بیماری جسمی، مستلزم توجه است و مراقبت است.

برای حفظ آرامش سالمندان استفاده از خدمات پرستاری سالمندان در منزل که بتواند نظارت شبانه را انجام دهد ممکن است برای عزیز شما بسیار مفید باشد. اگر والدین شما در حالت پریشانی از خواب بیدار شود و یا در طول شب احساس تنهایی کند، یک مراقب می‌تواند آرامش و راحتی را برایش فراهم کند. گاهی اوقات، دانش ساده ای که یک پرستار سالمند از آن دارد، به عزیزان شما کمک می‌کند تا راحت‌تر استراحت کنند. همچنین از وظایف پرستار سالمند در منزل این است که هرگونه علائم غیر معمول را گزارش داده تا در صورت لزوم، سالمند توسط یک پزشک ویزیت شود.

نقش پرستار سالمند در حفظ آرامش سالمندان

تاثیر زوال عقل بر آرامش سالمندان

آلزایمر و زوال عقل بر آرامش سالمندان تاثیر می‌گذارد. مسلماً افراد مسن مبتلا به زوال عقل اغلب از اضطراب رنج می‌برند، زیرا وقتی شخص باور کند همه چیز آنطور که باید نیست، فرآیند فراموش کردن باعث وحشت او می‌شود. اگر سالمند عزیز شما به زوال عقل یا آلزایمر مبتلا است، یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین و کاهش اضطراب او اجرای تغییراتی در زندگی و ایجاد آرامش است.

ایجاد عاداتی مثبت و جدید که به حفظ آرامش سالمندان کمک می‌کند، بسیار موثر است. به عنوان مثال ثابت شده است که ورزش بدنی به بیماران مبتلا به اضطراب کمک می‌کند. در حالی که فعالیت بدنی می‌تواند برای برخی از سالمندان چالش برانگیز باشد، اما انواع مختلفی از ورزش‌های سبک برای انتخاب وجود دارد. سالمندان می‌توانند یوگا، تای چی یا پیاده روی را امتحان کنند. برای بزرگسالانی که تحرک بیشتری دارند، فعالیت هایی مانند ایروبیک در آب نیز گزینه مناسبی است.

همچنین گوش دادن به صداهای آرامش بخش یکی دیگر از استراتژی‌های مفید افزایش آرامش سالمندان است. سالمندان می‌توانند با آرامش بنشینند و سعی کنند همه عضلات خود را شل کرده و تنفس خود را آرام کنند و به انتخاب موسیقی آرام یا صداهای طبیعی مانند امواج اقیانوس یا یک برنامه رادیویی یا کتاب صوتی که راوی آنها صدای آرام دارد گوش دهند. یک پرستار سالمند در منزل با ارائه خدمات نگهداری سالمند در منزل و با تشویق او به انجام فعالیت‌های ذکر باعث افزایش آرامش او در خانه می‌شود.

پرستار یک محیط شاد در منزل برای سالمندان ایجاد می‌کند

با استفاده از خدمات پرستاری سالمندان در منزل، یک متخصص آموزش دیده را وارد فضای زندگی سالمندان می‌کند. این روش راحتی فرد عزیز سالمند را به حداکثر می‌رساند. سالمندان دوست دارند در خانه خود پیر شوند. آنها مایلند در داخل خانه بمانند.

وقتی گیجی یا اضطراب ایجاد می‌شود، مادر یا پدر سالمندان شما به شدت تحریک می‌شوند. بازگرداندن اشیا آشنا یا یادآوری یک فضای مثبت و آرامش بخش در منزل مهم است. یک مراقب حرفه‌ای سر صحبت با سالمندان را باز می‌کند تا اضطراب آنها را در شب کاهش دهد. عکس‌های خانوادگی یا یک آهنگ آرامش بخش ممکن است به آرامش سالمندان کمک کند. یک مراقب آموزش دیده با صبر و حوصله به فرد مسنی که دارای اضطراب و استرس کمک می‌کند.

ایجاد محیط شاد برای سالمندان

نفش رژیم غذایی برای کاهش اضطراب سالمندان

نوسانات خلقی ممکن است نیاز به غذا یا خوراکی خاصی را نشان دهد. در صورت تحریک ناشی از گرسنگی یا تشنگی، فقط ارائه غذا، میان وعده یا چیزی برای نوشیدن ممکن است باعث کاهش ناراحتی و آرامش سالمندان شود. سالمند عزیز شما باید از یک برنامه غذایی مناسب بهره مند شوند. مراقب حرفه‌ای می‌تواند به طور معمول وعده‌های غذایی را تهیه کند تا مادر یا پدر شما به دلیل رژیم غذایی نامناسب در معرض اضطراب نباشند. برای کمک و مراقبت بر پدر یا مادر پیر خود می‌توانید به یک مراقب حرفه‌ای اعتماد کنید.

برای حفظ آرامش سالمندان خواب منظم ضروری است

داشتن اضطراب چرخه خواب را در عزیز مسن شما مختل می‌کند. خواب کم ممکن است منجر به اضطراب بیشتر شود. بنابراین ترک عادت‌های ناسالم خواب بسیار مهم است. یک مراقب حرفه‌ای می‌تواند برای مقابله با غروب آفتاب و خلق و خوی منفی در سالمندان یک برنامه مناسب پیاده کند.

به عنوان مثال، یک پرستار حرفه‌ای با موسیقی درمانی یک محیط آرامش بخش در خانه ایجاد می‌کند. علاوه بر این، تغییر سبک زندگی به تشویق آرامش در سالمندان کمک می‌کند. تصاویر تلویزیونی خشن و ناراحت کننده و برخی از حوادث ترسناک یا خشونت آمیز که در تلویزیون به تصویر کشیده می‌شوند، ممکن است برای افراد دارای اختلال شناختی بسیار استرس زا و آزار دهنده باشند، زیرا ممکن است آنها باور داشته باشند که این وقایع در واقعیت برای آنها اتفاق می‌افتد. در نتیجه، این بیماران ممکن است ترس خود را به صورت تحریک پذیری روانی، گیجی یا خشونت بیان کنند.

خدمات پرستاری سالمندان در منزل

حفظ آرامش سالمندان اهمیت زیادی دارد. به همین منظور همین حالا یک برنامه ریزی جدید برای بزرگسالان عزیز خود ایجاد کنید. یک پرستار حرفه‌ای آموزش‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین  کمک‌های روزانه و مراقبت‌های مهمی را برای افزایش آرامش سالمندان را ارائه می‌کند. پشتیبانی حرفه‌ای می‌تواند به والدین شما کمک کند تا شب بهتر بخوابند.

بیشتر از این منتظر نمانید و همین حالا برای دریافت کمک حرفه‌ای برای مادر و پدر خود اقدام کنید، زیرا تنها ماندن، احتمال سقوط و زمین خوردن سالمندان و اضطربشان را افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه مراقبت در منزل چقدر می‌تواند برایتان مفید باشد، با آسانیسم تماس بگیرید. کارشناسان ما مشتاقانه منتظر تماس شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *